اقتصادی

اقتصاد آلمان به پرتگاه رسید

آلمان | اقتصاد | اقتصادي

فعالیت تجاری آلمان با بیشترین کاهش از ماه مه ۲۰۲۰ مواجه شده است.

به گزارش سلام دکتر، یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در ماه اگوست با سریع‌ترین سرعت در بیش از سه سال اخیر کاهش یافته است. شاخص مدیران خرید آلمان که توسط S&P Global گردآوری شده است، از ۴۸.۵ جولای به ۴۴.۷ سقوط کرد که به پایین‌ترین سطح خود از ماه مه ۲۰۲۰ رسید و انتظارات تحلیلگران را برای ۴۸.۳ برآورده نکرد. این شاخص برای دومین ماه متوالی زیر سطح ۵۰ بود.

شاخص ترکیبی مدیران خرید که بخش‌های خدمات و تولید را دنبال می‌کند و مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند.

د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ گفت: «هر گونه امیدی که بخش خدمات ممکن است اقتصاد آلمان را نجات دهد، از بین رفته است. » در عوض، بخش خدمات در حال پیوستن به رکود در تولید است که به نظر می‌رسد در سه ماهه دوم آغاز شده است.

فعالیت تجاری در بخش خدمات برای اولین بار در هشت ماه گذشته کاهش یافت و از ۵۲.۳ به ۴۷.۳ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در ۹ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، این نظرسنجی نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی از ۳۸.۸ در ماه جولای به ۳۹.۱ در ماه آگوست افزایش یافت، اما در محدوده انقباض باقی ماند. افزایش فشارهای تورمی ناشی از افزایش سریع هزینه و قیمت در بخش خدمات بود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.