رسانه سلامت و دانش

۱۰ منبع خوراکی مهم ویتامین E

۱۰ | پروفایل لیمویی | خوراکی

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که آنتی اکسیدان قوی نیز نامیده می شود و از استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند.

به گزارش سلام دکتر ، آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و می توانند خطر بیماری های جدی مانند سرطان ، بیماری های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند.

بنابراین ، مقادیر کافی ویتامین E می تواند در برابر بیماری های قلبی مرتبط با سن (سرطان) و آسیب چشم (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

یکی از مهمترین مزایای ویتامین E نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام ها ، فعالیت های آنزیمی و فرایندهای عصبی ضروری است.

با این حال ، مصرف بیش از حد ویتامین E از طریق مکمل ها می تواند منجر به خونریزی بیش از حد شود. البته خوردن غذاهای غنی از ویتامین E مانند غذاهای ذکر شده در زیر بی خطر و ایمن است.

با توجه به وب سایت “اطلاعات رژیم غذایی من” ، مقدار مورد نیاز ویتامین E 15 میلی گرم در روز است.

غذاهای حاوی ویتامین E عبارتند از:

1- تخمه آفتابگردان

2- بادام

3- آووکادو

4- spanak

5- کدو تنبل و گردو (از خانواده گوجه فرنگی)

6- کیوی

7- کلم بروکلی

8- ماهی قزل آلا

9- روغن زیتون

10 مه

انتهای پیام

به

دیدگاهتان را بنویسید