اقتصادی

احداث پتروشیمی ابن‌سینای همدان از امروز آغاز شد

آغاز | ابنسینای | احداث

سلام دکتر/همدان امروز عملیات اجرایی احداث پتروشیمی ابن‌سینای همدان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ بود، سرانجام امروز با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین استان همدان کلنگ‌زنی شد.

این پروژه در مساحت ۱۰۰ هکتار و ۲۰ هزار مترمربع زیربنا، سرمایه گذاری ۲۹۱ میلیون یورو و ۲۰۰۰ میلیارد تومان آورده نقدی سهامداران احداث خواهد شد. در ضمن ۲۲۵ میلیون یورو تسهیلات برای این پروژه پیش بینی شده و در طول چهار سال به بهره برداری می رسد.

در پتروشیمی ابن‌سینا با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن، تولید اتیلن اکساید و زنجیره پایین دستی انجام خواهد شد و محصول نهایی این پروژه ۱۱ هزار تن در سال (MGE) مونو اتیلن گلایکول، ۱۰۱ هزار تن در سال (ETX) انواع اتوکسیلات ها، ۵۶ هزار تن در سال (GE) گلایکل اتر و ۳۲ هزار تن در سال (MDEA) متیل دی اتانول آمین و (EA) اتانول آمین است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.