آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

سلام دکتر / بوشهر خلیج فارس دریایی نیمه خشک با تبادل آب کوچک با اقیانوس هند است. کشف ذخایر بزرگ نفت و گاز در منطقه منجر به رشد پروژه های صنعتی و زیربنایی مانند حفاری ، استخراج و حمل و نقل محصولات نفتی شده است که یکی از مهمترین ابزارها برای مردم ، به ویژه خسارت نفت است. وارد دریا شوید. این آلاینده ها همیشه به عنوان مخرب ترین آلودگی محیط زیست در مناطق نفت خیز شناخته شده اند.

در سال های اخیر ، کاهش آلودگی دریا برای محافظت از تالاب های کشور و سلامت زندگی دریایی یکی از مهمترین چالش های کارکنان و ناظران کشور بوده است که نیاز به کاربردهای عملی در این زمینه دارد.

به گزارش سلام دکتر ، در راستای این تلاش ها ، مجمع عمومی منطقه ای بنادر و کشتیرانی استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال کار بر روی پرتاب شناور ویژه ای برای مقابله با خسارات نفتی (دریای مقدس 1) است. .

تولد دریا مقدس 1

مدیرعامل قایق تمیز دریایی 1 در مصاحبه با سلام دکتر توضیح داد: اولین ایده ها و نقاشی های قایق تمیز دریا 1 توسط یک شرکت نروژی بنیان گذاری شد و سپس ساخت آن را به یکی از شرکت های ساختمانی ساختمان واگذار کرد. با این حال ، به دلیل تحریم ها ، این همکاری پایان یافت و پس از چند سال ، با تلاش مهندسان محلی و زیر نظر بندر و کشتیرانی ، این کشتی مراحل تکمیلی خود را پشت سر گذاشت و توانست با دانش به روزتر و قوی تری کار کند .

مهریار مرادیان می افزاید: حومه بوشهر اولین حومه شهرهایی است که با داشتن این قایق برای مقابله با آلودگی فضا تشکیل شده است و سایر حومه ها ممکن است در مسیرهای ناوبری فعالیت بیشتری داشته باشند ، اما بوشهر برخلاف هرجای دیگر می تواند برای مقابله با آلودگی آب دریا پایگاه ایجاد کند هیچ کشوری وجود ندارد و این شروع بسیار خوبی است.

وی درباره اختصاص این کشتی به استان بوشهر نیز توضیح داد: موقعیت بزرگترین خطوط لوله انتقال نفت بین مناطقی مانند خارگ ، خارگو ، گناوه. در مجاورت منطقه نفت خیز خوزستان و دنیای چاه ها و گازهای ما در پارس جنوبی با سیستم نفت خارجی و قفسه های زمینی که کمیته اجرایی بنادر ملی و ملی را احاطه کرده است ، در حومه شهر قرار دارد. دریا به حومه بوشهر.

در حجاب آلودگی و نجات کشتی

استاد ناوبری و دانشگاه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: “یکی از مهمترین دستاوردهای این کشتی کاهش خطر آلودگی نفت و گاز است.

کاپیتان مرادیان می افزاید: “طی دهه گذشته ، قایق های کوچک در سکوها دور می زدند و اطلاعات را به تیم های بازرسی منتقل می کردند و تیم های مسافرتی مقدار کمی از اشیا را خارج می کردند ، که این زمان و روند دشواری است. اما اکنون ، با کشف یک کشتی تمیز ، حجم آوار جمع شده از دریای آزاد با مواد تعبیه شده در آن گسترش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های طراحی این قایق ، محراب گسترده تر و نصب قایق های بیشتر برای حوادث احتمالی قایقرانی است که مانند قایق مادر ، عملیات نجات در منطقه را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: دریاپاک 1 اولین کشتی برقی کشور از بنادر و سرزمین دریایی است که نیازی به استفاده از قابلیت های ناوبری زیادی با سیستم کامل رایانه ای ندارد.

اعتبار ملی دریافت کنید

این ناخدا که بیش از 30 سال تجربه در آموزش دریایی و دریایی بدون محدودیت دارد و دوره دبیرستان را در انگلستان و سنگاپور به پایان رسانده است ، تأکید کرد: “سیستم دریایی بین المللی است و همسایگان جنوبی خلیج فارس از تخریب محیط زیست رنج می برند ، که به درخواست آنها ، ما آنها را که یک نام بین المللی برای استان و کشور دارند ، کمک خواهیم کرد.

مهریار مرادیان در مورد توانایی چند منظوره کشتی به سلام دکتر گفت: «علاوه بر حفاری های دریایی ، محصولات نفتی همیشه می توانند به منطقه رهاسازی شوند. دریا پاک 1 دارای سیستمی است که می تواند وسایل کثیف را شناسایی ، جمع آوری کرده و به زمین بنشاند. ”

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر به دلیل حجم بالای صادرات نفت و گاز و ساخت سکوهای حفاری و سکوهای نفتی ، آلودگی به تناسب افزایش یافته است و باید تدابیری اندیشیده شود که توسط کشورهای دریای فارس برداشته شود. “

همکاری سایر کشورها در زمینه نفت

مرادیان با اشاره به اینکه خلیج فارس و خلیج مکزیک از مهمترین مناطق اقتصادی جهان هستند ، گفت: بیشترین صادرات نفت جهان از این دو منطقه است. و با پیشرفت فن آوری حفاری و صادرات خارج از کشور ، مشتریان از سراسر جهان به ویژه خلیج فارس جذب می شوند ، که باید پیش شرط مقابله با آلودگی دریا توسط کشورهای علاقه مند باشد و ایران اولین کشور با تمام مشکلات و مشکلات است تحریم ها برای برداشتن اولین قدم. و ما امیدواریم که در آینده ویژگی های مدرن ساخته شود.

سرنوشت برش های روغن

ذخایر نفت خام در صورت دریافت توسط دریاپاک 1 در صورت بازیافت به چرخه تولید بازمی گردند.

ما امیدواریم که تصفیه و حذف قطعات نفتی گامی موثر در پاکسازی ذخایر نفتی آلوده کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید