اراک قرمز شد – سلام دکتر

اراک قرمز شد - ایسنا

سلام دکتر / مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی اراک اظهار داشت: براساس آخرین آمار وضعیت شهرهای مرکز کشور از نظر شیوع تاج در تاریخ 20 ژوئیه سال 1999 ، وضعیت اراک قرمز شده و شهرهای آشتیان ، تفرشیش ، دلیجان ، صفا ، زیرنده ، شازند و مغازه ها به رنگ زرد است.

به گزارش سلام دکتر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در این رابطه افزود: استانهای خمین ، فرهان و کویجان اکنون پرتقال است. هفته گذشته این شهرها در این موقعیت بودند و وضعیت آنها تغییر نکرده است.

وی افزود: متأسفانه با توجه به وضعیت اخیر در شهرهای استان ، اراک وارد پرونده قرمز شد که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و عدم توجه به توصیه های کارشناسان بهداشت و درمان رخ داده است و در صورت تداوم این شرایط. این می تواند وضعیت را خطرناک تر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: “شهر چازند هفته گذشته در موقعیت سفید قرار داشت و متأسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این شهر در وضعیت زرد قرار دارد.”

تأکید و تأیید: ولسوالی مرکازی در اوایل هاله با یک شیوع عمده همراه بود که با مدیریت خرد و صدا درست شده در ولسوالی و یادآوری توصیه های بهداشتی که مردم به فرهنگ منطقه انجام می دادند ، به خوبی اداره می شد. شرایط مناسب بود.

الجمالان گفت: “متأسفانه در چند روز گذشته ، فرمانده بیمارستان ایمان اراك شاهد تعداد زیادی از بیماران بستری در كرونا بوده ایم كه این ظرفیت كامل بیمارستان است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد ، باید تمام بیمارستان های استان را فقط برای دریافت بیماران اختصاص دهیم.” اسکی این امر ضربه جدی به حوزه سلامت استان خواهد زد.

سرانجام وی گفت: “فعلاً تنها راه برون رفت از این بحران این است که مردم به توصیه های کارشناسان بهداشت توجه کنند.” مردم فقط باید در مواقع اضطراری به بیرون بروند ، ماسک بپوشند و از پروتکل های سالم پیروی کنند تا این ویروس شیطانی در استان و کشور ما در اسرع وقت مهار شود.

جمالیان امروز نیز اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 109 مورد ویروس کرونا شناسایی شده است و وی گفت: ️ بدین ترتیب تعداد موارد ویروس کرونا از زمان شیوع ویروس به 5616 نفر رسیده است.

دار گفت: از 109 مورد جدید عفونت در استان ، 27 نفر از این بیماران در بیمارستان های منطقه که مشغول مراقبت و دریافت خدمات تخصصی پزشکی هستند بستری شدند. هشتاد و دو سرپایی تازه شناسایی شده در خانه جدا شدند تا آزمایش نهایی و نتایج درمانی منفی باشد.

دکتر افزود. جمالیان: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا در یک استان مرکزی گزارش شده است که 247 نفر فوت شده است.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل