آخرین دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت گرجستان درخصوص تردد اتباع ایرانی به این کشور

آخرین دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت گرجستان درخصوص تردد اتباع ایرانی به این کشور

پلیس جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ، در پی درخواست های متعدد سرمایه گذاران ایرانی ، فعالان حوزه سیاست ، فرهنگ و سفر ، مقررات جدیدی را با توجه به مقررات جدید و شرایط همه گیری کرونا اعلام کرد تا مطابق موارد زیر باشد.

به گزارش سلام دکتر، در بیانیه پلیس ایران در تفلیس آمده است:
مفاد تبصره شماره 01/27688 مورخ 15/7/1400 وزارت امور خارجه گرجستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس:
بازگشت به یادداشت شماره و تمامی ایرانیان با داشتن گواهی مبنی بر امکان سفر به گرجستان.

بر اساس این گزارش ؛ وزارت امور خارجه گرجستان در پاسخ به سوال اداره پلیس ایران در تفلیس در خصوص ابهامات و سوالات مطروحه از سوی اتباع ایرانی، فرآیند شماره 01/28859 مورخ 27/7/1300 به عنوان اطلاع مقامات از تسهیلات جدید برای تردد اتباع جمهوری اسلامی ایران به ورودی های مختلف گرجستان. به صورت زیر نشان داده شده است:

اتباع تمامی کشورها از جمله اتباع جمهوری اسلامی ایران با داشتن گواهی واکسیناسیون QR می توانند آزادانه وارد گرجستان شوند.

هنگام ورود از مرز هوایی ، گواهی واکسیناسیون با کد QR باید ارائه شود. با این حال، هنگام ورود از مرز زمینی، علاوه بر گواهی واکسیناسیون با کد QR، آزمایش PCR منفی با نیاز به 72 ساعت برای ارسال ضروری است.

کودکان زیر 10 سال از آزمایش 72 ساعته PCR حذف می شوند که به تمام نقاط ورودی گرجستان می رسند.

کودکان زیر 10 سال که با خانواده / والدین سفر می کنند باید هنگام ورود به گرجستان با کد QR یا تست PCR منفی 72 ساعته ایمن سازی کنند.

پلیس حکومت اسلامی ایران در تفلیس اعلام می کند که بر اساس توافق صورت گرفته با کلیه شرکت ها و موسسات ذیربط (از جمله: مرکز میراث فرهنگی، مسافرت و هنر، هوانوردی و جاده و صنعت) در راستای رعایت مقررات گرجستان، حفظ حرمت از ایرانیان در مبادی ورودی به گرجستان و رد رودخانه ها در مبادی ورودی، کلیه مدیران شرکت های مسافرتی و هواپیمایی و دفاتر شرکت های حمل و نقل زمینی موظفند علاقه خود را برای فعالیت در زمینه حمل و نقل هوایی و زمینی اعلام و از ایران توصیه نامه ارسال نمایند. و گرجستان به پلیس دولت اسلامی ایران در گرجستان ، بر اساس توصیه نامه ای از پایتخت خود در ایران ، به منظور شروع عملیات خود پس از آزمایشاتی که از واجد شرایط بودن آنها اطمینان حاصل می کند.

در مرحله بعد ، نمایندگان آژانس های مسافرتی و خطوط هوایی دارای مجوز در تفلیس ، ضمن آگاهی کامل از روش های آماده شده برای تخلیه شهروندان ما بر اساس توافق نامه ای برای لغو سند سفر بین دو کشور و رعایت رعایت دستورالعمل ها ، مطابق با مفاد موافقتنامه شهروندی هر دو کشور و مقررات جدید می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

کلیه اپراتورهای مسافرتی و خطوط هوایی و شرکت های حمل و نقل زمینی در تفلیس مواد خود را برای کار با مجوز معاون حمل و نقل وزارت میراث فرهنگی یا معاون بازرگانی وزارت هوانوردی کشوری یا سازمان ملی راهداری ارسال می کنند. مجاز به کار در دوره پس از کرونا هستند. داده ها را برای بررسی به info@iran.ge ارسال کنید و رسید را با شماره تلفن + 9959578789798 + دریافت کنید.
پایان پیام

خروج از نسخه موبایل