اقتصادیرسانه عمومیکسب و کار سلامتی

از چاشنی‌های خانگی تا تکنولوژی پوست؛ درمان پیری پوست

خوراکی هایی که سرعت پیری را کاهش می دهند

کرم لاکچری کوین روز: بکارگیری روش هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم ها و لوسیون های گرانقیمت، تنها راه برای جلوگیری از فرایند پیری نیست.

روش های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است. در اینجا خاصیت باورنکردنی ۵ گیاه برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن پیری پوست معرفی شده است:

کاهش سرعت پیری پوست با سیر

باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص موثر ضدباکتریایی و ضدویروسی اش معروف است. یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند میکند. اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می ‌دارد. همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می ‌کند.

کاهش سرعت پیری پوست با آووکادو

آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین، سرشار از چربیهای مفیدی است که چین و چروکها را صاف می کند.

کاهش سرعت پیری پوست با جینسنگ

خرید کرم شب لاکچری کوین: این گیاه با اثرات منفی استرس روی بدن مبارزه می کند و این فقط یک یاز اثرات و مزایای جینسنگ است. افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی از خواص دیگر این گیاه است. جینسنگ، چین و چروکها را صاف میکند، پف را کاهش میدهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می کند. اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می ‌بخشد.

کاهش سرعت پیری پوست با زغال اخته

سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه های پیری از جمله چین و چروک و زخم می شود. گزارش ها همچنین نشان می دهد که مصرف زغال اخته منجر به سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید می شود.

کاهش سرعت پیری پوست با زردچوبه

این ادویه سودمند منجر به دفع محرک هایی می شود که مقصر ابتلا به بیماری های دژنراتیو هستند. زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و یا آن را کاهش می دهد. مصرف زردچوبه از آسیب های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می شوند جلوگیری میکند.

بهترین دارو برای پیشگیری از پیری پوست | جلوگیری از پیری پوست نی نی سایت | جلوگیری از پیری زودرس در طب سنتی

کاهش سرعت پیری پوست با پونه کوهی

پونه‌ کوهی یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضدپیری قوی است. عصاره‌ پونه‌ کوهی، میکروب ‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می ‌کند. این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می ‌گرداند، خون را تصفیه می ‌کند و گردش خون را بهبود می ‌بخشد. نتیجه؟ پوستی صورتی و درخشان.

 ماهی چرب

ماهی‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند (سالمون، ماهی خال مخالی، شاه‌ماهی، ساردین، ماهی تن) برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند و التهاب را کاهش می‌دهند. این ماهی‌ها همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان ویتامین E و روی هستند، یک ماده معدنی ترمیم کننده زخم که به خلاص شدن از شر آکنه و تحریک کمک می‌کند.

آجیل

آجیل نیز مانند ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، روی و ویتامین E است. علاوه بر این، آن‌ها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های دیگری هستند که به جوان ماندن و درخشندگی پوست شما کمک می‌کنند، مانند چندین ویتامین گروه B ازجمله فولیک اسید که به شما کمک می‌کند تا پوست شما جوان و درخشان شود و از درماتیت جلوگیری می‌کند، سلنیوم که یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های خوب برای پوست است و ویتامین C که خاصیت ضد پیری دارد. به‌ویژه گردو و مغزهایی مانند بادام و بادام‌هندی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی پر از چربی‌های سالم است که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و باعث رطوبت پوست شما می‌شود. آن‌ها همچنین سرشار از کاروتنوئیدها هستند که از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کنند. بااین‌حال، چیزی که آووکادو را متمایز می‌کند این است که حاوی ماننوهپتولوز یک ماده شیمیایی گیاهی منحصربه‌فرد است که تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

چای سبز

نوشیدنی موردعلاقه بسیاری از مردم، چای سبز نه‌تنها خوشمزه است، بلکه برای سلامت پوست شما نیز بسیار مفید است. سرشار از پلی فنول ها و کاتچین ها است، آنتی‌اکسیدان‌هایی که از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کنند (اگرچه همچنان باید از ضد آفتاب استفاده کنید) و قرمزی پوست را در مبارزه با التهاب کاهش می‌دهند.

ماست و کفیر

ماست و کفیر مملو از پروبیوتیک های زنده هستند که با کاهش قرمزی، تحریک و آکنه به پوست شما کمک می‌کنند جوان به نظر برسد. باکتری‌های خوب با التهاب روده مبارزه می‌کنند، جایی که بسیاری از مشکلات پوستی از آن ریشه می‌گیرند. همچنین می‌توانید ماست را به‌صورت موضعی برای جوان‌سازی پوست خود بمالید. اسیدلاکتیک موجود در ماست دارای خواص ضد پیری و لایه‌برداری است که خطوط ریز را کاهش می‌دهد و به‌صورت شما درخشندگی سالم می‌بخشد.

عسل

عسل به‌طور طبیعی آنتی باکتریال، آنتی‌اکسیدان و مرطوب‌کننده است، بنابراین جای تعجب نیست که برای پوست بسیار مفید است. اگرچه معمولاً در ماسک‌های صورت دست‌ساز استفاده می‌شود و به‌صورت موضعی برای کاهش التهاب، درمان آکنه و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می‌شود، خوردن عسل نیز ایده خوبی است، به‌خصوص اگر شیرینی‌های دیگر را با آن جایگزین کنید.

زغالاخته

اکثر انواع توت‌ها برای پوست و به‌طورکلی سلامتی شما عالی هستند، اما زغال‌اخته به‌طور ویژه مفید است. آن‌ها که اغلب یک سوپر غذا نامیده می‌شوند، منبع غنی آنتی‌اکسیدان هستند که به پوست شما کمک می‌کند تا با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و آن را از درون ترمیم کند. آنتوسیانین موجود در زغال‌اخته کلاژن را تثبیت می‌کند و باعث می‌شود پوست شما برای مدت طولانی‌تری جوان و سالم بماند

پرتغال

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا پرتقال برای پوست شما مفید است: سرشار از ویتامین C و همچنین مملو از آب است. آب از داخل پوست را آب‌رسانی می‌کند و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند و ویتامین C در عین اینکه یک آنتی‌اکسیدان است، نقش زیادی در تولید کلاژن دارد. کلاژن پوست شما را انعطاف‌پذیر و محکم نگه می‌دارد و از افتادگی و چین‌وچروک جلوگیری می‌کند.

انار

درست مانند پرتقال، این میوه سرشار از ویتامین C دوستدار پوست است. علاوه بر این، انار حاوی اسید الاژیک و پونیکالاژین است. اعتقاد بر این است که پونیکالاجین ظرفیت بدن شما را برای حفظ کلاژن افزایش می‌دهد و الاژیک اسید با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و همچنین تجزیه کلاژن را کند می‌کند. آن را با قدرت تقویت کلاژن ویتامین C ترکیب کنید و یک معجزه‌گر واقعی برای پوست خود خواهید داشت