امام خمینی (ره) همواره بر وحدت مسلمین تأکید داشتند

امام خمینی (ره) همیشه بر وحدت مسلمانان تأکید داشتند

دبیرکل کنفرانس بین المللی وحدت ادیان اسلامی تأکید کرد: امام راحل (ره) همیشه بر وحدت و پرهیز از تفرقه و دشمنی بین کشورهای اسلامی تأکید می کردند.

به گزارش سلام دکتر ، خطاب به روابط عمومی کنفرانس بین المللی روابط اسلام ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل کنفرانس پنجشنبه شب در کنفرانس بین المللی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) RA) در میدان مقدس در میان مسلمانان ، از دیدگاه امام خمینی (ره) ، توضیح داد: امام راحل (ره) همیشه بر وحدت و پرهیز از تفرقه و دشمنی بین کشورهای اسلامی تأکید می کردند.
وقتی وی گفت كه امت اسلامی باید وحدت و اتحاد خود را برای اجرای توحید حفظ كند ، گفت: امام خمینی (ره) در اوایل دهه 60 به سه گلایه شاه ، آمریكا و اسرائیل اشاره كرد و معتقد بود كه اصلی ترین مشكلات فلسطین این یکی از نقاط ضعف حاکمان عرب است ، بنابراین رهبران کشورهای عربی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و تحت لوای اسلام حکومت کنند.
دکتر شهریاری تأکید می کند: اگر همه مسلمانان یک مخرج مشترک را دنبال کنند ، هیچ تأثیری بر آنها ندارد.
دبیرکل اتحادیه بین المللی هماهنگی مذاهب اسلامی گفت: توکل و اعتماد به خدا. “
دکتر شهریاری یکی دیگر از ویژگی های امام را ارتباط قوی وی با قرآن ذکر کرد و گفت: امام همیشه بر تهذیب نفس و ستایش خدا تأکید داشتند و بنیان تحول در جهان بود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانچی؛ امام جمعه نجف اشرف نیز در این کنفرانس توضیح داد: امام خمینی (ره) بنیانگذار بیداری و آگاهی کشورهای جهان است.
وی افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ملت ها بیدار شده اند و اصل شرق یا غرب که یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) است در آن کشورها حاکم است.
حجت الاسلام والمسلمین قبانچی می گویند: 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و ما همیشه شاهد پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی هستیم. انقلاب اسلام در مراحل ابتدایی است و تمدن غرب کمرنگ شده است و خوشبختانه امروز تمدن اسلامی شکل جهانی پیدا کرده است.
وی افزود: پس از انقلاب اسلامی ، ایران با مشکلات و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است ، و غرور بین المللی همیشه سعی در غلبه بر این کشور و سیستم آن داشته است ، اما ایران کشوری شجاع و غیور است ، به دلیل ترس از عقاید. امام “) همیشه داده نمی شود و همیشه مقاومت می شود.
امام جمعه نجف اشرف در ادامه خاطر نشان كرد: امام خمینی (ره) عارفی ، وكیل و متواضع و ساده ای بود و مسئولیت مبارزات ایران و پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده جهان عرب بود.
لازم به ذکر است که همایش بین المللی یادبود امام خمینی (ره) به مناسبت بزرگداشت درگذشت بنیانگذار انقلاب اسلامی به میزبانی رهبر بی چون و چرای آستان قدس رضوی ایران برگزار شد

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل