پرستار سالمند در چه مواردی می تواند به سالمند در منزل کمک کند؟

نقش مراقب یا پرستار سالمند در اصل، مجموعه ای از وظایف روزمره است تا به سالمندی که از او مراقبت می کنید کمک کنید تا زندگی ایمن تر، راحت تر و باوقارتری داشته باشد. این مراقبت ها  که با گرفتن پرستار برای سالمند انجام می شود، می تواند شامل مواردی مانند کمک به فعالیت های سبک مثل لباس پوشیدن یا خرید غذا باشد، یا مراقبت های بیشتر شامل نگهداری از سالمند بیمار یا آلزایمری باشد.

پرستار

درصد نگران کننده ای از سالمندان، در مورد کارهای اساسی مانند رفتن به رختخواب، استفاده از توالت و غذا خوردن کمکی دریافت نمی کنند یا کمکی دریافت می کنند که نیازهای آنها را برآورده نمی کند.

پرستار سالمند در چه مواردی می تواند به سالمند در منزل کمک کند؟

تحرک و رفت و آمد

کلید دستیابی به حس رفاه و یکی از رایج ترین مسائلی که مراقبان با آن مواجه هستند، این است که مطمئن شوند فردی که از او مراقبت می کنند متحرک است. در حالی که بیرون رفتن، شرکت در ورزش یا لذت بردن از فعالیت های اجتماعی با دوستان ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد، برای بسیاری از افراد، حفظ توانایی حرکت در داخل خانه و خارج با یا بدون پرستار سالمند می تواند حس استقلال بیشتری را القا کند.

اولین جایی که باید هنگام ارزیابی گزینه های تقویت تحرک شروع کنید، پزشک عزیزتان است. به عنوان مثال، بهترین اقدام برای شروع یک برنامه ورزشی ملایم یا استفاده از واکر، ویلچر، صندلی بالابر یا وسایل دیگر است؟ پزشک همچنین ممکن است هر دارویی را که ممکن است کمک کند یا ممکن است باعث خواب آلودگی، درد یا سرگیجه شود که می تواند مانع تحرک شود، ارزیابی کند.

 اگر کاهش تحرک به دلیل یک بیماری مزمن مانند بیماری پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس باشد، پزشک همچنین می تواند به شما توصیه کند که چگونه برای تغییرات آینده که باید از آن آگاه باشید آماده شوید. پرستار سالمند  در این مورد باید آگاهی کافی داشته باشد.

 محافظت در برابر سقوط و تصادفات در خانه

بسیاری از افراد مسن از افتادن می ترسند تا حدی که از ورزش و سایر فعالیت های بالقوه لذت بخش اجتناب می کنند، که در واقع می تواند اثر معکوس ضعیف شدن استخوان ها و ماهیچه ها به دلیل بی حرکتی داشته باشد. به طور گسترده ای شناخته شده است که زمین خوردن و شکستگی از دلایل اصلی آسیب جدی برای افراد مسن است، بنابراین مهم است که اقداماتی را برای اطمینان از ایمنی خانه برای جلوگیری از آسیب انجام دهید. در صورتی که سالمند تعادل کافی جهت حرکت نداشته باشد، می تواند از پرستار سالمند خود کمک بگیرد.

خانه را برای مناطق بالقوه مشکل دار ارزیابی کنید

فرش شل پله ها، نور کم یا درهم و برهمی مانند سیم برق یا فرش پرتاب همگی خطرات بالقوه ای هستند که باید سالمندان  را از آنها محافظت کنید. نصب چراغ های حساس به حرکت، چراغ های شب و تجهیزات ایمنی مانند نرده های محکم روی راه پله ها، میله های چنگ زدن در کنار حمام، تشک های ضد لغزش یا صندلی دوش در حمام می تواند بسیار مفید باشد. پرستار سالمند می تواند تمامی این موارد را به سالمد گوشزد نمیاد.

برای کمدهایی که اقلام پرکاربرد را در خود جای می دهند، به ویژه آنهایی که بالاتر هستند یا ممکن است دسترسی به آنها سخت باشد، قرار دادن یک ابزار گرفتن در نزدیکی می تواند مفید باشد، به جای نیاز به نردبان یا سایر وسایل بالقوه خطرناک. یا در نظر بگیرید که با عزیزتان کار کنید تا نحوه و مکان نگهداری وسایل را دوباره تنظیم کنید – وسایل ضروری را به ارتفاع کمر منتقل کنید. این کار به سالمند کمک می کند بدون نیاز به پرستار سالمند بخشی از فعالیت های خود را انجام دهد.

نظارت بر سلامت و تشویق ورزش

قرار ملاقات های منظم و گفتگو با پزشک عزیزتان را حفظ کنید تا یک برنامه ورزشی با هدف تقویت عضلات و بهبود انعطاف پذیری و هماهنگی برای محافظت در برابر زمین خوردن تنظیم کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر دارویی تعادل را مختل نمی کند یا باعث سرگیجه نمی شود که می تواند منجر به تصادف در خانه شود.

 تمرینات ساده مانند کشش یا یوگای سبک که می تواند هر روز انجام شود می تواند برای بدن بسیار مفید باشد و همچنین خلق و خو و شادی کلی را بهبود بخشد. سالمند با کمک مراقب خود می تواند این کارها را نجام دهد. علاوه بر پزشک عمومی، مطمئن شوید که عزیزتان به طور منظم معاینات چشم انجام می دهد، عینک مناسبی دارد و کفش های کف لاستیکی معقول با کشش خوب می پوشد که همه اینها می تواند از سقوط و آسیب تصادفی جلوگیری کند.

تهیه غذا و رژیم غذایی توسط پرستار سالمند

معمولا افراد مسن کمتر از آنچه باید غذا بخورند، که می تواند منجر به کمبود ویتامین و سایر مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه ناکافی در افراد مسن شود. خوشبختانه، برنامه ریزی و خوردن وعده های غذایی با عزیزتان به کمک پرستار و مراقب سالمند می تواند هم برای سلامت جسمی او مفید باشد و هم راهی مثبت برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن وقت با هم.

چه خودتان غذا تهیه کنید، چه با عزیزتان یا با کمک یک مراقب، مطمئن شوید که آشپزخانه ایمن است و محیط با شرایط آنها سازگار است. برای کسانی که با زوال عقل زندگی می کنند،  Dementia Care UKیک راهنمای اتاق به اتاق برای ایمن تر کردن خانه و دوستدار زوال عقل ارائه می دهد.

تهیه غذاهای خانگی با هم می تواند یک تجربه ارزشمند باشد که فرصتی برای گذراندن وقت با کیفیت با عزیزتان و فرصتی برای آنها فراهم می کند تا در فعالیت تهیه غذاهای مورد علاقه خود شرکت کنند.

خروج از نسخه موبایل