آیا دختر یزدگرد را عمر به عقد امام حسین (ع) درآورد؟

امام حسین | عقد

آیا دختر یزدگرد را عمر به عقد امام حسین (ع) درآورد؟

یک پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام می گوید: فرقه های مختلف اسلام، شیعه و سنی نباید چیزی را که گروه های دیگر قبول دارند، بپذیرند. اشتراک در اسلام نادرست و غیر قابل قبول است. از نظر شیعیان هر که به شهادت خود اقرار کند مسلمان و مقدس است و جان و مال و ناموس و ناموس او محترم است.

به گزارش سلام دکتر، .ان نوشته شده: 19 آذر 1400 امام جمعه آزادشهر در خطبه های نماز جمعه مطالبی را بیان کرد که باعث آسیب دیدن شیعیان شد. تبیان از آنجایی که تفاسیر وی تاریخی است، محمدحسین رجبی دوانی، تحلیلگر و پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام را برای پاسخ به این سؤالات فراخواند.

آیا قرآن و صحابه دو معجزه از پیامبر (ص) داشتند؟

متأسفانه برای تثبیت ایمان و قضاوت خود شروع به تغییر کلام پیامبر (ص) کرد. حاوی قرآن و اصحاب پیامبر در دو معجزه پیامبر است. پس اگر کسی با یکی از اصحاب پیامبر مخالفت کند ایمان نمی آورد. این استدلال که قرآن و صحابه معجزه پیامبر هستند، در واقع گیج کننده و ناآگاهانه از احادیثی است که هم اهل سنت و هم شیعه از پیامبر (ص) دریافت می کنند. پیامبر قرآن و عترت را به عنوان وسیله نجات و سعادت به مردم پشت سر آن معرفی کرد. «من از بار خدا و فرزندانمان خلاص می شوم، اصلاً به آنها تمسک نمی کنم» اما به جای عترت، یاران پیامبر را برای ما آورد، در حالی که سخنان پیامبر چنین نبود. در حقیقت در قرآن کریم، صحابه پیامبر(ص) در آیات بسیاری مورد تجلیل قرار گرفته اند، به ویژه صد آیه سوره توبه که این علما می گفتند همه صحابه پیامبر صالح و مجتهد هستند. و خواب. در این سوره خداوند به سرگردانان و انصار رضایت می دهد، البته این آیه یک جشن عمومی نیست، اما تا این زمان خداوند از زیردستان پیامبر رضایت داشته است.

اما در میان اصحاب پیامبر آیات بسیار دیگری داریم که ظالم و در معرض عقوبت بودند، مانند منافقان که خود را از یاران پیامبر می دانستند و سهم کاملی درباره آنها داشتند و آیات بسیار دیگری از خداوند بر آنها نازل شده است. منافقان را رد کنید و مجازات کنید.

آیا نمی توان در میان اصحاب پیامبر به منافق فکر کرد که حتی عبدالله بن ابی که سرکرده منافقان بود بر سر قبر آمد و هنگام رحلت پیامبر برای حفظ ظاهرش برای او دعا کرد. یا اصحاب عقبه که در منابع اهل سنت و شیعه امری متداول است که گروهی از یاران پیامبر به دستور پیامبر در غزوه تبوک شرکت کردند، وقتی از تبوک برگشتند تصمیم به کشتن پیامبر گرفتند و قصد کشتن آن حضرت را داشتند. پیامبر را بکش مطمئناً هرکسی که می خواست پیامبر را حتی در حضور مسلمان یاران پیامبر بکشد، محکوم به هلاکت ابدی بود، بنابراین خلط کلام قرآن و کلام پیامبر، اعتقاد او را بسیار تاسف بار ثابت می کند.

سخن دیگری که نشان می دهد نمی توان حکم کلی به صالح بودن و بی آلایش بودن زیردستان پیامبر داد، سوره التحریم است که خداوند در آن می فرماید: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: در آن. همسرانشان، اما با راز نزول یکی از زنان، خداوند به پیامبران دستور داد که او را از خطای خود برحذر دارند و آنان را تهدید کرد که اگر ظلم نکنی، پیامبر آنها و زنان نیکوکار را طلاق خواهد داد. آن ها آیه 5 به آنها اشاره می کند. به عبارت دیگر، خداوند خواسته است که صفات ذکر شده در آیه 5 از هر دو زن غایب باشد.

بنابراین آیه 4 سوره مبارکه می فرماید اگر هر دو همسر پیامبر از اعمال خود توبه کنید به نفع شماست زیرا قلب شما از حق منحرف شده است و اگر پیامبر را قبول دارید. برای خدا و جبرئیل و مومنان صالح یاور اویند کاری نمی کنید.

این نشان می دهد که برخی از همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اشتباه می کردند و خداوند آنها را به شدت سرزنش می کرد و از اینکه همه زنان پیامبر صالح نبودند و برخی از آنها برنامه ریزی بودند تعجب نکردند. برای زندگی. از پیامبر که قطعاً در قضا و کیفر ابدی است.

آیا دختر یزدگرد با امام حسین (ع) ازدواج کرده است؟

مهمترین نکته ای که این مرد برای تأسیس خلیفه محبوبش عمر بن خطاب به آن اشاره کرد این بود که امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتح ایران در لشکر عمر شرکت داشتند و می خواست بر این نکته تأکید کند تا نشان دهد. که امام حسن و امام حسین علیهماالسلام با عمر بن خطاب ارتباط نزدیک داشتند.

این گفته نادرست و غیرقابل قبول است. اگر انسان کمی تاریخ و حدیث بداند، می داند که اگر حدیث یا روایت تاریخی را با کلمه مجهول ارائه کنیم، درست نیست. شایعه ای بی اساس با کلمه ای نامأنوس گفته شده که امام حسن و امام حسین علیهما السلام در فتح ایران هستند. البته فتح گرگان را هم ذکر می کنند که در تاریخ یا حدیث با کلمه ای مجهول ناعادلانه است، زیرا نمی دانیم چه کسی آن را نقل کرده است. هنگامی که بلندگو ظاهر نمی شود، کاملا نامناسب است.

دوم اینکه گرگان در زمان عثمان شکست خورد نه عمر بن خطاب. اساساً معتقدم اهل بیت (علیهم السلام) با این کارزار برای گسترش اسلام و حمله به کشورهای دیگر موافق نیستند. به نظر می رسد امیرالمومنین (ع) با رسیدن به خلافت دست از این فتوحات برد و فقط مرزها را پاس داشت.

آیا خلیفه عمر به وثاقت ائمه علیهم السلام مرتبط است؟

اگر موضوع خلافت عمر مورد قبول واقع نشود، اعتماد ائمه و اولاد آنها مطالبه می شود، زیرا ازدواج عمر با دختر یزدگرد برای امام حسین (ع) خبر کاملا بدی از ماهیت موضوع ارجاع شده است. به. که لازم نیست زیرا یزدگرد در زمان عثمانی به خراسان گریخت و در زمان عثمانی در آنجا درگذشت. اگر دخترانش را از خراسان می آوردند، در زمان عثمان این اتفاق می افتاد نه عمر بن خطاب.

مرحوم دكتر شهيد در كتاب ارزشمند زندگاني امام سجاد (عليه السلام) با سند محكم اين داستان را مي نويسد كه امام حسين (ع) با دختري از يزدگرد ازدواج كرد و خواند كه اساسي ندارد.

نکته قابل تامل دیگر این است که خلیفه او که سابقه الحاد داشت و یکی از مسخره کنندگان بود، کسانی را که این کار را نمی کردند مجازات می کرد، او که مسلمان بود، برادرزاده خود را در راه حبشه سر برید. این شخص از عبادت و شر از پیامبر بیرون آمد. سپس برای تثبیت آنها، اهل بیت (ع) را لعن کرد که به عنوان یک آیه پاک کننده از پلیدی و پلیدی پاک بودند.

گروه های مختلف اسلام، شیعه و سنی نباید چیزی را که گروه های دیگر قبول دارند، بپذیرند. اشتراک در اسلام نادرست و غیر قابل قبول است. از نظر شیعیان هر که به شهادت خود اقرار کند مسلمان و مقدس است و جان و مال و ناموس و ناموس او محترم است.

لعنت خدا بر کسانی که احکام و دستورات خداوند (ص) را زیر پا می گذارند و بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کنند و گروهی که مانند آنها به ایمان خود ایمان ندارند.

آیا صحیح است شیعیان اهل بیت (ع) بگویند همان طور که در آیه 55 سوره مائده و حدیث مقام و یوم آمده است بی درنگ رفتار علی (ع) را نقل می کند. دنبال آنها الدار به طور خاص در منابع اهل سنت از جمله افسانه طبری ذکر شده است که او در قداست نسل و اولاد خود نپذیرفت، اعتقاد نداشت و در آن تردید داشت.

ما از رهبران دینی خود آموخته ایم که باید به سایر مسلمانان احترام بگذارند، حتی اگر به شما اعتقاد ندارند. زمانی که کشتار شیعیان در سوریه و لبنان اتفاق افتاد، علمای شیعه فتواهایی دادند که شیعیان را از انتقام گیری از غیر شیعیان باز می داشت. بنابراین چنین حکمتی بیهوده و غیرقابل قبول است.

امیدوارم چنین کارهای ناشایستانه ای که می تواند احساسات شیعیان را جریحه دار کند و با آتش زدن دشمنان آرام شود، دیگر تکرار نشود و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) موعظه کنند. روایت کسانی که چنین عقاید جاهلی دارند از روایت اهل بیت اهل سنت است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل