افزایش شمار شوراهای اسلامی کار در بزرگترین شهر صنعتی کشور تا ۳ ماه آینده

سلام دکتر / آرین معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و تعاون از افزایش تعداد شوراهای اسلامی در بزرگترین شهر صنعتی کشور طی سه ماه آینده خبر داده است.

حاتم شاکرمی روز دوشنبه سوم اردیبهشت در بازدید از دو کارخانه و کارخانه در شهرک صنعتی کاوه ساوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به ساوه مشکلات کاری این شهرستان به ویژه سخت کوشی و آسیب در دیدار با مسئولان روستایی با ارائه راهکارهای مهم ، یک شهر مورد بازبینی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد و تصمیم بر این شد که در ماه آینده جلسه ای با فرماندار مسئول این شهرستان تشکیل شود. برای بررسی و ارزیابی عملکرد مصوبات امروز و حذف هرگونه تصمیم گیری موانع اجرای مصوبات.

وی با اشاره به بازدید خود از بخش تولیدی کشور اظهار داشت: “فعالیت شرکت کاوه کنسرو در کشور بی نظیر است و نیاز ایران به واردات و فرآوری قوطی های بسیاری از نوشیدنی ها را از بین می برد. نقش مهمی در بسته شدن نیاز ملی به این محصول. “

وی با بیان اینکه تا همین چند سال پیش ایران در انواع قوطی های وارداتی زندگی می کرد ، گفت: “در حال حاضر به دلیل ظرفیت بالای تولید این صنعت ، ایران با تولید 1.5 میلیارد تن به کشور صادراتی تبدیل شده است.” بخش تولید علاوه بر تأمین نیازهای کشور ، صادرات به کشورهای دیگر را نیز صادر می کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم حضور سنای اسلامی در دفاتر شهر صنعتی کاوه با اشاره به اینکه سنای اسلامی تنها سازمان کار نیست ، گفت: مجلس سنا ، اتحادیه های کارگری و نمایندگان کارگری سه سازمان در کشور هستند در این شهر ، در سال های اخیر ، تمایل به تشکیل گروه های دیگر از دادگاه های اسلامی پیشی گرفته است.

شاکرمی با اشاره به وجود 9 شورای اسلامی شهر کارگر ساوه اظهار داشت: این تعداد کمیته خدمات اسلامی در ساوه به عنوان قطب ملی با تأسیس یک شهر بزرگ ایرانی بسیار کوچک است و نیاز به احیا و ایجاد سازمان م effectiveثر در حال پیگیری الزامات شغلی است.

وی تأکید کرد: در جلسه امروز تصمیم بر این شد که در سه ماه آینده کلیه شعب تحت پوشش شورای اسلامی با تحقیقات دقیق ادامه یافته و توسط سنا اسلامی احیا شوند. بنابراین ، کارگران در برخی شرکت ها موظف به تشکیل کمیته ای غیر از مجلس سنا هستند که مختص تشکیل کمیته کار است.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماه آینده تعداد شوراهای اسلامی در صنایع و ادارات مرتبط با این طرح افزایش می یابد ، افزود: ساوه یکی از اتحادیه های کارگری پیشرو کشور است که با خدمات بیش از 50 هزار نفر فعالیت می کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، صنعت و تعاون همچنین بر ایمنی کارگران در زمینه بازرسی شغلی تأکید کرد و گفت: ایران در زمینه امنیت شغلی در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی افزود: روند جهانی به ازای هر 10 هزار کارمند یک بازرس است ، اما در ایران به ازای هر 15000 نفر یک معاینه کننده شغل وجود دارد و بر این اساس ، ما به دنبال افزایش تعداد 300 بازرس برای پر کردن جای خالی بدون نیاز به پردازش استخدام هستیم. “

شاکرمی می افزاید: “با جذب و افزایش تعداد بازرسان شغلی و اجرای دقیق قوانین و مقررات ایمنی شغلی و ایجاد کمیته های ایمنی فنی و بهداشت شغلی و پرسنل امنیتی ، در تلاش هستیم تا چرخه نظارت بر مقررات امنیتی و بهداشتی را به اتمام برسانیم. . “

وی افزود: در حال حاضر 20 هزار کمیته فنی ایمنی و بهداشت شغلی در کشور ایجاد شده است که به عنوان نیرویی برای محافظت از نیروی کار محسوب می شوند.

در طول سفر نیم روزه به ساوه ، معاون وزیر کار ، مشارکت ها ، کار و رفاه از دو بخش تولیدی کنسرو سینا کاشی و کاوه در شهرک صنعتی کاوه بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید آشنا شد و محدودیت های آن با این موارد مخالف است. مسسات

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل