رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

آیا لاغری بدون ورزش ممکن است؟

آیا کاهش وزن بدون ورزش  و با بهترین قرص لاغری خارجی ممکن است یا غیرممکن؟ یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروزه مردم دارند کاهش وزن با روشی موثر است. کاهش وزن علاوه بر زیبایی به سلامت افراد نیز کمک می کند. بر اساس تحقیقات دانشمندان، بسیاری از بیماری ها با کاهش وزن و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها قابل درمان هستند.

شاید اولین توصیه بستگانی که می خواهند وزن کم کنند ورزش باشد. اما امروزه طبق تحقیقات دانشمندان ثابت شده است که ورزش برای کاهش وزن چندان موثر نیست. حال این سوال در ذهن شما خواهد بود که چگونه می توان بدون ورزش وزن کم کرد؟ با فرازطب همراه باشید.

در مورد کاهش وزن با ورزش، این تصور غلط وجود دارد که اگر بیشتر ورزش کنیم، می توانیم به اندازه ای که می خواهیم لاغر شویم، غذا بخوریم. این روش کاملا اشتباه و مردود نیست، اما تمام تلاش ما برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی را از بین می برد و لاغری بدون ورزش غیر ممکن است. ما فقط می توانیم 10 تا 30 درصد از انرژی که از غذا دریافت می کنیم را از طریق ورزش بسوزانیم، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که از طریق ورزش وزن اضافه کنیم. در این مقاله می خواهیم راه های کاهش وزن بدون ورزش را بدانیم.

با این روش ها بدون ورزش وزن کم کنید

برای کاهش وزن بدون ورزش می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم.

قبل از غذا آب بنوشید

راه شماره یک برای کاهش وزن بدون ورزش نوشیدن آب قبل و بعد از هر وعده غذایی است. طبق این روش قبل و بعد از هر وعده غذایی یک لیوان آب سرد بنوشید. آب کالری ندارد، اما به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

غذا را به دو قسمت تقسیم کنید

غذایی که برای صبحانه، ناهار و شام می خورید را به دو قسمت تقسیم کنید. هدف این است که غذا را به دو قسمت تقسیم کنید بدون اینکه مقداری که می خورید را تغییر دهید، نمی خواهید بدنتان گرسنه بماند، زیرا این باعث می شود که پرخوری کنید.

برای کاهش وزن، وعده های غذایی خود را به دو قسمت تقسیم کنید

از رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید

رژیم غذایی پر کربوهیدرات باعث افزایش وزن می شود. حذف کربوهیدرات ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و تغذیه درمانی به کاهش وزن کمک می کند. به یاد داشته باشید که کاهش کربوهیدرات ها اغلب سخت و استرس زا است، اما یک گام مهم برای کمک به کاهش وزن است. غذای کانادایی یکی از این روش هاست.

از رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید

غذاهای غنی از کربوهیدرات باعث افزایش وزن می شوند. قطع کربوهیدرات به عنوان بخشی از تغذیه و رژیم درمانی می تواند به کاهش وزن کمک کند. به یاد داشته باشید که کاهش کربوهیدرات ها اغلب دشوار است و می تواند استرس زا باشد، اما گام مهمی به سمت کاهش وزن است. غذاهای کانادایی یکی از این روش هاست.

ممنوعیت استفاده از شکر

مصرف قند و شکر منجر به افزایش وزن می شود، بنابراین برای کاهش وزن آسان بدون ورزش، خوردن شکر و مواد قندی و شیرین اکیدا ممنوع است.

غذا را دور نگه دارید

یکی از دشمنان کاهش وزن وجود غذا است. وقتی غذا و تنقلات همیشه در دید شما هستند و به راحتی در دسترس شما هستند، تشویق می شوید که بیشتر اوقات بیکاری یا بیکاری خود را صرف خوردن و جذب کالری کنید.

دندان های خود را بیشتر بجوید

درست است که جویدن بیشتر غذا لذت را کاهش می دهد، اما این عامل منجر به کاهش وزن می شود و به شما کمک می کند به راحتی بدون ورزش وزن کم کنید. لقمه های بیشتر به شما کمک می کند در طول روز کمتر تمایل به خوردن داشته باشید.

جراحی انجام دهید

این روزها یعنی با پیشرفت علم پزشکی هر بار روش جدیدی برای کاهش وزن بدون ورزش ابداع می شود که به راحتی به وزن ایده آل خود برسید و به آن برسید. کاهش وزن بدون ورزش راهی ساده، سریع و موثر است که در دنیای پر تکنولوژی و پیشرفت امروزی اتفاق می افتد و به افراد اجازه می دهد به راحتی به وزن دلخواه خود برسند.

با دویدن برای یک ماه وزن کم کنید

اگر این ورزش را به مدت یک ماه در برنامه روزانه خود قرار دهید، می توانید در عرض یک ماه با دویدن وزن کم کنید. دویدن یک ورزش قلبی عروقی موثر است که کالری می سوزاند و به کاهش وزن کمک می کند.

کاهش وزن معمولا زمانی اتفاق می افتد که کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی بسوزانید. دویدن، به عنوان نوعی ورزش هوازی، برای سوزاندن کالری عالی است. تعداد کالری سوزانده شده در حین دویدن به عوامل مختلفی مانند وزن، سرعت، مدت و شدت دویدن بستگی دارد.