استقبال از غرفه مصر در نمایشگاه کتاب تهران

این ناشر مصری در بخش ناشران خارجی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال ایرانیان از کتاب های عربی ارائه شده در این غرفه، از پویایی صنعت نشر مصر می گوید.

عدنان حسینی، متولی انتشارات احسان (به جای دارالآفاق) که کتاب‌هایی را به زبان عربی و از مصر به نمایشگاه کتاب امسال آورده است، گفت که در سال‌های گذشته نیز با پذیرش انتشارات خارجی در این مراسم حضور داشته است. اساساً در پافیلیون این چاپ آمده است: کتاب های غرفه مربوط به نشر دارالآفاق است. استقبال از چادر ما عالی بود. کتاب‌های چادر ما همیشه کتاب‌هایی درباره ادبیات، قضاوت و مقررات، تاریخ و قانون است. راستی ما در چادرمان کتاب های عربی متنوعی داریم و مجموعه بسیار خوبی است و ما از مجموعه خود راضی هستیم.

او همچنین با ابراز تاسف از این اتفاق گفت: ما اولین اردویی بودیم که ادبیاتمان را به نمایشگاه بردیم، اما دیگر دیر شده بود، بنابراین می‌توانیم در آینده آن را تحویل بگیریم.

حسینی همچنین با بیان اینکه نمایشگاه کمی دیرتر آغاز شد، در پایان بحث خود درباره تحویل کتاب در گمرک نمایشگاه گفت: روند بازرسی و بازرسی باید سریعتر باشد اما زمان می برد.

نویسنده همچنین به استقبال مردم ایران از آثار مصر در مصر اشاره می کند: «خیلی استقبال می شود. بدیهی است که مردم نیز می دانند که فرهنگ مصر، مانند جهان مسلمان و روشنفکر عرب، در مقایسه با سایر کشورهای عربی تأثیر بیشتری بر ایران داشته است. به عنوان مثال، در زمینه حقوقی، دکتر عبدالرزاق احمد السنوری، پدر حقوق مصر، تأثیر زیادی بر دکتر. ناصر کاتوزیان، پدر حقوق ایران و اسناد حقوقی او در ایران ارجاع داده شده است و علمای حقوق ایران اسناد مصری را دریافت کردند.

وی می افزاید: در مورد کتاب های قضائی، اخلاقی و به طور کلی از ادبیات ما می توان برای مقایسه استفاده کرد. به طور کلی، چون علمای مصری نسل بعدی عاقل هستند، کتاب های مصری هیچ موردی برای خواننده ایرانی نداشته است. چون در ایران به کلاسی عربی می گویند.

عدنان حسینی در خاتمه درباره جایگاه صنعت نشر در مصر در مقایسه با ایران نیز گفت: به نظر من انتشارات قدرتمندتری دارند و بیشتر به مسائل کتاب بازی و نمایش توجه دارند. بازدید از تمام نمایشگاه های برگزار شده در قاهره در دو روز امکان پذیر نیست. آنها در عرضه کتاب های جدید بسیار خوب عمل می کنند و در مصر نیز ما توجه بیشتری به عرضه کتاب داریم.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل