رسانه سلامت و دانش

کدام غذاها بدن را از کم آبی نجات می‌دهند؟

آبی | آنتی اکسیدان | از

در اواسط تابستان و زمانی که گرما به اوج خود می رسد، خطر گرمازدگی تهدیدی جدی برای همه افراد به ویژه کسانی است که مجبور به ترک خانه هستند. اما چگونه می توانیم راهی برای جلوگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن پیدا کنیم؟

به گزارش سلام دکتر، غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه گزینه خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. اگرچه نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته کردن بدن است، اما می توانید با خوردن برخی مواد غذایی بدن خود را آبرسانی کنید.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، استفاده از مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی 85 تا 88 درصد آب است. علاوه بر این که استفاده از آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را از بین می برد. برای خرید ماست حتما نوع پروبیوتیک را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی انتخاب کنید.

_ سالاد سبز: دو فنجان سالاد سبزیجات سبز حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و همچنین به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می کنند.

_ توت فرنگی: سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سالم سلول های جدید. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک 85 درصد آب در هر فنجان است.

_ هندوانه: تقریباً 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان های آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

_ اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر است. همچنین حاوی 92 درصد آب است. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است و مصرف یک فنجان از آن در روز 15 درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

_ گوجه فرنگی: در هر زمان از سال موجود است. می توانید یک کاسه گوجه فرنگی را با پنیر و خردل به عنوان میان وعده میل کنید. گوجه فرنگی حاوی 94 درصد آب است و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: 95 درصد از یک فنجان خیار خرد شده آب است. خیار حاوی فیبر و برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C است و مصرف یک فنجان از آن 6 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.

انتهای پیام

.