رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده در 8 مرحله

طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده

کتلت سیب زمینی یک غذای بین المللی ساده است که در سرتاسر دنیا با نام های مختلف شناخته می شود، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده (اختیاری) ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
گشنیز و جعفری ۱۰۰ گرم
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه کتلت سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس روی رنده متوسط ​​رنده کنید و در ظرف مناسبی بریزید. در صورت تمایل می توانیم ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنیم سپس خشک کنیم.

مرحله دوم

البته باید بدانید که سیب زمینی آب پز روغن زیادی جذب می کند و اگر سیب زمینی خام را کبابی کنیم کتلت سالمی خواهیم داشت. بعد از آن پیاز را تمیز کرده و در ظرفی بریزید.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی و پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه سیب زمینی و پیاز در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و گشنیز را نگینی خرد کنید سپس پودر سیر، آرد نخودچی، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل سیاه را به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. .

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مخلوط کتلت استراحت کند. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

کمی روغن به قابلمه اضافه کنید و بگذارید داغ شود. سپس با دست خیس یک قسمت به اندازه پرتقال از مخلوط کتلت بردارید و به شکل توپ در آورید. سپس مخلوط کتلت را روی کف دست خود پخش کنید.

مرحله هفتم

سپس داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید کتلت ها از طرف دیگر هم سرخ شوند. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت ها به آرامی آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

گوشت ها را بعد از سرخ شدن از روغن خارج می کنیم و روی حوله یا توری فلزی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در بشقاب مورد نیاز می گذاریم و سرو می کنیم.