هر آنچه باید درباره اجرای سقف شیروانی بدانید

اجرای سقف شیروانی یکی از تصمیمات مهم برای کسانی است که قصد ساخت خانه جدیدی دارند. پس اگر قصد دارید خانه جدیدی بسازید و در طراحی آن یک سقف شیروانی داشته باشید، بهتر است قبل از اقدام به مطالعه مطالب زیر بپردازید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

شیروانی یکی از مهمترین قسمت‌ها در زیبایی ویلا و ساختمان شماست و یکی از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها است. اما قبل از تصمیم نهایی، باید موارد زیر را در نظر بگیرید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مزایای استفاده از سقف شیروانی

-زیبایی خانه

اجرای سقف شیروانی نه تنها بسیار زیبا است و به ظاهر خانه شما کمک می‌کند، بلکه نیمی از مساحت خانه را نیز به شما می‌دهد که می‌توانید از آن به عنوان انبار یا حتی اتاق خواب استفاده کنید. همچنین در فصول گرم سال مانند تابستان از رسیدن نور و گرما به خانه جلوگیری می‌کند.

-این سقف‌ها در تهویه نیز کمک می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت یک سقف شیب دار از نظر زیبایی و گردش هوا به خانه شما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند فضای اضافی را به آن اضافه کند.

-مقاوم در برابر آب و هوا

یکی دیگر از مزایای یک سقف استوانه‌ای، مقاومت آن در برابر انواع شرایط آب و هوایی است.

حالت شیب دار سقف مانع از نفوذ خوب برف و باران می‌شود.

به دلیل شکل منحصر به فرد، می‌توانید از ریزش سقف خانه خود جلوگیری کنید.

علاوه بر جلوگیری از پیری و آسیب دیدن، باعث کاهش وزن سقف و در نتیجه فشار بر پایه‌های اصلی ساختمان نیز می‌شود.

-ساخت و ساز مناسب

یکی از بزرگترین مزایای سقف شیروانی این است که مقرون به صرفه است.

ساخت آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و این یکی از دلایل محبوبیت آن است.

این سقف‌ها بسیار محبوب هستند و تقاضای بازار بسیار زیاد است.

به همین دلیل است که بازار رقابتی در بین فروشندگان قیمت آن را کاهش داده است.

-مزایای قانونی

همچنین استفاده از سقف شیب دار مزایای قانونی نیز دارد. در بعضی مناطق که امکان ساختن بیش از دو یا سه طبقه مجاز نیست، می‌توانید با ساخت این سقف‌ها حداقل یک و نیم طبقه اضافی بسازید و از فضای بیشتری لذت ببرید. این امر به ویژه در شهرهای تاریخی صادق است که مجاز به ساختن آنها در ارتفاع مشخص نیستند.

مضرات اجرای سقف شیروانی

حالت بصری شیروانی را می‌توان یکی از معایب آن دانست. وقتی سقف‌های مسطح معمولی را با آنها مقایسه می‌کنیم، تفاوت غیرقابل انکار است. البته این کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. ممکن است برخی از افراد یا خانواده از این نوع استفاده کنند و برخی دیگر ممکن است آن را دوست داشته باشند.

اما مطمئناً مزایای این سقف‌ها از معایب آن بیشتر است و می‌توان با اطمینان از انواع دیگر آن را ترجیح داد.

انواع پوشش سقف‌های شیب‌دار

معرفی و بررسی بهترین پوشش سقف شیب دار، برخی از مهمترین عوامل در انتخاب پوشش سقف شیب دار و سقف ساختمانی معمولاً در موارد زیر خلاصه می‌شود:

نمای و نمای ساختمان و مصالحی که برای پوشش سقف شیب دار استفاده می‌شود، نحوه اجرای و مراحل آسان نصب سقف‌های شیب دار و مواد بام مواد بام، مشخصات فیزیکی و استانداردهای سقف شیب دار سقف و ضمانت و پشتیبانی و عمر مفید مواد مورد استفاده در پوشش سقف‌های شیب دار، قیمت و هزینه سقف شیب دار، یک سقف زیر زمینی یکی از مهمترین مؤلفه‌های یک ساختمان است.

سقف شیبدار

سقف یک پناهگاه یک ساختمان است و علاوه بر استحکام و زیبایی، به ساختمان نیز هویت می‌بخشد، بنابراین یکی از اصلی‌ترین اجزای ساختمان به حساب می‌آید و باید با نمای تخصصی از کیفیت، طراحی آن بازدید شود. و اجرای آیا می‌دانستید توجه به بسیاری از عوامل محیطی مانند باد، باران، رطوبت، موقعیت جغرافیایی، گرما، سرما و همچنین نوع کاربری ساختمان، وزن و مشخصات فنی دیگر ساختمان علاوه بر اینکه به سلیقه مشتری احترام می‌گذارد و حفظ می‌کند تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان؟ آیا انتخاب پوشش مناسب سقف شما مؤثر است؟ کارشناسان ویلانما در این راه شما را همراهی می کنند.

انواع سقف شیروانی و کاربرد آن

بسته به شکل کلی سقف، می‌توان آن را به دو دسته اصلی تقسیم کرد. سقف مسطح و سقف شیب دار

در معماری مدرن، سقف‌های مسطح در ساختمان‌های تجاری رایج‌تر است. در مقایسه با آن سقف شیب دار به دلیل تنوع بسیار زیاد، نصب آسان، پس انداز زمان، ضایعات مصالح ساختمانی کم، ایمنی بالای آتش، وزن کم، سازگاری با شرایط آب و هوایی. از دوام بالا و زیبایی ظاهری نسبت به سقف‌های مسطح علاوه بر ساختمان‌های تجاری بیشتر در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود.

با تعویض سقف شیب دار موجود در خانه یا نصب آن در سقف شیب دار خود برای اولین بار از میان سقف‌های موجود، به خودتان اجازه می‌دهید حس جدیدی از ارزش افزوده را به خانه خود بیفزایید. در حالی که همیشه شکل سقف و زیرساخت‌های اصلی درست بسیار مهم است، شما یک قدم بالاتر می‌روید و محیط بیرونی و منظره خانه خود را تغییر می‌دهید. واقعیت این است که پوشش سقف شیب دار شما فرصتی برای تغییر ظاهر ساختمان شما و احساسی است که به شما و دیگران خواهد داد. فرم. رنگ و ظاهر چیزهایی است که به سلیقه صاحب خانه برمی گردد. در هنگام انتخاب یک پوشش سقف شیب دار، همیشه از برخی سؤالات پرسیده می‌شود و پاسخ این سؤالات نشانگر نیازهای شما و پوشش مناسب سقف شیب دار شما خواهد بود.

وزن این نوع پوشش سقف شیب دار چقدر است و آیا به زیرساخت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد؟ سؤال اینجاست که آیا این پوشش سقف شیب دار از رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برخوردار است تا آزادی انتخاب را به هر سلیقه‌ای ارائه دهد. آیا این پوشش سقف شیب دار استانداردهای لازم را برای نحوه واکنش در برابر آتش نشان می‌دهد؟ اینکه نصب و نگهداری این پوشش سقف شیب دار دشوار باشد نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. آیا این پوشش سقف شیب دار برای محیط زندگی شما مناسب است؟

 

منبع مقاله:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/sloping-roof-اجرای-سقف-شیبدار-sloping-roof.html

خروج از نسخه موبایل