قانون هوای پاک روی هوا

قانون هوای پاک روی هوا

قانون هوای مقدس در سال 2017 به تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای رسیده و باید مرهمی برای کیفیت هوا در شهرهای مختلف کشور باشد ، اما اکنون ، چند سال پس از تصویب این قانون ، هوا در شهرهای مختلف بسیار مخرب است چندین آژانس برای اجرای قانون زمین مقدس فعالیت های قانونی خود را رها کرده اند و به گفته معاون وزیر محیط زیست حفاظت از محیط زیست ، هیچ تمایلی برای از بین بردن آلودگی هوا وجود ندارد.

به گزارش سلام دکتر ، قانون لذت بر اساس 34 ماده خود ، قانونگذاران مختلفی از جمله وزارت کشور ، شرکت نفت ، وزارت نیرو ، پلیس ، جامعه ، رادیو و تلویزیون و غیره را دربرمی گیرد. بروید ، تا اقدامات لازم را برای مدیریت هر یک از فعالیت های آنها انجام دهید. آلودگی هوا در کشور ، اما سه سال پس از تصویب این قانون ، بسیاری از آژانس ها نه تنها اقداماتی برای رفع آلودگی هوا انجام نداده اند ، بلکه اقداماتی را نیز علیه قانون هوای پاک انجام داده اند.

سهم منابع ثابت در آلودگی هوا

بر اساس آخرین گزارش ها از شهرهای کثیف کشور ، منابع سیار آلاینده ها مانند اتومبیل ، موتور سیکلت ، ماشین دیزلی و غیره منابع ثابت مانند شرکت ها ، نیروگاه ها ، ایستگاه های اتوبوس و … نقش مهمی در آلودگی هوا دارند. براساس اعلامیه مطبوعاتی تهران ، سهم منابع سیار در آلودگی هوا 60 درصد و سهم منابع ثابت حدود 40 درصد است ، اما به دلیل آلودگی شدید هوا در روزهای اخیر در برخی از شهرهای بزرگ کشورها ، از جمله تهران ، اصفهان ، اراک ، تبریز و … سهم منابع ثابت بر آلودگی هوا در این مناطق تأکید دارد به دلیل نشانه هایی از پتانسیل سوخت های غیر متعارف مانند نفت خام یا نفت نیروی گوگرد در کارخانه ها و نیروگاه های برق تهران و حتی استفاده از روغن در برخی نیروگاه ها مانند شازند اراک و نیروگاه توس در منطقه خراسان رضوی.

مسئولیت وزارت نفت در تأمین نفت مطابق با استانداردهای ملی

در همین حال ، از گازوئیل یا گاز مایع – که بسیار کثیف و خطرناک است – در ایران نیز استفاده می شود. طبق ماده 18 قانون هوای خالص ، شرکت نفت موظف به تولید سوخت های فسیلی است. ساخته شده در کشور ، از جمله بنزین ، گاز طبیعی ، نفت و نفت. برای تهیه سفیدی مطابق با استانداردهای ملی مصوب (یورو 4) ، اما متأسفانه اطلاعات موجود نشان می دهد که نه تنها در برخی از مناطق کشور از سوخت دیزل استفاده می شود ، بلکه مطابق با انوشیروان محسنی بندپی – فرماندار تهران – شرکت های منطقه تهران از سوخت گازوئیل و گازوئیل استفاده می کنند وی گفته است که حداقل 50٪ آن با استانداردهای یورو 4 مطابقت دارد در حالی که این امر برای وزارتخانه اجباری است روغن برای پوشش دادن تمام روغن تولید شده در کشور مطابق با استانداردهای یورو 4.

یکی از دستگاه هایی که در حفظ قانون هوای پاک نقش مهمی دارد پلیس انجام دادن. این قانون اختیار لازم را برای برخورد با منابع انتقال اشیا، از جمله آتش سوزی ، وزن ، کامیون و موتورسیکلت به مجری قانون می دهد و ماده 6 قانون هوای مقدس بر لزوم اجرای قانون برای خوب و حتی توقف وسایل نقلیه آلوده بدون. این یک تست فنی است.

خودروهای فاقد معاینه فنی فقط در تهران و چند شهر بزرگ خوب هستند

در حالی که منابع آلودگی مانند اتومبیل های دیزلی ، موتورسیکلت ، اتومبیل شخصی و غیره یکی از دلایل اصلی انتشار کمتر از 2.5 میکرون است – دلیل اصلی آلودگی هوا در نیمه دوم سال – که متاسفانه در حال حاضر تنها اتومبیل های فاقد معاینه فناوری در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر ، حال آنها خوب است و سایر شهرها موضوع معاینه فنی خودروها را بررسی نمی کنند مختلف.

سیستم ضد محیط زیست برای حذف موتورسیکلت های رسوبی از زمین های اتومبیل

از سوی دیگر ، نیروی انتظامی که وظیفه نگهداری هوای پاک را بر عهده دارد ، قصد دارد موتور سیکلت های گلی را از ماه نوامبر امسال از پارکینگ ها و پارکینگ ها خارج کند ، در حالی که هزاران موتور در حال فرار هستند. بازگشت به مسیر انتقال درصد موتورسیکلت های رسوبی در خودروها کاهش یافته و باید خراب شود. همچنین طبق لیست انتشارات تهران ، سهم موتورسیکلت ها در تولید گازهای گلخانه ای تقریباً 21 درصد و در تولید ذرات معلق 10 درصد است. علاوه بر این ، هر ده موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه اتوبوس دیزلی قدیمی در هر مایل ذرات ساطع می کنند ، که دلیل اصلی آلودگی هوا است.

سقط جنین راه هوایی را مسدود کرده است

علاوه بر موتورسیکلت های گذشته ، ماشین های گذشته نیز از عوامل مهم گرد و غبار آسمان و وزش باد بی نهایت در فصول پاییز و زمستان هستند. تعداد خودروهای مورد استفاده در کشور به قدری زیاد است که عیسی کلانتری ، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ، قبلاً گفته بود که ما به یک کشور بیهوده تبدیل شده ایم ، زیرا اکنون 87٪ اتوبوس های ملی و 81٪ از موتور سیکلت خراب است ، با 73. اتوبوس ها و 61 درصد کامیون های ما نیز تصادف کردند.

لغو ماده 8 قانون هوای مقدس

به همین دلیل است که ماده 8 قانون سرزمین مقدس ، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری را ملزم می کند تا وسیله نقلیه خود را پس از رسیدن به سن بلوغ آزاد کنند. این موضوع مهم اما در تیرماه سال جاری براساس درخواست دیوان عدالت اداری از هیئت نظارت لغو شد ، زیرا ایده اصلی وکلای این هیئت تعیین سن اجاره و اجاره اتومبیل است. .

چارچوب نظارتی در مورد معاینه فنی در کشور را تاریک کنید

پس از آن ، آژانس حفاظت از محیط زیست پیشنهاد کرد که علامت استفاده از وسایل نقلیه دست دوم معاینه فنی است ، اما اقدامات نظارتی در مورد معاینه فنی در کشور باید قوی تر باشد ، زیرا بازرسی فناوری طبق قانون هوای خالص اجباری است ، گاهی اوقات تخلفاتی رخ می دهد. در بیشتر شهرها معاینه فنی خودروها بررسی نمی شود. طبق ماده 3 بخش 6 قانون بهداشت ، نظارت بر مراکز بازرسی فناوری به عهده سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است.

تاخیر دو ساله در ارتقا استانداردهای خودرو

از طرف دیگر ، در ماده 4 قانون پناهگاه آمده است كه ساخت و واردات انواع وسایل نقلیه مستلزم رعایت محدودیت های انتشار گازهای گلخانه ای اعلام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست است. این به این معنی است که سازندگان اتومبیل ، طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، باید محصولات خود را مطابق با استانداردهای آلودگی یورو 5 تولید کنند. متأسفانه ، به دلیل محدودیت های تولید کنندگان خودرو ، اجرای این ماده از قانون آب و هوا تا امسال به حالت تعلیق درآمده است و حتی امسال نیز برخلاف قانون هوای مقدس ، تعداد خودروها با استاندارد یورو 4 محاسبه می شود.

30 درصد برق کشور از طریق انرژی های تجدیدپذیر تأمین می شود

از جمله موارد دیگری که در قانون نیروی هوایی ذکر شده است ، تولید و تأمین انرژی تجدید پذیر و انرژی پاک است. طبق ماده 19 این قانون ، وزارت نیرو موظف به توسعه ، تولید و تأمین انرژی تجدیدپذیر است. بنابراین حداقل 30٪ از افزایش سالانه توان مورد نیاز برق ملی از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می شود.

عدم مشارکت صدا و سیما برای آموزش و فرهنگ

علاوه بر آژانس هایی مانند وزارت نفت ، وزارت صنعت ، وزارت کشور ، پلیس و وزارت راه و شهرسازی ، رادیو و تلویزیون طبق ماده 28 قانون هوا مورد نیاز هستند. پایگاه برای ارائه برنامه درسی ، اطلاعات و برنامه های فرهنگی در مورد دانش و محدودیت ها. ظاهر شوید و میزان زیادی از آلودگی هوا را پراکنده کنید. مسعود تجریشی – معاون وزیر حفاظت از محیط زیست حفاظت از محیط زیست – قبلاً در مصاحبه ای با سلام دکتر اعلام کرده بود که متأسفانه برخی از آژانس ها اگرچه وظایف مهمی در تنظیم هوای پاک دارند اما این وظایف را انجام ندادند و پاسخ ما آنها همچنین تجهیزات لازم برای تکمیل گزارش را ارائه ندادند. به عنوان مثال ، صدا و سیما که نقش مهمی در آموزش و فرهنگ دارد ، در این امر مشارکت نمی کند. ما بار دیگر با این برنامه نامه نوشتیم و از آنها پرسیدیم که مطابق وظایف قانونی خود چه کاری انجام داده اند.

به گزارش سلام دکتر ، اگرچه قرار است نقش بسیاری از آژانس ها در اجرای قانون هوای پاک تا پایان سال جاری آماده و به طور کامل بررسی شود ، اما وضعیت بد آب و هوا در کشورهای مختلف و روزهای متوالی آلوده در تهران نشان می دهد که تمایل به تنظیم هوای پاک و از بین بردن آلودگی هوا به وفور هیچ تقاطعی در کشور وجود ندارد و قانون هوای پاک نتوانسته آسمانی آبی روشن به شهروندان ایران بدهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل