اقتصادی

استقبال از پیشنهاد ایران برای تاسیس اتحادیه پستی جهان اسلام

اتحادیه | از | استقبال

مدیرعامل شرکت ملی پست با حضور در چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی در عربستان با نمایندگان کشورهای مختلف در این کنگره دیدار کرد.

به گزارش سلام دکتر،   محمود لیائی- مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات- که برای شرکت در چهارمین کنگره فوق العاده اتحادیه جهانی پست به عربستان سعودی سفر کرده است در حاشیه نشست‌های تخصصی این کنگره با نمایندگان برخی کشورهای اسلامی و همسو در خصوص تاسیس اتحادیه پست کشورهای اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این کنگره پیشنهاد ایران برای تاسیس اتحادیه پستی جهان اسلام در نشست مدیرعامل پست ایران با جمعی از کشورهای اسلامی در چهارمین کنگره‌ فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست مورد استقبال قرار گرفت.  

همچنین لیائی در چهارمین روز از چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست با رئیس پست عراق نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار انعقاد تفاهم نامه با پست عراق و همچنین چاپ تمبر مشترک دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه برنامه‌های خود در این کنگره با مسئولان پست کشورهای اندونزی و کره جنوبی در راستای استفاده از تجربیات برای ساخت مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند ایران گفت‌وگو کرد. در نشست رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با مسئولان پست کشور روسیه نیز مقرر شد با توجه به تحریم این کشور، از ظرفیت پست ایران برای ترانزیت مرسولات پست روسیه بهره برداری شود.

استفاده از تجربیات پست استرالیا به عنوان مبدع پروژه جی نف در دنیا

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی همچنین با دانیل کاروسو رئیس هیئت نمایندگان پست استرالیا دیدار کرد. استفاده از تجربیات پست این کشور به عنوان مبدع پروژه جی نف در دنیا، درخواست استفاده از دانش و اطلاعات پست استرالیا برای راه‌اندازی مرکز ملی تجزیه مبادلات هوشمند پست ایران و بررسی رفع مشکلات مبادلات پستی بین پست دو کشور در راستای خدمت رسانی به هموطنان ایرانی مقیم استرالیا از جمله موضوعاتی بود که دراین دیدار مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

بر اساس همین گزارش، چهارمین کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست از نهم آنلاین در شهر ریاض پایتخت عربستان آغاز و امروز سیزدهم مهرماه ۱۴۰۲ به فعالیت خود خاتمه می‌دهد.

در این نشست موضوعات اساسی و مورد دغدغه اتحادیه و مجریان منتخب کشورهای عضو با محوریت “دسترسی نقش آفرینان گسترده بخش پستی به خدمات و محصولات UPU “مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. کاهش گازهای گلخانه‌ای در بخش پست، موضوعات مالی اتحادیه، خدمات مالی پست و سایر موضوعات مهم نظیر اصلاح مفاد احکام و مقررات اتحادیه از جمله موضوعات مطروحه در این کنگره است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.