رسانه سلامت و دانش

ارزش تراشه‌ساز آمریکایی برابر با کل بازار سهام چین!

آمریکایی | ارزش | ایالات متحده آمریکا

به گزارش سلام دکتر، این شرکت تراشه‌سازی از ظهور هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ، بهره برد و شاهد افزایش ۱۰۱ درصدی درآمد در سه ماهه سوم و افزایش ۲۰۶ درصدی درآمد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ بود.

بر اساس گزارش سلام دکتر، مایکل هارنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بانک امریکا در یادداشت تحقیقاتی جدیدی، خاطرنشان کرد افزایش ۶۰۰ میلیارد دلاری ارزش انویدیا در دو ماه گذشته، ارزش بازار آن را به ۱.۷ تریلیون دلار رسانده است که همتراز با تمام شرکتهای چینی ثبت شده در بورس هنگ کنگ است.

ارزش بازار این غول تراشه‌سازی، از ابتدای سال ۲۰۲۳، تقریبا چهار برابر شده است. سهام انویدیا در سال میلادی گذشته، ۲۳۹ درصد جهش یافت و از ابتدای سال میلادی جاری تا پنجشنبه گذشته، ۴۱ درصد افزایش یافته است. تنها چهار شرکت سهامی عام آمریکایی، ارزش بیشتری از انویدیا دارند.

در این بین، مشکلات اقتصادی چین، باعث ریزش ارزش سهام در این کشور شده است. رشد اقتصادی ضعیف و بحران طولانی مدت املاک و مستغلات، بر بازار چین تاثیر گذاشته است. این کشور با تورم منفی هم روبروست.

شاخص هانگ سِنگ که معیاری برای سهام چینی موجود در بازار هنگ کنگ است، طی سال میلادی گذشته، ۲۶ درصد و از سال ۲۰۲۴ تا به امروز، ۸ درصد کاهش داشته است.

۵۸۵۸

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.