رسانه عمومی

آغاز جشنواره ونیز با پیام رئیس‌جمهوری اوکراین

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز با پیام ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اعطای جایزه شیر طلایی این جشنواره به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش سلام دکتر، به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه شب با اکران جهانی فیلم «سفید برفی» ساخته نوآ بامباخ و پیام ویدیویی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین آغاز شد.

ستاره های «سفید برفی» آدام درایور و گرتا گرویگ و همچنین دان چیدل، جودی ترنر اسمیت، می نیوولا، رافی کسیدی و سام نیولا که همگی در فرش قرمز ونیز حضور داشتند، بازی می کنند. افتتاحیه قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان

داستان فیلم درباره یک استاد دانشگاه به نام “جک گلدنی” (آدام درایور) و همسرش “ببت” (گرتا گرویگ) است که پس از انفجار شیمیایی که هوا را خراب می کند، با ترس از مرگ و زندگی خانوادگی دست و پنجه نرم می کنند.

پیش از نمایش فیلم افتتاحیه، «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره با حضور اعضای کمیته بخش مسابقه به سرپرستی «جولین مور» و با حضور هفت چهره دیگر به طور رسمی جشنواره را افتتاح کرد. لیلا حاتمی و «ولودیمیر زلنسکی» مانند مراسم افتتاحیه کن، در مراسم افتتاحیه در ونیز پیام ویدیویی خنده‌داری ارسال کرد و از جامعه جهانی خواست که جنگ اوکراین را فراموش نکنند.

همچنین آرنو دپلیون کارگردان فرانسوی شیر طلایی افتخار جشنواره را به کارترین دنو بازیگر باسابقه سینمای فرانسه اهدا کرد که با تشویق حاضران در سالن همراه بود.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان، از 31 آگوست تا 10 سپتامبر در ایتالیا برگزار می شود.

انتهای پیام