اقتصادی

آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان – سیبه عراق در خردادماه

آبادان | آبی | آغاز

سلام دکتر/خوزستان نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادن – سیبه عراق در خردادماه خبر داد و گفت: مشکلی برای فعالیت این خط آبی وجود ندارد.

سید محمد مولوی در گفت ‌و گو با سلام دکتر، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در طول یکسال گذشته از سوی مسئولان مختلف انجام شده است، اکنون با رفع همه موانع به زودی و در خردادماه شاهد راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان – سیبه عراق خواهیم بود.

وی افزود: در روزهای گذشته آخرین مذاکرات و هماهنگی‌ها میان طرف ایرانی و عراقی انجام شده است و با توجه قول‌های داده شده از خردادماه مشکلی برای فعالیت این خط آبی وجود ندارد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده از سوی ایران هیچ مانعی وجود ندارد و همه اقدامات لازم انجام شده است.

مولوی عنوان کرد: راه‌اندازی این خط آبی موجب توسعه اقتصادی در دو سوی مرز و همچنین رونق مراودات تجاری میان ایران و عراق خواهد شد.

وی افزود: همچنین از دیگر اهداف راه‌اندازی این خط آبی می‌توان به افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران اشاره کرد.

انتهای پیام