آموزش باز کردن و پیاده کردن گیربکس ۲۰۶ برای تعویض گیت کلاچ و بلبرینگ کلاچ ، اموزش تعمیر گیربکس پژو۴۰۵ ،مشخصات گیربکس پژو ۲۰۶ ،اجزای گیربکس ،قیمت گیربکس پژو ،تعمیر گیربکس پژو ۲۰۶ ،دفترچه راهنمای پژو ۲۰۶
ابزار مورد نیاز
بکس ۱۰-۱۱- ۱۳- ۱۶ – ۱۸ -۱۹ -۲۱-۲۲- ۳۵ -آچار ۱۰ -۱۱- ۱۳- ۱۶ -جغجغه – دسته بکس رابط کوتاه و بلند – دوسو تخت – آلن ۸ -تالیبر بزرگ – تشت- قیف برای ریختن روغن – جک و خرک – چکش – تیفور برای مهار گیربکس و اگر نبود همان جک دستی هم میشه
همیشه ایمنی در کار را رعایت کنید/ مسوولیت کار برعهده خودتان می باشد پس مراقب باشید
شروع کار
ما خودرو را روی چال سرویس باز کردیم و روی همون هم توضیح میدهیم
۱-خودرو را روی پاچال ببرید
۲-کابوت بالا بزنید باتری را باز کنید و کنار بگذارید
۳- سینی باتری را باز کنید
۴- اگر کامپیوتر خودرو راه دستتان را می گیرد را باز کنید
۵- سیم کلاچ را از روی گیربکس آزاد کنید
۶-اتصال بدنه را باز کنید. مهره ۱۳
۷- خرطومی هواکش را باز کنید
۸- سنسور دور موتور را باز کنید و دربیاورید
۹- ماهک دنده را آزاد کنید سه عدد با اچار ۱۳ و ۱۶ زیر ماهک اهرم کنید و به سمت بالا به آرامی فشار دهید
۱۰-پیچ های دور گیربکس را باز کنید از بالا دو عدد با آلن ۸
۱۱- استارت را باز کنید ۳تا پیچ با آچار ۱۳ و دو عدد از پشت استارت و یک عدد از جلو استارت می باشد و استارتر را به عقب بکشید
حالا از قسمت بقل خودرو
۱۲-پیچ های چرخ و مهره سر پلوس را شل کنید هر دو طرف
۱۳-خودرو را جک بزنید و خرک کنید
۱۴- چرخ ها را باز کنید و کنار بگذارید
۱۵- مهره سر پلوس را باز کنید
۱۶- پیچ نگهدارنده طبق به سگ دست را باز کنید
۱۷ -با چش از بالای سیبک چندین ضربه بزنید تا سیبک آزاد کند فقط به گردگیر ضربه نزنید تا پاره شود
۱۸ – با تالیبر از سوراخ طبق اهرم کنید و با فشار بسمت پایین طبق را از توپی چرخ آزاد کنید قبل از آزاد کردن روغن واسکازین را تخلیه کنید
۱۹ -سینی زیر خودرو را باز کنید و کنار بگذارید
۲۰ – حالا قسمت پایین خودرو پیچ تخلیه گیربکس را باز کتید و روغن را داخل تشت تخلیه کنید
۲۱-زیر استارت یک عدد پیچ آلنی می باشد باز کنید
۲۲- با بکس ۱۱ دو عدد پیچ چکمه بلبرینگ پلوس بزرگ را باز کنید و پیچ ها را بچرخانید تا کلگی پیچ از روی بلبرینگ پلوس آزاد شود و پلوس ها را بیرون بکشید
۲۳- با آلن ۸ پیچ پایینی گیربکس را باز کنید
۲۴- بست های نگهدارنده و پایه شلنگ کمپرسور کولر را باز کنید و شلنگ ها را آزاد کنید
۲۵- سنسور کیلومتر را باز کنید
۲۶- حالا باید با تیفور سقفی موتور را مهار کنید اگر نداشتید با جک از زیر موتور وسط کارتل جک بزنید و موتور را مهار کنید
۲۷-پیچ وسط گیربکس را با آچار آلن ۸ فقط شل کنید و باز نکنید و با بکس ۱۳ سه عدد مهره دسته گیربکس را باز کنید
۲۸- با آلن ۸ پیچ آخری دور گیربکس را باز کنید
۲۹ – حالا از زیر سمت دفرانسیل گیربکس را به سمت رادیاتور بچرخانید و گیربکس را به عقب بکشید و به آرامی دربیاورید
۳۲- گیربکس را توسط دو نفر یک نفر از بالا و یک نفر از پایین گرفته و کم کم آزاد می کنید برای درآورن دیفرانسیل را بسمت بالا فشار دهید و بچرخانید تا گیربکس آزاد شود
۳۳- برای باز کردن دیسک و صفحه فلایویل را مهار کنید تا نچرخد
۳۴ با بکس ۱۱ و جغجه ۶ تا پیچ دور صفحه کلاچ را باز کنید
۳۵- برای جا زدن کاملن گیربکس و جای صفحه کلاچ را تمیز کنید
۳۶- نحوه بستن صفحه کلاچ باید یک شفت تنظیم داشته باشد تا صفحه کلاچ دقیقا وسط بسته شود
نکات فنی :برجستگی صفحه کلاچ به سمت خورشیدی دیسک می افتد جا بزنید و پیچ ها را ضربدی سفت کنید – بلبرینگ نو را قشنگ جای خود بندازید و اهرم کلاچ را بازی بدهید ببینید عقب جلو می شود و برای مهار کردن اهرم کلاچ با یک نخ اهرم را به سمت چپ فشار دهیدو ببندید و موقع جا زدن هرگز به این اهرم دست نزید تا بلبرینگ کیکی از دوره های تخصصی مکانیک خودرو دوره ی آموزش گیربکس های دستی است که در به آن میپردازیم.
گیربکس ها پیچیدگی ساختاری دارند و به همین جهت افراد کمی به صورت تخصصی با آن آشنایی دارند. گیربکس های دستی باعث انتقال قدرت از موتور به چرخها توسط مجموعهای از چرخدندهها هستند. نوع کلاچی که در این نوع از گیربکس ها استفاده میشود از نوع خشک است. گیربکس های دستی به سه نوع گیربکس 4 دنده، گیربکس 5 دنده و گیربکس 6 دنده تقسیم می شوند که امروزه از نوع 6 دنده آن بیشتر استفاده می شود.
تعمیر گیربکس های دستی از عهده ی فردی متخصص در این حوزه بر می آید که در این زمینه مهارت و تخصص کافی را داشته باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک غرب تهران، دوره ای کاملا تخصصی و جامع است که توسط اساتید مجرب و متخصص تدریس میشود. در نظر دارد تا با توجه به حساسیت بالای این حوزه ی کاری با استفاده از اساتید متخصص به کارآموزان علاقه مند به گیربکس های دستی آموزش های کافی و جامعی دهد و کارآموزان را برای ورود به بازارکار آماده کند
. آموزش ها به صورت عملی و تئوری برای نصب و راه اندازی در کارگاه مجهز به کارآموز داده میشوند. در انتهای دوره آموزشی به کارآموزان عزیز مدرک معتبرفنی و حرفه ای اهدا میشود که نشان دهنده ی مهارت بالای آنهاست.
بهترین انتخاب
سرفصلهای دوره آموزش گیربکس دستی
- آموزش تعمیر گیربکس خودروهای داخلی شامل:
- آموزش تعمیر گیربکس پژو (405،پرشیا،سمند)
- آموزش تعمیر گیربکس پراید
- آموزش تعمیر گیربکس L90 (ساندرو،مگان)
- آموزش تعمیر گیربکس زانتیا (پارس ELX)
- آموزش تعمیر گیربکس EF7 (دنا)
- آموزش تعمیر گیربکس پیکان وانت (روا،آردی،آریسان)
- آموزش تعمیر گیربکس 206 تیپ 2
- آموزش تعمیر گیربکس ۲۰۶ تیپ 5 (رانا)
- اموزش اصول کارکرد گیربکسهای دستی
- آموزش عیب یابی گیربکس های دستی
- آموزش نحوه باز و بسته کردن گیربکس های دستی
- آموزش تعمیر انواع جعبه دنده
- آموزش تعمیر کلاچ خودرو
- آشنایی با نحوه تشخیص انواع خطاها
مزایای ثبت نام در این دوره
دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای به شما مدرک معتبر فنی حرفه ای به صورت دو زبانه که در 184 کشور مورد تایید میباشد و حکم جواز کسب را دارد اهدا می شود.برگزاری دوره ها به صورت صددرصد عملی و در کارگاه مجهز پایه و اساس دوره های کاملا عملی میباشد و هنرجویان گرامی توسط اساتید خبره و باتجربه در بازارکار مربوطه آموزش می بینند.کلیه متخصصین و اساتید مشغول به تدریس از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی می باشند که علاوه بر تحصیلات، از حرفه و تخصص با مهارت و تجربه بالایی نیز برخوردار هستند.
بازار کار دوره آموزش گیربکس دستی
اکثر خودروهایی که در کشور استفاده میشوند از نوع گیربکس های دستی هستند. بازار گیربکس های دستی هم بازار بسیار داغ و پررونقی میباشد. این حوزه از کار مکانیک کمبود نیرو دارد و به شدت متقاضی جذب تکنسین متخصص گیربکس دستی است. شما هم اگر به دنبال یادگیری مهارت تخصصی هستید و به این حوزه از فعالیت ها و مکانیک خودرو علاقه مند هستید، میتوانید با