نمایشگاه عکس‌های ۵۰ ساله سیدمحمد احصایی

محمد احصایی | نمایش | نمایشگاه

نمایشگاه عکس‌های ۵۰ ساله سیدمحمد احصایی

نمایشگاه عکس های 50 ساله سید محمد احصایی، عکاس و تصویرگر ملی از موزه های جهان به عنوان سومین بازدید بهزاد حاتم از گالری گلستان افتتاح می شود.

به گزارش سلام دکتر، «گنج کشف شده» عنوان این نمایشگاه است و این مجموعه همزمان دایر خواهد بود. اسلایدهای رنگی محمد احصایی در دوران دانشجویی در دهه های 40 و 1350 سرانجام بر روی دیوار گالری به نمایش درآمد و بخش بزرگی از این عکس ها نماهای موزه های سراسر جهان را به تصویر کشید.

تعدادی از این عکس ها از روز جمعه 6 آبان ماه در گالری گلستان قرار می گیرد و کتابی با تعداد بسیار زیاد عکس در آن افتتاح می شود. نمایشگاه و کتاب «گنج بازیافتی» سومین نمایشگاه و کتاب در زمینه دیدار این هنرمند از بهزاد حاتم است.

در این کتاب می خوانیم: «گالری هنری هنرمند جوانی را به تصویر می کشد که همراه با هنرمندی با استعداد آمده است تا بیشتر ببیند، تمجید کند و بیشتر بیاموزد و در عین حال کنجکاو، تیزبین و عکاس باشد، که باز نمی شود. لنز دوربین شما روی هر چیزی.» باز کن. او بسیار گزینشگر و سنجیده و صبور بود… این مجموعه ای از تصاویر آماری از ارتباط بین بیننده و اثر هنری بود. برخی از این موارد فراتر از حفظ نوع مناسب از دیدگاه بیننده با هنر، تعادل با نگاه صحیح و حوصله توانسته اند اثر هنری دیگری را از منابع مختلف اینها و به طور کلی اثر هنری خلق کنند. و بیننده .. »

در کتاب به همراه چند عکس، یادداشتی در مورد آن به صورت حسابی آمده است که خواندنی و شیرین است و بر ارزش کتاب می افزاید. کتاب «گنج بازیافتی» و همچنین دو کتاب قبلی دیدار این هنرمند توسط نشر نظر و با همکاری گالری 10 منتشر شده است. تمامی کتاب های این سایت دو زبانه بوده و متن انگلیسی آن ترجمه فارسی و متن فارسی نیست. نویسنده آن را برای خواننده ای غیر ایرانی نوشته و گاه مطالبی را که خواننده ایرانی می دانسته توضیح می دهد.

نمایشگاه عکس سید محمد احسایی اولین نمایشگاه حضوری گالری گلستان پس از شیوع ویروس کرونا است و بار دیگر درهای این نمایشگاه باستانی در تهران به روی علاقه مندان به هنر باز می شود.

گالری گلستان تا 12 آبان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34، عکس های گنج کشف شده را به نمایش می گذارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل