اقتصادی

الکتریکی یا هیبریدی؛ کدام خودرو خواهان بیشتری دارد؟

اقتصادي | الکتریکی | بیشتری

تویوتا از رقبای خود پیشی می‌گیرد زیرا مصرف‌کنندگان بیشتری خودروهای هیبریدی را در میان کاهش سرعت خودروهای برقی انتخاب می‌کنند.

به گزارش سلام دکتر، نرخ‌های بهره بالا و چشم‌انداز اقتصادی نامطمئن بسیاری از سازندگان خودروهای برقی را بر آن داشته تا اهداف تولید خود را کاهش دهند و نسبت به کاهش رشد فروش در هفته‌های اخیر هشدار دهند. با این حال، انتظار می‌رود تویوتا زمانی که درآمد خود را گزارش می‌کند، چشم‌انداز خوش‌بینی‌تری ارائه دهد که به کمک وابستگی به خودروهای هیبریدی بود که حدود یک سوم کل فروش بیش از ۱۰ میلیون خودرو را در سال گذشته به خود اختصاص داده بود.

مدیر کل یک نمایندگی در مینه‌سوتا به رویترز گفت: تقریباً هر مدلی که اکنون می‌فروشیم یا تنها هیبریدی است یا یک نوع هیبریدی دارد.

اما تویوتا قبلاً اعلام کرد که نسل بعدی کمری فقط به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد. تحلیلگران هشدار می‌دهند که خطر بزرگی که این خودروساز پرفروش جهان با آن مواجه است این است که عقب ماندن خودروهای برقی باتری‌دار باقی می‌ماند که به طور گسترده به عنوان سازنده آینده بلندمدت در نظر گرفته می شود.

تویوتا در سال گذشته تنها ۱۰۴ هزار خودروی برقی باتری‌دار فروخت که کمتر از یک درصد از کل فروش خود از جمله برند لوکس لکسوس را شامل می‌شود. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱.۵ میلیون خودروی برقی را افزایش دهد که کمتر از ۱.۸ میلیون خودروی تسلا در سال ۲۰۲۳ است.

فروش خودروهای هیبریدی در ایالات‌متحده افزایش یافته است زیرا مصرف‌کنندگان از قیمت‌های بالای خودروهای برقی اجتناب می‌کنند و نگران محدوده خودروهای الکتریکی هستند که ممکن است فاصله زیادی بین ایستگاه‌های شارژ وجود داشته باشد. تقاضا برای خودروهای هیبریدی به حدی است که خریداران باید حدود یک سال منتظر بمانند تا برخی از مدل‌ها را تحویل بگیرند و قیمت‌های خرده فروشی کامل پیشنهادی سازنده را بپردازند.

بر اساس داده‌های S&P Global Mobility، هیبریدی‌ها ۹.۳ درصد از ثبت نام خودروهای سبک جدید در ایالات‌متحده را از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند که ۱.۸ درصد از خودروهای الکتریکی پیشی گرفته است. این به نفع تویوتاست که با بیش از یک سوم ثبت نام‌های جدید، بزرگترین فروشنده هیبریدی در ایالات‌متحده بود، پس از آن هوندا موتور با ۲۰ درصد، هیوندای موتور کره جنوبی و شرکت وابسته آن کیا و فورد موتور قرار دارند.

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز گفت این هفته شرکت او خودروهای پلاگین هیبریدی را در آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند تویوتا در ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۴۰ درصد افزایش سود داشته باشد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.