رسانه عمومی

افزایش نجومی قیمت کنسرت‌ها و هنری که لاکچری شده!

در حال حاضر اگر به نقاط فروش بلیت کنسرت تهران مراجعه کنید، میانگین قیمت بلیت های پاپ آپ تهران در ابتدا از 100 هزار تومان شروع می شود و سگ آنها حدود 430 هزار تومان است.

این در حالی است که در حال حاضر کنسرت های با بلیت 500 هزار تومانی کم است و اخیرا برای یک بازی نمایشی قیمت بلیت 695 هزار تومانی ثبت شده است که باعث فریاد برخی افراد شده است!

این سؤالاتی را ایجاد می کند که آیا هزینه بازی سگ ثابتی ندارد؟ و اگر بله دلیل این تفاوت چیست؟ آیا مدرسه نباید خودسرانه هزینه را مدیریت کند؟ یا این گونه اتفاقات باعث نمی شود که رویدادهای فرهنگی و هنری هوا به راه شوند و مردم را به سفرهای دور و دراز سوق دهند؟

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت بازی به 500.000 تومان رسید!

بنابراین تصمیم گرفتیم با میلاد ماهانوراد آهنگساز و مدیر موسسه فرهنگی هنری لیما گفت و گو کنیم تا دلیل آن را جویا شویم.

وی به سلام دکتر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی بومی، اعضای گروهی از آهنگسازان با مشورت یکدیگر و با مشاوره و تحلیل اقدام به خرید بلیت می کنند. حال اگر قیمت یک کنسرت گرانتر از محل اصلی و معمولی تعیین شود، بلیت ها فروخته نمی شود و نمایندگان آن کنسرت متضرر می شوند. بنابراین، چنین مواردی نادر است و در بیشتر موارد قیمت بلیط بستگی به سگ دارد.

این آهنگساز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با هر آماده سازی قیمت بلیت کنسرت افزایش می یابد؟ وی گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که قیمت بلیت کنسرت افزایش نیابد.

وی همچنین با انتقاد از تاکتیک هایی که باعث ایجاد شکاف بین مخاطبان و نوازندگان منطقه می شود، گفت: گروهی از آهنگسازان در تلاش هستند تا با یافتن راهکارهای موثر برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت بازی، مردم را دنبال کنند.

ماهانوراد می افزاید: افزایش قیمت در سطح کشور بسیار سخت است اما باید تلاش کنیم موسیقی و کنسرت ها را از این افزایش مصون نگه داریم. متأسفانه افزایش قابل توجه ارزش کلی بازی ها از جمله اجاره سالن های بازی، تبلیغات، سیستم های صوتی و صوتی، کارگردانی، نقشه برداری سه بعدی و حتی تبلیغات و پیامک های اپراتورها، بر برگزارکنندگان کنسرت تأثیر زیادی گذاشته است. . با توجه به اینکه اکنون مشکلات اقتصادی خانواده ها بیش از هر زمان دیگری تهدید به حذف کنسرت از سبد سنتی مخاطبان شده است، ما جزء گروهی هستیم که آهنگسازان در ماه های آینده کنسرت هایی را با کمترین قیمت بلیت اجرا می کنند و با هزینه های تبلیغاتی مخالفت می کنند.

ماهانوراد با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر همواره سعی می کنند در شرایط سخت به ویژه شرایط اقتصادی در کنار مردم باشند، تاکید کرد که این روزها مردم به چنین شادی نیاز دارند.

وی افزود: از مرکز فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود از طول اجراها و سطوح تکراری بکاهد و به آهنگسازان کمک کند تا آثار خود را به صورت آرام و منظم اجرا کنند.

انتهای پیام/