رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

آشنایی با بهترین روش های کاشت ابرو در ایران

در نقاطی از ابرو که موهایش در حال نازک شدن است، انجام می شود. موی کاشته شده در ابرو رو می تواند از سر یا نقاط دیگر بدن گرفت که موی ضخیمی داشته باشد. افرادی که به دنبال کاشت ابرو هستند، یا از کم پشت بودن ابروی خود ناراضی هستند و یا به دنبال بهبود ظاهر خود هستند.

دو نوع کاشت ابرو داریم: برداشت یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT). مزایا و معایب هر یک از این روشها تا حد زیادی به بیمار، نتایج مد نظرشان و فاکتورهای دیگر موثر بر کاشت ابرو بستگی دارد.

روش های مختلف کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو هم فرایندی شبیه به دارد که برای بازیابی ظاهر ابروهایتان استفاده می شود. در کاشت ابرو، از موهای گرفته شده فرق سر برای پر کردن ظاهر ابرو استفاده می شود. دو روش برای کاشت ابرو و دستیابی به نتیجه دلخواهتان وجود دارد:

استخراج واحد فولیکولی (FUE): در این روش، هر مو به وسیله روش پانچ یا به کمک دستگاه، از محل اهدا برداشت و به ابروی بیمار پیوند زده می‌شود. از مزایای این روش می توان به کمتر شدن احتمال باقی ماندن جای زخم خطی و دوره ریکاوری راحت تر اشاره کرد، با اینحال مدت زمان طولانی تر کندن مو و موهای کوتاه تر می تواند بر کیفیت پیوند تاثیر بگذارد.

پیوند واحد فولیکولی (FUT): بخشی از مو (معمولا از پشت سر) بریده و فولیکل مویی برای ایجاد شکل جدید ابرو، در نقاط مد نظر کاشته می‌شود. فرایند بریدن در مقایسه با روش FUE سریعتر، و موهای برداشت شده نیز طولانی تر است و در فرایند کاشت به پزشک کمک می‌کند (طول بیشتر، امکان مشاهده موج مو را به پزشک می‌دهد). با اینحال برش ایجاد شده، منجر به ایجاد یک جای زخم خطی و دوره ریکاوری طولانی تر می‌شود. تصمیم بین انتخاب روش FUT یا روش FUE به نظر بیمار و انتظاراتش بستگی دارد.

تفاوت بین روش FUE و FUT در کاشت ابرو چیست؟

تفاوت اصلی بین این دو روش، در نحوه استخراج مو است. در کاشت ابرو به  روش FUT، یک نوار مویی از پشت سر برداشته می‌شود که منجر به جای زخم خطی می‌شود، در حالیکه استخراج و پیوند واحد فولیکولی در کاشت ابرو به روش FUE، جای زخم های بسیار کوچکی را ایجاد می‌کند که شبیه به نقاط بسیار ریز است. زمان مورد نیاز برای کاشت ابرو به روش FUT از روش FUE کمتر خواهد بود، که البته این موضوع به بیمار و مقدار موی مورد نیاز برای پیوند بستگی خواهد داشت.

کدام روش کاشت ابرو برای شما مناسب تر است؟

انتخاب از بین دو روش کاشت ابروی FUT یا FUE به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در جلسه مشاوره، درباره اش بحث خواهد شد. روش کاشت ابروی FUT بیشتر به درد کسانی می خورد که با کاهش شدید موی ابرو مواجه باشند و به گرافت زیادی نیاز داشته باشند. در این روش معمولا فولیکل های مویی بیشتری برای پیوند فراهم می شوند.

سمت مقابل ماجرا هم روش پیوند FUE است که برای بیمارانی که پیوند اندکی نیاز دارند و می خواهند بعد از یک دوره ریکاوری کوتاه به ادامه کارهایشان برسند، روش مناسب تری محسوب می‌شود. کم تهاجمی تر بودن روش پیوند FUE باعث شده که دوره ریکاوری این روش نیز در مقایسه با روش FUT سریعتر باشد.

جراحتان در جلسه مشاوره، مناسب ترین روش را با توجه به نیازهایتان تعیین خواهد کرد. برای مثال اگر قصد انجام دیگر روش های جراحی زیبایی مانند که نزدیک به محل انجام جراحی کاشت ابرو هستند را دارید، حتما قبل از اقدام به جراحی با پزشک متخصص خود مشورت کنید که به شما بگوید کدام روش کاشت ابرو مناسب شما است یا بدانید در صورت انجام جراحی های دیگر آیا کاندید مناسبی برای جراحی کاشت ابرو هستید یا خیر.

مراحل جراحی کاشت ابرو

روش کاشت ابرو براساس نیازهای منحصر بفرد هر بیمار، تعیین می شود. کاشت ابرو چهار مرحله دارد که این چهار مرحله عبارتند از:

  • مشاوره و برنامه ریزی
  • استخراج گرافت ها
  • پیوند گرافت ها
  • ریکاوری و مراقبت های بعد از عمل

چهار گام کاشت ابرو

نیاز به 200 تا 300 پیوند در کاشت ابرو باعث می شود که فرایند کاشت ابرو چیزی حدود دو تا سه ساعت طول بکشد. سه گامی که باید در روز کاشت ابرو و روز بعد از آن انجام دهید، به طور خلاصه در ادامه آورده شده است:

مشاوره و برنامه ریزی: طراحی ابرو با در نظر گرفتن ویژگی های صورت بیمار و انتظارات او، در جلسه معاینه انجام می شود. پزشک در این جلسه همچنین به ارزیابی محل کاشت ابرو و قسمت مناسب برای اهدای مو می پردازد.

استخراج واحدها: اولین مرحله جراحی یعنی استخراج واحدهای فولیکولی هم با موی بلند و هم به صورت تراشیده ممکن خواهد بود. به تعداد کمی گرافت برای انجام جراحی نیاز خواهد بود و در صورت نیاز، بخش کوچکی از پشت سر بیمار تراشیده و گرافت مورد نیاز برداشته می شود (بنابراین بخش “نتراشیده” این روش به حالتی گفته می شود که باقی موهایتان روی قسمت تراشیده را می پوشانند و قسمت اهدا کننده مشخص نخواهد بود). این روش بر خلاف روش های دیگر که بخشی از پوست سر را برای فولیکل هایش می برند، مو (فولیکل مو) را به صورت دانه ای در می آورد. با پیوند دانه ای موها در ناحیه ابرو می توان به ظاهری طبیعی دست پیدا کرد. البته قبل از شروع فرایند استخراج مو، ماده بیحسی به ناحیه اهداکننده تزریق می شود.

شروع پیوند: در ابتدا کمی ماده بیحسی به ابرو تزریق می‌شود و برای کاشت فولیکل های مویی از قلم ایمپلنت [با در نظر داشتن زاویه و جهت مناسب رشد مو] استفاده می‌شود. دقت به جهت فولیکل و نحوه رشد مو و نگهداشتن قلم براساس آن نیز نکته بسیار مهمی در دستیابی به ظاهر دلخواهتان است.

ریکاوری و مراقبت های بعد از عمل: محل کاشت ابرو برای کسب اطمینان از اتصال مناسب مو و بافت پوست و همچنین برای پیشگیری از بروز مشکلات دیگر، پانسمان می‌شود. دستورالعمل های مراقبتی بعد از کاشت ابرو را از جراحتان دریافت خواهید کرد تا وآیف خود را در چند هفته یا ماههای آینده در قبال موی کاشته شده بدانید. (برای مثال تا دو ماه از حضور در نور مستقیم خورشید و تا یک ماه از تراشیدن یا یکی از عوامل زیبایی صورت داشتن ابروهای پرپشت است. مخصوصا در حال حاضر که ابروهای نازک و کم‌پشت دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند. بنابراین بسیاری از افراد به ‌خصوص بانوان برای پرپشت کردن ابروهای خود یا پر کردن جای خالی موهای ریخته شده در ناحیه ابرو دست به راه‌کارهایی می‌زنند؛ از مداد کشیدن داخل ابرو گرفته تا انجام عمل‌های زیبایی مانند تاتو، هاشور و حتی کاشت ابرو.

تنها راه‌حل دائمی و بی‌خطر پرپشت کردن ابرو و مقابله با ریزش آن کاشت ابرو است. کاشت ابرو نسبت به تاتو و سایر روش‌های موقتی، ظاهر طبیعی‌تر و جوان‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد و حتی برخلاف تاتو هیچ‌گونه عوارض جانبی یا خطری را به همراه ندارد. دائمی بودن کاشت ابرو به این معناست که تا پایان عمر ابروهای کاشته شده رشد می‌کنند و دیگر نیاز به یا پیوند دوباره نیست.

آیا با روش‌های کاشت ابرو آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟ ما در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف کاشت ابرو و معرفی بهترین روش آن می‌پردازیم. پس برای آشنایی با بهترین روش پیوند ابرو در ایران و جهان با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست؟

یک عمل زیبایی است که از آن برای پوشش دادن جاهای خالی موهای ریخته شده در ناحیه ابرو استفاده می‌شود. این عمل با انتقال گرافت‌های مو از بانک موی سر به ناحیه موردنظر انجام می‌شود. کاشت ابرو دائمی باعث می‌شود موهای کاشته شده دقیقا مانند ابروهای دائمی انسان تا پایان عمر به رشد خود ادامه دهند.

چه کسانی برای کاشت ابرو مناسب هستند؟

در حالت کلی کاشت ابرو برای تمام کسانی که از کم‌پشتی و نازکی ابروهای خود ناراحت هستند، مناسب است. بعضی از این افراد عبارتند از:

  • افرادی که به طور مادرزادی موهای کم‌پشت و نازکی دارند.
  • افرادی که در اثر بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های روحی، خود ایمنی، ریزش موی سکه‌ای، اختلالات هورمونی یا حوادث مختلف مانند سوختگی، جای بخیه و زخم دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • افرادی که از طرح تاتوی ابرویشان راضی نیستند یا از آن خسته شده‌اند.
  • افرادی که مدل ابروهایشان را دوست ندارند.

چه افرادی نباید کاشت ابرو انجام دهند؟

کاشت ابرو طبیعی نیاز به بانک مو دارد. بنابراین اگر شخصی بانک موی مناسبی در سر خود نداشته باشد یا تمام موهایش سفید شده باشد، نمی‌تواند کاشت ابرو انجام دهد. وجود بعضی بیماری‌ها در فرد مانع انجام کاشت ابرو می‌شود. این بیماری‌ها عبارتند از:

  • آلوپسی آره‌تا
  • تریکوتیلومانیا
  • قند و فشار خون
  • بیماری‌های قلبی
  • نارسایی کبد و کلیه
  • بیماری‌هایی با داروهای خاص که منجر به ریزش مو و ابرو می‌شوند.

کاشت ابرو به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

کاشت ابرو طبیعی در سه مرحله انجام می‌شود. کاشت ابرو در تمام روش‌ها تقریبا مشابه یکدیگر است. مراحل کلی کاشت ابرو به شرح زیر است:

  • مرحله اول) طراحی ابرو: متخصص کاشت ابرو با استفاده از هنر و مهارت خود و حتی با کمک ابزارهای خاص مدل کلی ابروهای متقاضی را مطابق با سلیقه خود فرد ترسیم می‌کند.
  • مرحله دوم) برداشت گرافت‌ها: موهای اهداکننده برای کاشت ابرو از بانک موی فرد که در پشت سرش قرار دارد، برداشت شده و سپس در زیر میکروسکوپ آماده‌سازی می‌شوند.
  • مرحله سوم) در آخرین مرحله گرافت‌های برداشت شده در ناحیه طراحی شده با توجه به خواب ابرو و با زاویه مناسب برای خروج از پوست کاشته می‌شوند. هر ابرو تقریبا به ۱۵۰ تا ۴۰۰ گرفت برای کاشت نیاز دارد.

تمام مراحل کاشت ابرو حدود چهار تا هفت ساعت ممکن است طول بکشد. معمولا کاشت ابرو در روش‌های مختلف تنها در مرحله برداشت گرافت با یکدیگر متفاوتند. با توجه به شرایط عمومی فرد و انتظار او از نتیجه عمل هر کدام از این روش‌ها می‌تواند مناسب باشد.

روش FUT

روش FUT قدیمی‌ترین روش کاشت ابرو است. در این روش برداشت فولیکول به صورت نواری انجام می‌شود. پزشک بعد از برداشت نواری بافت برداشت شده را در زیر میکروسکوپ به واحدهای فولیکولی تبدیل می‌کند. مرحله آماده‌سازی فولیکول‌ها نیازمند دقت و مهارت بالایی است؛ چرا که هرگونه اشتباهی باعث آسیب رسیدن به ساختار اصلی گرفت خواهد شد. کاشت گرفت‌ها در روش FUT با استفاده از سوزن‌های مخصوصی به قطر تقریبا یک میلی‌متر انجام می‌شود و گرفت‌ها در ناحیه ابرو با زاویه روش مناسب قرار می‌گیرند.

مزایای

  • امکان انتقال تعداد زیادی گرفت مو
  • به حداقل رسیدن صدمه دیدن گرفت‌ها

معایب کاشت ابرو به روش FUT

روش FUE

با پیشرفت در زمینه کاشت ابرو ایرادات روش FUT رفع و روش FUE اختراع شد. نحوه برداشت گرفت در روش FUE کاملا متفاوت از روش قبلی و با عوارض کمتر است. برداشت فولیکول‌های مو در روش FUE با استفاده از ابزارهای دقیق با قطر کمتر از یک میلی‌متر از پوست سر انجام می‌شود. سایر مراحل آماده‌سازی و کاشت فولیکول‌ها مانند روش FUT است.

مزایا کاشت ابرو به روش FUE

معایب کاشت ابرو به روش FUE

روش SUT

کاشت ابرو به روش SUT مانند روش FUE انجام می‌شود. فقط در این روش از ابزارهای به‌روز و پیشرفته برای تمام مراحل کاشت شامل برداشت، آماده‌سازی و کاشت فولیکول‌ها انجام می‌شود.

مزایای

  • نتیجه کاملا طبیعی
  • بدون درد، خونریزی و بخیه
  • عدم نیاز به کوتاهی و تراشیدن مو

معایب کاشت مو به روش SUT

این روش تمام عوارض و معایب روش‌های FUT و FUE را برطرف کرده است و عوارض یا مشکلاتی به همراه ندارد.

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

بهترین روش کاشت ابرو برای شما با توجه به شرایط عمومی بدن و انتظار شما از عمل توسط مشاور و متخصص کاشت ابرو انتخاب می‌شود. اما جدیدترین روش پیوند ابرو SUT است. در این روش به دلیل استفاده از ابزارهای حساس و مدرن عوارض و خطرات کاشت ابرو به حداقل رسیده است. کاشت ابرو به روش SUT نتیجه‌ای کاملا طبیعی با رشد دائمی برای ابروهای شما به دنبال دارد. از این رو این روش به عنوان بهترین روش پیوند مو شناخته می‌شود.

آیا کاشت ابرو عوارض خاصی دارد؟

کاشت ابرو اگر توسط پزشک بی‌تجربه و بدون رعایت کامل استانداردها و با استفاده از مواد و وسایل بی‌کیفیت انجام شود، عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

  • عفونت
  • تورم و کبودی در ناحیه چشم و ابرو
  • خونریزی
  • آسیب عصبی
  • ماندن جای زخم
  • قرینه نبودن ابروها
  • رشد موها در جهت‌های نامناسب

دوران نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

وجود تورم و کبودی در اطراف چشم در روزهای ابتدایی کاشت ابرو طبیعی است. در روش‌های SUT و FUE معمولا از روز پنجم به بعد دیگر هیچ اثری از عوارض کاشت ابرو دیده نمی‌شود اما روش FUT به دلیل جراحی شدن بانک مو دوره نقاهت طولانی‌تری نسبت به دو روش دیگر دارد. موهای کاشته شده بعد از سه تا چهار هفته اصطلاحا به خواب رفته و شروع به ریزش می‌کنند. بعد از گذشت سه تا چهار ماه رشد موها از سر گرفته می‌شود؛ به طوری که در ماه ششم ۵۰ تا ۶۰ درصد نتیجه نهایی قابل مشاهده است. نتیجه کامل کاشت ابرو معمولا در ماه دوازدهم دیده می‌شود.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو مطابق با تعرفه وزارت بهداشت و براساس تعداد گرافت‌های کاشته شده محاسبه می‌شود. از آن‌جایی که کاشت ابرو یک عمل زیبایی روی صورت افراد است، از حساسیت بالایی برخوردار است. تجربه، دقت، مهارت و هنر متخصص در طراحی، زاویه‌دهی و تنظیم خواب ابرو از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه است. انجام کاشت ابرو به روش‌های مختلف با هزینه آن چندان مرتبط نیست. با این تفاسیر در کلینیک صدف از ۸ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

کلینیک صدف یکی از بزرگترین و مطمئن‌ترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران است. این کلینیک مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارد. تمام مراحل برداشت و کاشت مو در اتاق‌های VIP مجهز به امکانات روز دنیا و با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی انجام می‌شود. تیم پزشکی کلینیک صدف از باتجربه‌ترین و ماهرترین اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری تشکیل شده‌است. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در حوزه کاشت ابرو و مو به بیش از ۴۰هزار مشتری ارائه خدمت کرده و رضایت ۹۸ درصد آنان را به دست آورده ‌است.

تمام خدمات و زنانه در کلینیک صدف با ارائه ضمانت‌نامه ایران انجام می‌شود. طبق این ضمانت‌نامه بیمه ایران تعهد می‌دهد که اگر بیش از ۵۰ درصد موهای کاشته شده در اثر خطای کلینیک ریخته شود، ۵۰ درصد هزینه را به مشتری برگرداند. مشاوره تلفنی و آنلاین کلینیک صدف شما را در انتخاب بهترین روش پیوند ابرو انتخاب کرده و بعد از عمل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

کلام آخر

کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی با نتیجه‌ای کاملا طبیعی برای پر پشت کردن ابرو است. پرپشت شدن ابرو می‌تواند زیبایی چهره و اعتمادبه‌نفس را دوچندان کند. ما در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف کاشت ابرو اشاره کردیم و با بررسی مزایا و معایب هرکدام عنوان بهترین روش کاشت ابرو را به SUT اختصاص دادیم. البته بهترین روش پیوند ابرو ممکن است با توجه به شرایط بدن هرکس و انتظار او از نتیجه عمل متفاوت باشد. شما کدام روش را ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول

از کجا بدانم ابروهایم به چه شکل خواهند شد؟

بسیاری از مردان و زنان موقع کاشت ابرو عکس‌هایی از دوره جوانی خود یا مدل‌ها و بازیگران معروف آورده و می‌خواهند ابروهای خود را به شکل آن‌ها درآورند. پزشک با توجه به سلیقه مشتری طرح ابرو را روی صورت او ترسیم کرده و طرح نهایی توسط شخص تایید می‌شود. در صورت عدم قرینگی یا فرم بد ابروها کلینیک صدف بعد از تکمیل پروسه رشد ابروها، درصورت نیاز امکان کاشت مجدد را برای مشتری فراهم می‌کند.

آیا در طول کاشت باید بی‌هوش باشم؟

در روش‌های قدیمی مانند FUT برای انجام کاشت ابرو از بی‌هوشی استفاده می‌کنند. در روش‌های جدید یعنی FUE و SUT از بی‌حسی موضعی برای ناحیه ابرو و بانک مو استفاده می‌شود. بنابراین روش‌های جدید عوارض ناشی از خطرات بی‌هوشی در FUT را ندارد.

ایا کاشت ابرو درد دارد نی نی سایت | بهترین روش کاشت ابرو نی نی سایت | جدیدترین روش کاشت ابرو

پیوند ابرو در روش‌های مختلف چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی پیوند ابرو به روش‌های مختلف‌ حدودا چهار تا پنج ساعت به طول می‌انجامد. تقریبا نیمی از این زمان به برداشت فولیکول‌ها و نیم دیگر به کاشت فولیکول‌ها اختصاص داده می‌شود. در مواردی که پیوند ابرو به بیشتر از ۵۰۰ فولیکول نیاز داشته باشد، این زمان تا ۶ ساعت هم ممکن است طول بکشد.

نتیجه کاشت ابرو چقدر ماندگار است؟

موهایی که از کاشت فولیکول‌های مو در ابرو می‌رویند، دائمی هستند و دقیقا مانند موهای سر تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهد. طول موهای کاشته شده ممکن است از ابروهای طبیعی فرد بلندتر شود. بنابراین لازم است کوتاه و اصلاح شوند.

فولیکول‌های لازم برای کاشت ابرو از کجا تامین می‌شوند؟

معمولا فولیکول‌های لازم برای کاشت ابرو از پشت سر یا پشت گردن برداشته می‌شوند. در روش FUT برای برداشت باید ناحیه بانک مو تراشیده شود. اگر موهای بلندی دارید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها نوار تراشیده شده بپوشانید. در روش‌های FUE و SUT نیازی به تراشیدن بانک مو نیست.

مالیدن زیاد این نقطه خودداری کنید.)

افرادی که ابروهای کم پشت دارند و یا آن‌هایی که به کلی ابروهای خود را از دست داده‌اند، اغلب می‌کوشند تا به هر روش ممکن ظاهر ابروهای خود را ارتقا بخشیده و فرم چهره خود را تغییر دهند. در این شرایط، کاشت ابرو به عنوان گزینه‌ای مناسب برای پر تر نشان دادن ابروها مطرح می‌گردد. در این مقاله قصد داریم بهترین روش کاشت ابرو را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد دارید یک بار برای همیشه از لوازم هاشور ابرو و انواع و اقسام تکنیک‌های آرایشی بی‌نیاز شوید و ظاهری طبیعی و پر به ابروهای خود بدهید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ابروها یکی از اصلی‌ترین اجزای چهره به حساب می‌آیند و نقش بسیار مهمی را در تعیین فرم و شکل صورت ایفا می‌کنند. از طرف دیگر، ژنتیک افراد تأثیر قابل توجهی بر روی میزان پر بودن ابروها دارد؛ بعضی از افراد به طور ذاتی ابروهای ضخیم و پرپشت دارند؛ در حالی که برخی ابروهایشان پراکنده‌تر و کم پشت‌تر است. بسیاری از افرادی که ابروهایشان به قدر کافی پرپشت‌ نیست، از محصولات آرایشی و روش‌های مختلف گریم برای پر نشان دادن ابروهای خود استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، ابروها صرفاً نقش ظاهری ندارند؛ بلکه علاوه بر آن موجب دور کردن رطوبت و عرق از چشم‌ها نیز می‌شوند. ریزش ابروها به علل گوناگونی رخ می‌دهد؛ برخی داروها، آسیب‌های فیزیکی، بیماری‌ها و چه بسا مصرف خودسرانه و بیش از حد برخی ویتامین‌ها ممکن است موجب از دست رفتن ابروها گردد.

کاشت ابرو چیست؟

یک عملیات زیباسازی به روش جراحی است که در آن گرافت‌هایی از موی سر شما به ناحیه ابرو منتقل می‌شوند. در موارد به کارگیری تکنیک‌های FUE و SFUE+ این کار با کمترین تهاجم و بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌گیرد. هدف از این فرآیند آن است که به مرور زمان موهای ابرو رشد خود را از این فولیکول‌های گرافت شده از سر بگیرند و ظاهری پر پشت و طبیعی پیدا کنند. این کار شما را از به کارگیری لوازم آرایشی برای پوشاندن نواحی کم پشت در داخل ابروهایتان بی نیاز می‌سازد.

گرافت‌های موی ابرو معمولاً از پوست ناحیه بالای گوش‌ها یا پشت گردن استخراج می‌شوند. جراح در این روش موها را به همراه فولیکول‌هایشان در محل ابروها می‌کارد. به این ترتیب پس از مرحله ریزش اولیه که بلافاصله متعاقب رخ می‌دهد، مجدداً این گرافت‌ها به ساخت موهای جدید پرداخته و درواقع مانند آن است که شما فولیکول‌های از دست رفته خود را بار دیگر بازیابی کرده‌اید.

چرا کاشت ابرو بهترین روش برای پرپشت کردن ابروها در نظر گرفته می‌شود؟

در سال‌های اخیر، کاشت ابرو به یک تکنیک زیبایی متداول و بسیار پرطرفدار در بین خانم‌ها و چه بسا آقایان بدل شده است. علت اصلی برای این موضوع آن است که با پیشرفت امکانات تکنولوژیک شرایط مناسب و بهینه برای کاشت ابرو پدید آمده و بنابراین هر فردی می‌تواند برای پر پشت ساختن ابروهای خود از این تکنیک بهره مند گردد.

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید آن است که عوامل فردی و محیطی ممکن است موجب از شکل افتادن ابروها گردند. به کارگیری متدهای اشتباه ممکن است بر روی ظاهر ابروها اثر سوء داشته و یا خود موجب ریزش ابروها گردد. به علاوه بسیاری از ترکیبات شیمیایی به کار رفته در لوازم آرایشی که به طور معمول برای پر نشان دادن ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، خود باعث آسیب رساندن به فولیکول‌های مو می‌شود و در درازمدت ممکن است با مصرف این مواد ابروهایتان حتی کم پشت تر از قبل به نظر برسد.

کاشت ابرو یک روش دائمی برای بهبود ظاهر ابروهاست و به مرور زمان از اثر آن کاسته نمی‌شود. از همین رو این روش در سال‌های اخیر طرفداران بی شماری پیدا کرده و روز به روز نیز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود.

بهترین روش کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

تکنیک کاشت ابرو کاملاً مشابه بوده و در آن ریشه‌های مو از نواحی اهدا کننده (معمولاً نواحی بالای گوش‌ها یا پشت سر) که خصوصیاتی مشابه با محل کاشت دارند استخراج گردیده و به محل ابروها منتقل می‌شود.

عمل جراحی کاشت ابرو به عنوان یکی از دشوارترین اعمال جراحی پیوند در نظر گرفته می‌شود. علت این امر آن است که ریشه‌ها یا فولیکول‌ها مو از منطقه دیگری از پوست سر همان فرد برداشته می‌شوند؛ به عبارت دیگر، برای انتقال این فولیکول‌ها از پوست سر به ابرو لازم است که جراح از دقت و مهارت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد و این کار را با کمترین میزان برش و به شکلی کاملاً طبیعی انجام دهد. در واقع حساسیت و ظرافت این عمل بسیار بالاست و در صورتی که به درستی انجام نگیرد، کاشت ابرو ناقص خواهد بود و طبیعتاً نتایج دلچسبی برای متقاضیان به همراه نخواهد داشت.

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

ابروها عضوی استثنایی در مرکز صورت بوده و بنابراین دائماً در معرض دید هستند. به همین جهت، انتخاب تکنیک مناسب برای کاشت ابرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. همانطور که گفتیم، در بین تمامی روش‌های بازیابی مو، کاشت ابرو دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین تکنیک را به خود اختصاص داده است و بسیار مهم است که ابروهای کاشته شده ظاهری کاملاً طبیعی داشته باشند. این بدان معناست که زاویه و جهت رشد گرافت‌ها باید کاملاً فرم طبیعی داشته و خط کاشت ابرو باید از قبل از عمل به طور دقیق مشخص گردد.

جراحی که عمل کاشت ابرو را انجام می‌دهد، مسئولیت بزرگی را بر دوش خواهد داشت. چراکه کاشت موهای ابرو با زاویه و جهت طبیعی نیاز به نهایت دقت دارد و بنابراین افرادی که فاقد مهارت یا تجربه کافی برای انجام این عمل هستند، هرگز قادر به کاشت صحیح ابرو نخواهند بود. از همین رو بسیار مهم است که جراحی ماهر و زبردست را برای انجام بهترین روش کاشت ابرو انتخاب کنید.

امروز بهترین تکنیک کاشت ابرو تحت عنوان Super FUE plus شناخته می‌شود. در این روش، پس از اسکن کامپیوتری دقیق پوست سر و تعیین ناحیه مناسب به عنوان ناحیه اهدا کننده، استخراج گرافت‌ با استفاده از یک سیستم رباتیک فوق تخصصی انجام می‌گیرد. سپس پزشک گرافت‌های برداشت شده با این تکنیک را به محل پیوند منتقل می‌کند.

این ابزارهای رباتیک به طور خودکار عمق نفوذ برای برداشت گرافت و زاویه مناسب را تعیین نموده و سالم‌ترین و ضخیم‌ترین گرافت‌ها را از متراکم‌ترین بخش ناحیه اهدا کننده جمع آوری می‌کنند. این امر موجب می‌گردد که تراکم چندین برابری ابروها در ظرف مدت زمانی به مراتب کوتاه‌تر به دست آید. در حقیقت در این روش می‌توان تراکمی معادل ۴ تا ۵ برابر سایر روش‌ها را در ظرف مدت ۶ الی ۹ ماه پس از کاشت انتظار داشت.

لازم به ذکر است که این فرآیند کاملاً به صورت خودکار انجام می‌گیرد و روبات به گونه‌ای طراحی شده است که به طور هوشمند بافت مو را از بافت غیر مو تشخیص می‌دهد. بنابراین هر زمان که این ابزار به طور اشتباه به بافت دیگری برخورد کند، به طور خودکار متوقف می‌گردد.

بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

کاشت ابرو با متد غیر جراحی FUE روشی کاملاً غیرتهاجمی بوده و در این تکنیک‌ برخلاف روش قدیمی‌تر کاشت نواری مو یا همان FUT از ابزارهای میکروسکوپی برای جمع آوری گرافت‌ها استفاده می‌شود. مزیت این روش نسبت به روش‌های قدیمی‌تر اجتناب از ایجاد هرگونه زخم و اسکار بعد از کاشت است.

در حقیقت در این روش غیرجراحی بافت به طور کامل برداشته نمی‌شود؛ بلکه فولیکول‌ها به صورت منفرد از ناحیه اهدا کننده استخراج می‌شوند. در نتیجه، نیازی به ایجاد برش در پوست سر نخواهد بود. این به خودی خود به آن معناست که در تکنیک FUE برخلاف FUT پوست سر بخیه نمی‌شود و بنابراین احتمال ایجاد اسکار در محل کاشت عملاً صفر خواهد بود.

در روش غیرجراحی کاشت ابرو با تکنیک سوپر FUE پلاس، فولیکول‌های مو با استفاده از ابزارهای بسیار ظریف رباتیک از پوست سر استخراج می‌شوند. این درجه از ظرافت کاشت فولیکول‌ها موجب می‌گردد که ظاهر ابروها تا حد امکان به ظاهر طبیعی ابروهای فرد نزدیک گردد. لازم به ذکر است که تمامی مراحل این فرآیند تحت بی حسی موضعی با استفاده از ترکیب لیدوکائین و آدرنالین صورت می‌گیرد. تزریق داروی بی حسی با استفاده از دستگاه‌های بخصوصی انجام می‌گیرد که بدون هیچگونه درد و یا آسیب به فولیکول‌های مو، نواحی مورد نظر را برای کاشت آماده می‌سازند.

با توجه به ماهیت ویژه کاشت ابرو که اغلب در بین مراجعین خانم طرفداران بیشتری دارد، در تکنیک FUE  و همینطور SFUE+ نیازی به شیو کردن ناحیه اهدا کننده نخواهد بود. چراکه فولیکول‌ها در خانم‌ها اغلب ظریف‌تر و نازک‌تر بوده و همچنین برداشتن گرافت‌ها از یک ناحیه بسیار کوچک از پشت گردن انجام می‌گیرد.

تکنیک SFUE+ یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های کاشت ابرو و مو به شمار می‌آید و بسیاری از پزشکان به عنوان بهترین روش کاشت ابرو این متد را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند. علت این امر آن است که SFUE پلاس فرآیندی کاملاً بدون درد بوده و هیچ آثاری از اسکار و جای زخم برجای نمی‌گذارد. به علاوه با توجه به دقت بی نهایت دستگاه روباتیک در برداشت گرافت‌ها، درصد موفقیت کاشت ابرو در این روش بسیار بالا تخمین زده می‌شود.

اغلب یک تا دو جلسه کاشت ابرو به روش SFUE+ برای دستیابی به تراکم دلخواهتان کافی خواهد بود. خصوصاً در موارد بازیابی کامل که تراکم بالایی مورد انتظار است، این روش نتایج رضایت بخشی را تنها در عرض یکی دو جلسه برایتان به ارمغان خواهد آورد.

موهای جدید تقریباً بلافاصله بعد از اتمام جلسات جایگزین موهای ابرو می‌شوند و ظرف مدت زمان کوتاهی (معمولاً ۴ تا ۶ ماه) می‌توان نتایج نهایی کاشت ابرو به روش SFUE+ را مشاهده کرد. این موضوع را می‌توان ناشی از جریان خون مناسب ناحیه گیرنده که به کمک این تکنیک کاشت آمده است، در نظر گرفت. رشد موهای جدید بعد از کاشت ابرو به روش SFUE+ تا ۱۲ ماه بعد از کاشت همچنان ادامه خواهد داشت.

جمع بندی

اگر از ریزش ابروهای خود رنج می‌برید و یا به علت بیماری یا مشکلات دیگر ابروهای خود را از دست داده‌اید، ما به شما کاشت ابرو را پیشنهاد می‌کنیم. ابروها نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. ما از طریق حالات چهره خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم و ابروها از چشم‌هایمان در برابر رطوبت و عرق محافظت می‌کنند.

در سال‌های اخیر کاشت ابرو به عنوان یک روش زیبایی پرطرفدار در بین خانم‌ها و آقایان جا افتاده است. این روش گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که به هر دلیل ابروهای خود را از دست داده‌اند. کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی و با تکنیک DHI یا FUE انجام می‌گیرد. تکنیک SFUE+ یا Super FUE plus روش ارجح کاشت ابرو به حساب می‌آيد. در این روش جمع آوری گرافت‌ها با کمک یک دستگاه پیشرفته پانچ روباتیک صورت می‌گیرد. در روش DHI نیز که تا حد زیادی اصول مشابه با FUE دارد، به کمک یک اپلیکاتور مخصوص گرافت‌ها به طور مستقیم به ناحیه دلخواه منتقل می‌شوند.

کاشت ابرو یک عمل جراحی بسیار دقیق و ظریف است و بنابراین مهارت و دقت جراح در آن حرف اول را می‌زند. اگر قصد بهبود ظاهر ابروهای خود با بهترین روش کاشت ابرو را دارید، بهتر است هر چه سریع‌تر با یکی از جراحان حاذق در این امر مشورت نموده و از گزینه‌های درمانی پیش روی خود مطلع گردید.

سؤالات متداول

چه زمانی می‌توان نتایج بهترین روش کاشت ابرو را مشاهده کرد؟

معمولاً در تکنیک کاشت ابرو با متد SFUE+ ریزش یا شوک اولیه موها در طی دو هفته نخست بعد از عمل رخ می‌دهد. بعد از حددود ۳ ماه، ابروها ظاهر سالم و طبیعی خود را پیدا می‌کنند. اغلب اوقات برای رسیدن به نتایج دلخواه لازم است که هشت ماه تا یک سال از زمان کاشت ابرو به این روش بگذرد.

آیا نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی است؟

‌اثرات کاشت ابرو اغلب دائمی بوده و از ماه‌های نخست بعد از عمل مشهود خواهد بود. در بسیاری از موارد توصیه می‌شود که بعد از کاشت ابرو موهای استخراج شده از کف سر به طور مرتب کوتاه شوند. این موضوع از آن جهت است که موهای سر اغلب الگوی رشد متفاوتی داشته و بلندتر از موهای صورت هستند. با این حال بعد از مدتی به مرور زمان این گرافت‌ها رفتاری مشابه با موهای ابرو پیدا می‌کنند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستند؟

کاشت ابرو معمولاً در افرادی انجام می‌شود که قسمتی از ابروهای خود یا تمامی آن را از دست داده‌اند. علل مختلفی از جمله بیماری‌ها، علل ژنتیکی و آسیب‌های فیزیکی ممکن است موجب از دست رفتن و ریزش ابروها گردند.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد؟

برخی از عوارضی که ممکن است به دنبال کاشت ابرو با آن مواجه شوید عبارتند از:

  • نگرفتن گرافت‌ها که باعث رشد در برخی نقاط ابرو و خالی ماندن برخی نقاط دیگر شده و ظاهری نقطه نقطه و وصله پینه دار به ابروهای شما می‌دهد.
  • از خط خارج شدن ابروی کاشته شده که ممکن است به علت تزریق ماده بی حسی در زیر پوست رخ دهد.
  • جهت یا بافت متفاوت مو در مقایسه با ابروهای طبیعی

امتیاز شما به مطلب ؟ post

مکاشت ابرو چیست

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تاتو و هاشور بهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها است. این موضوع معمولا ناشی از عدم شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزیت‌ها و معایب آن است. این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروهای فرد نمی‌بخشند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی بوده و با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. همچنین بعد از مدت کوتاهی باید برای تمدید آن اقدام شود. در هر بار تمدید نیز باید درد و زخم‌های ناشی از آن را تحمل کرده و در نهایت نیز ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در مقابل این روش‌ها کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی را به‌صورت دائمی به شما هدیه می‌دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی خواهند داشت.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های  یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به  خواهید داشت.

دلایل ریزش ابرو

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند، اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های تیروئیدی،
  • افزایش سن افراد،
  • بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
  • آلوپسی آره‌تا،
  • سوختگی،
  • تاتو و هاشور ابرو،
  • عفونت،
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
  • اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،
  • افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.

در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

کاندید مناسب

معمولا افرادی به‌طور مادر زادی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابروهای آن‌ها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین بعضی افراد ممکن است ابروهایی بی‌حالت داشته باشند یا فرم ابروهای آن‌ها قرینه نباشد، با استفاده از کاشت ابرو می‌توانند این مشکلات را برطرف کرده و به ابروها فرمی قرینه و زیبا بخشید.

کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابروها استفاده کرد.

علاوه بر این افرادی که به دلایل مختلف نظیر سوختگی یا شکستگی همه یا بخشی از ابروی خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند، می‌توانند ابروهای خود را مثل روز اول کنند.

افرادی که شرایط زیر در موردشان صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:

  • اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده‌اند.
  • اگر از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود رضایت ندارید.
  • اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.
  • اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌های پوستی، ابروهای شما دچار ریزش شده‌اند. بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.
  • خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی یا کم‌پشت شدن ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد.

روش های کاشت ابرو

از زمانی که کاشت ابرو به‌عنوان روشی برای پرپشت کردن ابروها و حل مشکلات ریزش آن‌ها مطرح شد، روش‌های مختلفی ایجاد شدند. نکته مهم در همه روش این است که در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد باید طرح ابرو کاملا مشخص شود تا پزشک بداند که موهای برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد.

روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌های موثر کاشت مو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. ابروهای کاشته شده با این روش جلوه‌ای طبیعی داشته و حالتی وز و شانه‌ای پیدا نمی کنند. در این روش با وجود دقت بالای جراح، در نهایت رشد ابروها در جهت بسیار مناسب بوده و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کاملا منطبق است.

در روش کاشت نواری یا FUT موها معمولا از پشت گوش‌ها یا روی سر برداشته می‌شوند. در واقع برای برداشت موها یک برش نواری در قسمت موردنظر ایجاد شده و بعد از برداشت موها، برش ایجاد شده بخیه می‌خورد.

دقیقا مانند روش نواری در کاشت مو است. در این روش گرافت های برداشت شده با استفاده از سوزن‌های مخصوص با دقت در ناحیه موردنظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد موها با موهای طبیعی تفاوتی نداشته باشند.

ابروهای کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل مانند ابروی طبیعی رشد می‌کنند. پس بعد از تثبیت نتایج کاشت می‌توانید ابروهای خود را مثل قبل اصلاح کنید.

کاشت ابرو به روش FUE (بدون جراحی)

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است.

در این روش تارهای مو از ناحیه پشت سر برداشته می‌شوند، چراکه در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ظرافت موها باعث می‌شود که ابروهای شما طبیعی‌تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود.

جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌تر از روش FUT است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری هم دارد. پس از کاشت ابرو با این روش جای زخم بر روی بانک موی فرد باقی نمی‌ماند و به دلیل عدم نیاز به استراحت طولانی، فرد بعد از کاشت می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

در برای حفظ سلامت موها و فولیکول‌های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شود.

امروزه از این روش‌ نیز برای کاشت ابروها استفاده می‌شود. روش‌های SUT و Super FUE از روش‌های رایج کاشت ابرو هستند که همگی بر پایه استخراج فولیکول عمل می‌کنند. در این روش‌ها جراح از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت فولیکول و کاشت آن ها استفاده می‌کند؛ اما همه آن‌ها بدون برش، زخم و خونریزی هستند. علاوه بر آن نتایج این روش‌ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ها از روش‌های پرطرفدار برای کاشت ابروها هستند.

مراحل عمل

مهمترین مراحل کاشت ابرو به شرح زیر است :

طراحی ابرو

معمولاً در این مرحله از متقاضی درخواست می‌کنیم تا شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت ترسیم کند. سپس جراح با بررسی طرح دلخواه بیمار و اندازه‌گیری مختلف، طرح را زیباسازی کرده و تلاش می‌کند تا تقارن بین ابروها رعایت شود. در این مرحله می‌توان از طرح‌های از پیش آماده هم استفاده کرد؛ اما ظاهر این طرح‌ها معمولاً کمی غیرطبیعی‌ به نظر می‌رسد.

استخراج گرافت‌ها

برای کاشت ابرو معمولاً از ناحیه‌ی پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه دهنده استفاده می‌شود. موهای ناحیه‌ی پشت سر، ضخیم، بلند و معمولاً چندتایی هستند، ولی موهای ناحیه‌ی پشت گوش یا پایین کردن ظریف‌تر و کوتاه‌تر بوده و واحدهای فولیکولی تک تار مویی بیشتری دارند.

به طور معمول برای آقایان که ابروهای ضخیم‌تری دارند، از ناحیه‌ی پشت سر و پشت گوش استفاده می‌شود. برای خانم‌ها که ابروهای ظریف‌تری دارند، بیشتر از ناحیه‌ی پشت گوش و پایین گردن استفاده می‌شود.

کاشت گرافت‌ها

بعد از استخراج گرافت‌ها، کادر درمانی در زیر میکروسکوپ به آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت مشغول شده و محصول کار خود را به جراح ارائه می‌دهند. جراح متخصص پیش از این که شروع به کاشت موها کند، محل ابروها را با بی‌حسی موضعی، کاملاً بی‌حس می‌کند.

سپس با استفاده از همان تیغ‌های بسیار ریز (که قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر دارند) سوراخ‌هایی در طرح از پیش تعیین شده‌ی ابرو ایجاد و گرافت‌ها را درون آن قرار می‌دهد. در این مرحله باید به جهت رشد موها و همچنین زاویه‌ی آن‌ها نسبت به پوست دقت شود. اگر جراح از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت‌ها برخوردار نباشد، نتیجه‌ی کاشت ابرو غیرطبیعی و نامطلوب خواهد شد.

توصیه ها

مهم‌تر از روزی که عمل کاشت ابرو در آن انجام می‌شود، روزهای قبل از کاشت است. چراکه در این روزها هر چیزی که شخص انتظار دارد و نتایج واقعی کاشت ابروها مشخص می‌شود و در روز عمل همه چیز بر پایه نتایج جلسات مشاوره قبل از عمل انجام خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که در این جلسات با پزشک خود تعارف نکنید و همه سوالاتی را که ذهنتان را مشغول کرده، پرسیده و درباره انتظارات خود با پزشک صحبت کنید.

اگر مدل خاصی از ابرو را در نظر دارید، آن را به پزشک نشان دهید. پزشک با توجه به تجربه خود و ترکیب و حالت چهره شما، بهترین مدل را بر اساس مدل پیشنهادی شما تعیین می‌کند. در این جلسات همچنین سلامت عمومی شما بررسی می‌شود و در صورت نیاز به مصرف دارو یا انجام فعالیت خاصی، پزشک به شما اطلاع می‌دهد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو انجام می‌شود، ریخت‌شناسی ابرو است. منظور از ریخت‌شناسی، شناسایی دقیق مشخصات ابرو است.

در فرایند ریخت‌شناسی حالت فعلی ابرو و حالت نهایی آن کاملا مشخص شده و زاویه مناسب برای کاشت ابرو و محل مناسب برای برداشت آن‌ها نیز تعیین می‌شود.

دلیل اهمیت چهره شناسی در کاشت ابرو

چرا ریخت‌شناسی قبل از کاشت ابرو تا این حد اهمیت دارد؟ در ادامه پاسخ این سوال را بیان خواهیم کرد.

جهت رشد موهای ابرو بسیار متفاوت است.

بر خلاف موهای سر که همگی در یک جهت رشد می‌کنند، موهای بخش‌های مختلف ابرو جهت‌گیری متفاوتی دارند. به همین دلیل تعیین زاویه مناسب کاشت اهمیت بسیاری دارد. اگر به ابروهای خود در آینه دقت کنید، متوجه خواهید شد که موهای ابرو در قسمت سر، تنه و دم ابروها زاویه‌های مختلفی دارند و همین موضوع باعث ایجاد فرم ابروها می‌شود.

به‌علاوه رنگ موها، طول و ضخامت این قسمت‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید با توجه به محل کاشت، موها از قسمت مناسبی برداشته شوند.

موهای ابرو با زاویه خاصی نسبت به فولیکول رشد می‌کنند.

موهای ابرو باید روی صورت فرد بخوابند و نباید از صورت فاصله داشته باشند. به همین دلیل زاویه آن‌ها نسبت به فولیکول اصلی بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز باعث می‌شود که موهای ابرو رشد عمودی نداشته و بیشتر از اندازه خاصی رشد نکنند. توجه به این ویژگی به پزشک کمک می‌کند که بهترین محل را برای برداشت موها انتخاب کند. معمولا پشت گوش‌ها و ناحیه پشت سر که خود حالتی زاویه‌دار دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

موهای ابرو تک تار مویی هستند.

اگر با دقت به موهای سر خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چندین تار مو از یک روزنه بیرون زده‌اند. این نشان می‌دهد که موهای سر به‌صورت دسته‌ای رشد می‌کنند و واحدهای فولیکولی این موها با ابرو متفاوت است؛ اما موهای ابرو این‌طور نیستند. به همین دلیل هم هست که روش‌ها استخراج فولیکول که به‌صورت نقطه‌ای کاشت را انجام می‌دهند، روش‌های موفق‌تری برای کاشت ابروها هستند.

تفاوت چرخه رشد ابروها و موهای سر

معمولا موهای ابرو از اندازه خاصی بزرگ‌تر نمی‌شوند. این موضوع به این دلیل است که زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این موها نسبت به موهای سر بسیار کمتر است. این موضوع ممکن است یکی از دردسرهای کاشت ابرو باشد. اگر پزشک تخصص کافی برای شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول را نداشته باشد، موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو با سرعت بیشتری رشد می‌کنند و به همین دلیل شخص نیاز دارد که با فاصله‌های زمانی بسیار کم آن‌ها را کوتاه یا اصلاح کند.

مراقبت ها

به همان اندازه که تخصص و مهارت پزشک در برداشت و کاشت گرافت‌ها اهمیت دارد،  نیز مهم است. چراکه مراقبت نادرست از موهای تازه کاشته شده به آن‌ها آسیب می‌رساند و ممکن است باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو و ریزش آن‌ها شود؛ بنابراین بعد از کاشت ابرو حتما نکات زیر را رعایت کنید :

  • پانسمان روی ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت برای دو روز باقی خواهد ماند و در این مدت مرتب پانسمان را تعویض کنید و ناحیه را تمیز نگه دارید.
  • بعد از برداشتن پانسمان ناحیه دهنده، این ناحیه را بااحتیاط بشویید.
  • پزشک بعد از کاشت ابرو اسپری مخصوصی را به شما می‌دهد که باید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را روی ابروهای خود اسپری کنید. این کار را بر اساس دستورالعمل پزشک و به‌صورت مرتب انجام دهید.
  • ممکن است در روز بعد از کاشت ابرو، پوسته‌ها یا لخته‌هایی روی ابرو وجود داشته باشد. آن‌ها را دست‌کاری نکنید تا خودشان به‌طور کامل برطرف شوند.
  • برای کاهش التهاب می‌توانید از کمپرس سر استفاده کنید؛ اما نباید یخ را بیشتر از ۵ دقیقه روی پیشانی خود بگذارید.

شایع‌ترین  قرمزی، تورم، التهاب، خارش و کبودی ناحیه کاشت است. این عوارض کاملا طبیعی است و بعد از چند روز به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

نکته مهم این است که شما نباید ابروهای خود را دست‌کاری کرده یا خودسرانه از داروهای مختلف استفاده کنید. چراکه انجام این کارها به موهای کاشته شده آسیب می‌رساند. اگر کاشت ابرو را در کلینیکی معتبر و نزد یک پزشک ماهر و متخصص انجام داده باشید، عارضه‌ای بیشتر از این موارد را تجربه نخواهید کرد.

انجام کاشت در مراکز نامعتبر باعث ایجاد عدم تقارن در ابروها، رشد نامناسب موها، تفاوت رنگ موهای کاشته شده با موهای طبیعی، عدم رشد گرافت‌ها یا نرسیدن به حالت دلخواه خواهد شد. همچنین در چنین مواردی ممکن است جای برداشت و کاشت گرافت‌ها عفونت کند یا زخم شود. این زخم‌ها معمولا برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند و بعد از آن نیز جای آن‌ها در ابروها کاملا قابل‌تشخیص است. درصورتی‌که در مراکز معتبر این اتفاق رخ نخواهد داد و نتایج کاشت کاملا طبیعی خواهد بود.

با توجه به موارد گفته شده در این مطلب، حتما متوجه شده‌اید که کاشت ابرو یک عمل کاملا تخصصی است که باید در کلینیکی معتبر و توسط یک پزشک بسیار ماهر و باتجربه انجام شود. چراکه یک اشتباه کوچک در برداشت فولیکول‌های مو یا انتخاب زاویه کاشت می‌تواند فرم ابروها را به هم بریزد یا حتی باعث از بین رفتن فولیکول و جلوگیری از رشد موهای کاشته شده، شود.

بنابراین می‌توان گفت که  تا حد زیادی به دستمزد پزشک و کلینیک انتخاب شده بستگی دارد. علاوه بر این نوع روش انتخابی نیز از عوامل موثر در هزینه است. به این هزینه‌ها باید هزینه‌های مراقبت قبل و بعد از عمل و نگهداری از ابروهای کاشته شده را نیز اضافه کنید.

بهترین مرکز کاشت ابرو

برای انتخاب  باید به چند نکته توجه کنید:

  • کلینکی انتخاب کنید که در کاشت ابرو تخصص داشته باشدکلینیک‌هایی که تجربه‌ی زیادی در کاشت مو دارند، لزوماً کلینیک مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. کاشت موی صورت با کاشت موی سر تفاوت زیادی دارد. کلینیک فوق تخصصی خانه سفید سال‌ها است که در زمینه‌ی کاشت ابرو به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کند. پزشکان و جراحان این مرکز به خوبی با علم و هنر کاشت ابرو آشنایی داشته و تجربه‌ی زیادی در این امر دارند.
  • کاشت ابرو نیاز به مهارت و هنر داردطراحی ابروها و اجرای کاشت، علاوه بر مهارت‌های جراحی، نیاز به دید زیبایی شناختی و هنری دارد. جراح باید با شکل ابروی خانم‌ها و آقایان آشنا باشد، بتواند با توجه به شکل صورت، زیباترین طرح را برای ابرو در نظر بگیرد و از الگوهای از پیش آماده استفاده نکند.
  • کلینیک باید مجوزهای لازم را داشته باشد و کار خود را تضمین کندکاشت ابرو در کلینیک خانه سفید توسط جراحانی انجام می‌شود که صلاحیت انجام این کار را دارند، دوره‌های لازم را دیده‌اند و مدارک لازم را دریافت کرده‌اند. کلینیک خانه سفید تمامی مجوزهای لازم برای ارائه خدمات پوست و مو از جمله کاشت مو را دارد. همچنین کلیه خدمات کاشت موی سر و صورت در این کلینیک همراه با ارائه‌ی ضمانت نامه کتبی انجام می‌شوند.
  • روش‌های مختلف کاشت ابرو باید در کلینیک ارائه شوندکاشت موی سر و صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند. نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین روش معرفی و برای همه‌ی بیماران از آن روش استفاده کرد.

شاوره فوری خدمات زیبایی

مشاوره تخصصی تلفنی و آنلاین با بهترین کارشناسان رایان سلامت