رسانه عمومی

امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل دست از پا خطا کند، دیگر پاسخ ایران حداقلی نخواهد بود

امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل دست از پا خطا کند، دیگر پاسخ ایران حداقلی نخواهد بود

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» موفق و هشدار جدی بود، گفت: چنانچه رژیم اسرائیل دست از پا خطا کند این بار پاسخ ایران همان‌طور که نیرو‌های مسلح اعلام کردند، حداقلی نخواهد بود بلکه فوری و شدید خواهد بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست مشترک امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات در چهارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع، پاسخی با نگاه تنبیه رژیم صهیونیستی بود. اسرائیل در حمله موشکی و تروریستی به سفارت ایران در دمشق از خطوط قرمز ما عبور کرد.

تنها گزینه باقی مانده جمهوری اسلامی ایران تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود

امیرعبدالهیان با بیان اینکه در این رابطه با آمریکا و برخی متحدان آمریکا هشدار دادیم که این اقدام می‌تواند پیامد‌های نامطلوب داشته باشد، ادامه داد: ابتدا از مسیر حقوقی و سیاسی موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کردیم، اما متأسفانه طرف آمریکایی و برخی کشور‌های اروپایی و به طور مشخص انگلیس و فرانسه مانع حتی صدور یک بیانیه ساده در نقض کنوانسیون‌های وین و تأیید اینکه اقدام رژیم صهیونیستی خلاف مقررات بین‌المللی شدند بنابراین تنها گزینه باقی مانده این بود که جمهوری اسلامی ایران مستقیم تصمیم به تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بگیرد.

 تاثیر عملیات «وعده صادق» در بازدارندگی قوی بود

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه یک عملیات موفق و هشدار جدی انجام شد، بیان کرد: بازخورد‌ها در تماس با وزرای خارجه به ویژه کشور‌های غربی و متحدین آمریکا حاکی از این است که تاثیر عملیات در بازدارندگی قوی بوده است، طبیعی است که ما همواره از ثبات و امنیت در منطقه سود می‌بریم و حمایت می‌کنیم، اما چنانچه رژیم اسرائیل دست از پا خطا کند این بار پاسخ ایران همان طور که نیرو‌های مسلح اعلام کردند، حداقلی نبود بلکه فوری و شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم جنگ، نسل‌کشی و تجاوز و جنایات جنگی ترکیبی در غزه متوقف شود تا ریشه این ناامنی‌ها و بحران‌هایی که اسرائیل رقم می‌زند نیز از میان برداشته شود.