رسانه عمومی

از چتر برفی بر فراز ایران تا هشدار سیل برای تهران

امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق فعال بود و برخی نقاط کشور روی سفید برف و برخی نقاط روی باران را به خود دیدند. تهران نیز نه تنها از این بارش‌ها بی‌بهره نبود بلکه هشدار وقوع سیل و در پی آن آبگرفتگی معابر نیز برای آن صادر شد.

به گزارش سلام دکتر، به گفته صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا – امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق فعال بود و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعدوبرق رخ داد.

به گفته وی در شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ داد و در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب کردستان و کرمانشاه بارش شدت داشت.

ضیاییان اضافه کرد: طی دو روز آینده نیز وزش باد همراه با کاهش نسبی دما و کولاک برف در نواحی کوهستانی زاگرس و البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور را می‌توانید اینجا بخوانید.

احتمال سیل در تهران و آماده باش امدادگران هلال احمر

شاهین فتحی – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران – با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، از آماده باش امدادگران در پی احتمال سیل در تهران خبر داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به هشدار هواشناسی، احتمال سیل در تهران وجود دارد که در این راستا، امدادگران این استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، هشدار داده است: از شهروندان درخواست داریم تا برای کاهش اثرات مخرب، در صورت امکان، سفر نکنند. در صورت تردد، تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و کوهنوردان بهتر است که در فضای جوی نامساعد، از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

آغاز سنجش‌سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

حمید طریفی – رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی – جزئیات اجرای برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان را اعلام کرد.

به گفته طریفی، در حال حاضر امر سنجش سلامت برای سال تحصیلی آینده آغاز شده و خود خانواده بدون مراجعه به مدرسه فقط از طریق وارد شدن به سامانه my.medu.ir می‌تواند امر ثبت نام سنجش سلامت را انجام دهد که در واقع مرحله اول ثبت نام مدرسه است.

۱۳ استان دارای بیشترین کودک کار/ ثبت و احراز هویت با اسکن عنبیه

در حال حاضر در ۱۳ استان از جمله اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، مازندران، هرمزگان و یزد به صورت پایلوت هویت این افراد از طریق دستگاه اسکن عنبیه ثبت می‌شود، گفت: زمانی که کودکان کار و خیابان شناسایی می‌شوند، با کسب رضایت خودشان هویت آنها از طریق اسکن عنبیه در مراکز آموزشی حمایتی یا مرکز تعیین شده ثبت و احراز خواهد شد.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

وعده رادان برای شنیدن خبرهای خوب از پلیس در روزهای آینده

سردار احمدرضا رادان – فرمانده فراجا – اعلام کرد که به زودی خبرهای خوبی از مجموعه انتظامی کشور به گوش مردم خواهد رسید.

امروز دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه، رادان در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران پاسخی کوتاه به دو پرسش خبرنگاران درباره اقدامات پلیس برای مبارزه با سرقت و ارتقا توان پلیس داد و گفت:‌ «به زودی صحبت‌های بیشتری با خبرنگاران مطرح خواهم کرد، اما در حال حاضر باید بگویم که مردم عزیز در آینده نزدیک خبرهای خوبی از پلیس خواهند شنید.»

با توجه به اظهارات اخیر فرمانده فراجا درباره سرلوحه قراردادن توصیه‌های مقام معظم رهبری و نیز برنامه‌ریزی برای مقابله با جرم سرقت، به نظر می‌رسد که یکی از اولویت‌ها و خبرهای خوب پلیس اجرای طرح‌های ویژه برای مبارزه سرقت و جرائمی است که سبب ایجاد نگرانی برای مردم شده است.

«تارا و شاهین» تاکسی می شوند؟

جلال بهرامی – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران – با اشاره به اینکه چندی پیش ضمن بازدید، با مدیران دو مجموعه «ایران خودرو و سایپا» جلسه ای برگزار شد و در مورد خودروهای «شاهین و تارا» صحبت‌هایی انجام شد، در مورد انتخاب خودروی «ساینا» به عنوان تاکسی نیز عنوان کرده است: برای انتخاب این خودرو به عنوان تاکسی در تهران تا اخذ تأییدیه ها اقدامی نخواهیم کرد.

به گفته وی، اما در مورد خودروی «تارا» به تصمیمات اولیه رسیده‌ایم و مقرر شد ۱۰۰۰ دستگاه خودروی «تارا» را خود شرکت «ایران خودرو» تحت عنوان یک شرکت بهره بردار با مشارکت بخش خصوصی وارد خطوط تاکسیرانی کرده و فعالیت کنند.

سرنوشت بیمارستانی که طبیب مخصوص دو پادشاه تاسیس کرد

نخستین بار به دنبال سفر قاجارها به فرنگ ایده شکل‌گیری مریض‌خانه در ایران شکل گرفت؛ روندی ادامه‌دار که سرانجام منجر به شکل‌گیری ایده ساخت بیمارستانی مخصوص زنان شد تا به این ترتیب نخستین مریضخانه تخصصی نسوان در اواخر قاجاریه افتتاح شود؛ بیمارستانی که اکنون در گذر از یک قرن فعالیت، این روزها با عنوان نام موسس‌ خود “دکتر امیرخان امیراعلم” تحت عنوان بیمارستان تخصصی گوش و حلق و بینی شناخته می‌شود…

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

برخی از اخبار پربازدید امروز سرویس اجتماعی سلام دکتر:

رادان: امروز آماده‌تر از دیروزیم

سرقت و مواد مخدر دو دغدغه‌ تهرانی‌ها/ کاهش ۹ درصدی سرانه جرایم در حوزه سرقت

برخورد شهرداری تهران با پیمانکاران متخلف برای بکارگیری کودکان

انتهای پیام