اصول چیدمان مبلمان در طراحی داخلی منزل یا محل کار چیست؟


طراحی و اصول دکوراسیون منزل را از کجا شروع نکنیم؟

 

خرید پرده دابل شید: یکی از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون منزل و مهم‌ترین بایدها و نبایدهای دکوراسیون و چیدمان منزل، این است که کار انتخاب و خرید مبلمان باید بعد از طراحی کلی فضا انجام شود.

اصول چیدمان پذیرایی | اصول چیدمان منزل | چیدمان طراحی نقاشی


اصل اول: اندازهگیری بعد خرید لوازم مورد نیاز

 

 

اندازه‌گیری درست و صحیح به شما در انتخاب مناسب وسایل ازجمله مبلمان،  پرده دابل شید کمدها و… کمک می‌کند. دفترچه اندازه‌ها را برای تمام خریدها همراه خود داشته باشید. اگر جایی از فضای شما تورفتگی ناگهانی یا حتی برآمدگی دارد یا به‌صورت مربع یا مستطیل کامل نیستند و کل آن­ها از حالت عادی خارج است، کافی است با در نظر گرفتن تمام این موارد لوازم مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.


تعیین استایل کلی خانه یکی از اصول چیدمان منزل

 

تعیین استایل کلی خانه به جلوگیری از خریدهای لنگه ‌به ‌لنگه، که هیچ تناسب و سنخیتی با یکدیگر ندارند، کمک بزرگی می‌کند. در هنگام خرید صرف علاقه شما به یک آباژور یا تابلو مسئله نیست؛ بلکه باید در نظر داشت آیا المان انتخابی با بقیه دکوراسیون از نظر استایل همخوانی دارد یا خیر؟


برای چیدمان اصولی منزل و اصول دکوراسیون دست به کار شوید!

بایدها و نبایدهای چیدمان اصولی منزل و اصول دکوراسیون

در چیدمان اصولی منزل همگام با مد سال پیش نروید، از شلوغی فضا دوری کنید

تمایل همیشگی برای در اختیار داشتن آخرین مد روز به‌تنهایی ایده بدی نیست؛ اما همیشه احتمال دارد چیزی که امسال مد شده و بسیار زیباست، چند سال بعد به‌کلی دمدِ و زشت به نظر برسد. پس شاید چیدمان اصولی منزل زیاد از مد پیروی نکند. توصیه‌های زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد و با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود.

دنیای رنگها در اصول طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ‌هایی که باهم جلوه‌ی بیشتری را ایجاد می‌کنند، بسیار سخت و وقت‌گیر است. شما  ممکن است تمایل داشته باشید کل را خانه را با رنگ موردعلاقه‌تان طراحی کنید، اما پس از اجرا، نتیجه شما را راضی نخواهد کرد. بهترین ایده در این مورداستفاده ترکیبی از رنگ موردعلاقه‌تان و دیگر رنگ‌هاست، که به زیبایی هر چه بیشتر محل سکونت شما کمک می‌کند.
در زیر بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون در زمینه‌ی ترکیب‌هایی که بیشتر باهم سازگارند، معرفی شده‌اند:

منبع : www.pardebazar.com

خروج از نسخه موبایل