اقتصادی

آمادگی صربستان برای انتقال فناوری های صنعت برق و کشاورزی به ایران

سلام دکتر/مرکزی کاردار سفارت صربستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: صربستان آماده انتقال فناوری های این کشور در حوزه صنعت برق و کشاورزی به ایران است.

پریشیج یکشنبه ۳۰ مهرماه در جریان بازدید از نیروگاه رودشور و مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه که بهمراه یک هیات تجاری و اقتصادی از صربستان انجام شد، در گفت‌وگو با سلام دکتر، اظهار کرد: این کشور چندین نیروگاه برقی و آبی دارد که همگی جزو صنایع سبز و پاک هستند.

وی با اشاره به تحریم نبودن صربستان گفت: این ظرفیت در صربستان وجود دارد که از دانش اقتصادی، کشاورزی، انرژی و دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصین آن برای بهره گیری در ایران استفاده کرد.

وی افزود: صربستان در حوزه کشاورزی به ویژه تولید بذر ، گندم و جو در اروپا زبانزد است و این کشور تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در ایران و تعاملات تجاری با این کشور دارد.

کاردار سفارت صربستان در ایران گفت: در سفر به استان مرکزی ضمن آشنایی با توانمندی های و ظرفیت های این استان به دنبال انتقال دانش، تجربیات و فناوری بین ایران و صربستان هستیم تا دادوستد و تجارت بین دو کشور تقویت شود.

مدیر نیروگاه رودشور زرندیه نیز با بیان اینکه این نیروگاه یکی از نیروهای بزرگ ایران است، گفت: نیروگاه رودشور در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و یک قرارداد ۲۵ ساله با زیمنس آلمان برای بهره برداری از آن منعقد شده است.

مهدی ربیعی افزود: در این نیروگاه در هر مگاوات ۶ صدم نفر نیروی انسانی استخدام شده و یک رکورد از نظر ایجاد اشتغال به تناسب ظرفیت تولید برق در کشور زده شده است.

وی گفت: در ساختار این نیروگاه چهار مرتبه به عنوان صنعت سبز شناخته شده و آلایندگی آن نسبت به میزان آلایندگی در کشور بسیار پایین است.

ربیعی با اشاره به اینکه این نیروگاه در کنار فعالیت در حوزه صنعت برق به مسئولیت های اجتماعی خود نیز پایبند است، اظهار کرد: تأمین بخشی از نیازهای برق کشور، تولید و تحویل برق مطمئن با شرایط رقابتی به صنایع، خریداران و مصرف کنندگان عمده از اهداف راه اندازی نیروگاه رودشور زرندیه است.

وی همچنین خواستار انتقال دانش فنی صنعت برق این نیروگاه به کشور صربستان شد و از ارتباط موثر کارشناسان این مجموعه با متخصصان و کارشناسان صربستان استقبال کرد.

کاردار سفارت صربستان در ایران سپس به ساوه آمد و از شرکت پارس تابلو ساوه بازدید کرد.

دیدار با استاندار مرکزی، بازدید از شرکت دانه چین، نشست با شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان مرکزی، بازدید از شرکت گام و نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان از دیگر برنامه های این مقام صربستانی در سفر به استان است .

بازدید از معدن پاسارگاد محلات و شرکت پالایش قیر پارمیس و شرکت آریاصنعت دلیجان و نشست با اعضای شورا و شهردار کلانشهر اراک، برنامه های سفر کاردار سفارت صربستان در سفر به استان مرکزی است.

آمادگی صربستان برای انتقال فناوری های صنعت برق و کشاورزی به ایران

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.