بین نوازندگان زن و مرد تفاوت قائل نشویم/ اختتامیه جشنواره دف‌نوازی با حضور ۵۰۰ نوازنده

بین نوازندگان زن و مرد تفاوت قائل نشویم/ اختتامیه جشنواره دف‌نوازی با حضور ۵۰۰ نوازنده

رضا دربندی – خواننده دف و مدرس موسیقی – در همایش جشن دف سولو با برگزارکنندگان صحبت کرد: “من معتقدم شما دف را بهتر از فجر جشن گرفتید. زیرا قاضی این شرکت به طور منظم منصوب شده است اما چنین چیزی را در شرکت فجر نمی بینیم.

به گزارش سلام دکتر ، یک نشست خبری روز یکشنبه ، هفتم تیرماه ، در مقابل مدیر فرهنگسرای بهمن تهران و اصحاب رسانه برای توضیح مکان ها و ایده های این رویدادهای موسیقی برگزار شد.

علی اصغر خسروی ، مدیر فرهنگسرای بهمن ، مهدی غلامی ، دبیر سازمان ، آیدا امیری مقدم ، رئیس سازمان ، فربد یداللهی ، رضا دربندی و زانیار حسامی (اعضای کمیته) ، حسن آزادفر ، بهروز قهاری ، نیما حدادی ( اعضای کمیته انتخاب) و نمایندگان مرکز فرهنگی بهمن لارا از جمله افرادی بودند که در این کنفرانس رسانه ای شرکت کردند.

جشنواره موسیقی فجر خشم فرهنگسرای بهمن را برانگیخت

علی اصغر خسروی ، مدیر شانزدهمین اداره هنر و هنر تهران و مدیر فرهنگسرای بهمن با بیان اینکه این جشنواره از سال گذشته در سه دسته برگزار می شود ، گفت: “اگر شرایط مناسب باشد ، بخشهایی از be in ما منتظر مجوزهای ویژه از وزارت بهداشت هستیم. اما اگر مدارک لازم بدست آید ، مقدمات مختلفی برای مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده است که طی آن بیش از 500 نوازنده با موضوع پیامبر گرامی اسلام و مراسم مذهبی و فرهنگ دیگری به اجرای برنامه می پردازند.

خسروی ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در فرهنگسرای بهمن گفت: وظیفه من به عنوان مدیر فرهنگی تهیه مکان و امکانات است تا وقایع به بهترین شکل ممکن انجام شود. در این شرایط ، کار با مواد و ایجاد شرایط مناسب روند من در فرهنگسرای بهمن است. به عنوان مثال سالن اجتماعات سنجاری این مجموعه پس از 28 سال بازسازی شده است و اکنون وظیفه نوازندگان است که پس از بیماری های کرونا قلب فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: تا سال 93 سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن یکی از سالن های جشنواره موسیقی فجر بود که متأسفانه از آن سال به بعد از لیست خارج شده است. در حالی که چنین مجموعه ای از بالاترین و با کیفیت ترین مواد و تجهیزات برخوردار است ، اما من نمی دانم چرا دوستان ما هر از گاهی در اینجا عصبانی هستند. به هر حال امیدوارم با برگزاری چنین رویدادهایی ، جشنواره در اینجا سازگار شود تا مردم جنوب تهران نیز از موسیقی لذت ببرند. من صمیمانه امیدوارم که موقعیت های صنعت فرهنگی روزانه بهبود یابد و بزرگان در این زمینه رفت و آمد کنند تا استعدادهای این جامعه نیز از آینده خود بهره مند شوند. امیدوارم با کمک شما این اتفاق بیفتد.

گزارش از قسمت هفتم و آخرین قسمت از قسمت هشتم

فربد یدالهی ، سبک ، معلم و عضو هیئت منصفه سازمان نیز در این جلسه گفت: من از آقای خسروی که تقریباً هفتمین دوره آموزش را برگزار کردند تشکر می کنم. از آنجا که به روح مردم در آن شرایط کمک می کند ، اجازه نمی دهد آتش موسیقی خاموش شود. اما باعث افتخار من است که در این پروژه حضور دارم. من همچنین از تلاش های نویسنده توانمند جشنواره که در زمینه موسیقی زحمت کشید سپاسگزارم. امیدوارم این رسوایی شیطانی از کشور ریشه کن شود و موسیقی در فرهنگسرای بهمن شکوفا شود. امیدوارم جشن خوبی برای صحنه موسیقی و به ویژه منطقه باشد.

مهدی غلامی دبیر هنرهای معاصر جشنواره نیز گزارشی از روند ضبط فصل هفتم و نحوه حضور بازیگران در این دوره از جشنواره ارائه داد. ما بیش از 420 کار از سه کشور انجام دادیم و اتفاق خوبی افتاد.

وی ادامه داد: شورای شهر هشتم کار خود را از اردیبهشت آغاز کرد. اخبار جشن ابتدا به مدارس موسیقی ارسال شد. در حال حاضر ، این جشنواره در سه سال برگزار می شود: 7 تا 12 ، 13 تا 19 و بیش از 20 سال. در هر دسته ، ما خانم ها و آقایان انتخابی داریم و هر کدام را مقایسه می کنیم.

این مشاور موسیقی افزود: از زمانی که کار خود را در اردیبهشت آغاز کردیم ، به فراخوان وزارت بهداشت گوش فرا داده ایم تا بدانیم چگونه این جشنواره را جشن بگیریم. همانطور که گفته شد جشن فینال با حضور 500 بازیگر دف و با کمک معلمان تیم کرد برگزار می شود. حتی اگر لازم باشد ، آخر هفته را بیرون جشن می گیریم. بنابراین ، امروز به لطف در دسترس بودن آن ، ما یک برنامه ارائه پوستر داریم که طی آن خدمات تماس و تحویل به مدارس و مجموعه های موسیقی برای جستجوی هنرمندان آغاز می شود.

با تشکر از سر و صدای حزب هفتم و قانع کننده ای

رضا دربندی ، خواننده و مدرس موسیقی دف و یکی دیگر از اعضای داور گروه ، نیز در این جلسه صحبت کرد: “من معتقدم شما دف را بهتر از فجر جشن گرفتید.” زیرا قاضی این حزب بطور منظم منصوب می شود اما در جشنواره فجر شاهد چنین چیزی نیستیم. فرهنگسرای بهمن یکی از مکانهایی است که ما برای تهیه مواد دف بسیار تلاش کرده ایم و این تعارف هنرمندان دف است.

وی ادامه می دهد: «طی سال گذشته ، جشنواره بسیار بی ثبات و موفقیت آمیزی بوده است. اما دو نکته مهم وجود دارد که اگر در جشنواره داشته باشیم بهترین نتیجه را خواهیم گرفت. هرچه تعداد داوران بیشتر باشد ، میزان خطا کمتر است. بنابراین ، او احساسات خودش را دارد ، اما من خوشبختی را با او تجربه می کنم.

دربندی می افزاید: نکته دوم رشته ای است که من از همه جشنواره های موسیقی دارم. امیدوارم در این فصل شاهد برگزاری جشن ها مانند المپیک اول تا سوم نباشیم ، زیرا ما در موسیقی تیم کشتی نیستیم. تفاوت بین نوازندگان بسیار ناچیز است و دید درستی از اوضاع نیست. این جشنواره بیشتر الهام بخش است و بهتر است 5 یا 10 برنده به جای نفر اول تا سوم معرفی شود.

امیدوارم این جشنواره نمونه ای باشد

زانیار حسامی ، خواننده و عضو داور هشتمین جشنواره تکنوازان دف نیز در این نشست گفت: امیدوارم این جشنواره نمونه ای باشد. به عنوان مثال ، ما یک جلسه نقد و بررسی در تئاتر پس از دیدن یک پروژه داریم. امیدوارم ما در موسیقی همین چیز را داشته باشیم و کار نوازندگان را تحلیل کنیم. کارکرد اصلی جشنواره ممکن است دادن نگاه ویژه به نسل جوان باشد.

نباید هیچ تفاوتی بین خواننده و خواننده زن قائل شد

حسن آزادفر ، یکی از اعضای کمیته انتخاب سازمان ، نیز در این نشست با بیان اینکه نباید هیچ تفاوتی بین خواننده و خواننده زن وجود داشته باشد ، گفت: “جشن گرفتن در هر جایی بحث نقاط قوت و ضعف شماست.” برنامه daf را نمی توان با 10 سال پیش مقایسه کرد. من شخصاً با جدایی زن و مرد برای بررسی آثار موافق نیستم و بهتر است این موضوع مطرح نشود.

غلامی ، دبیر هنری سازمان ، همچنین در مورد جدایی فعلی خوانندگان زن و مرد اظهار داشت: از مردم. “ما باید بگوییم که هیچ چیزی به عنوان سو abuse استفاده کلامی وجود ندارد. کما اینکه حضور نوازندگان زن در گذشته و پذیرش آنها در این زمان مسئله مهم عدم تبعیض را نشان می دهد.

وی در پاسخ به انتقاد از فعالیت های فرهنگسرای بهمن در طول سال گفت: “قبل از کرونا ، ما با بسیاری از هنرمندان پاپ و فرهنگی صحبت کرده ایم که یک کنسرت ارزان در فرهنگسرای بهمن برگزار کنیم و با بسیاری از آنها موافقت کردیم ، اما متاسفانه کرونا اتفاق افتاد و جایی برای انجام کار نبود.

بودجه جشن بزودی اعلام می شود

براساس این گزارش ، در بخشی دیگر از جلسه ، یکی از خبرنگاران س questionsالاتی را در مورد بودجه جشن از شرکت کنندگان در جلسه پرسید ، که خسروی مدیر فرهنگسرای بهمن در پاسخ گفت: اما این برای آقای غلامی خوب است. اعلام خیساندن. کافی است بگویم که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این عید را با عزت جشن بگیریم.

غلامی در مورد امور مالی شرکت ها گفت: برای اعلام بودجه باید جستجوی اسپانسرها را کامل کنیم و سپس آن را اعلام کنیم.

چرا هیچ خواننده زن در قاضی حضور ندارد؟

مدیر فرهنگسرای بهمن همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا موسیقیدانان زن مورد قضاوت و نامزدی قرار نمی گیرند ، توضیح داد: “واقعیت این است که در صورت امکان ، ما می خواهیم از یکی از بازیگران منتخب فصل قبل در هیئت منصفه استفاده کنیم. “

خسروی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شغل مشابه با شرکت جوانان گفت: من اولین دبیر کل شرکت جوانان بودم و به هیچ وجه شغل مشابهی وجود نداشت. به طور غیر منتظره ، هرچه جشنواره موسیقی بیشتر باشد ، بهتر است. زیرا از این طریق مکان های بیشتری به ارتقا music موسیقی کمک می کنند.

در قسمت پایانی مراسم ، پستی از هشتمین جشنواره تکنوازان دف با بازیگر صادق کدخدایی برای ما ارسال شده است.

هشتمین جشنواره ملی تکنوازان دف در تابستان امسال با حضور بسیاری از مجریان در زمینه دف نوازی به میزبانی فرهنگسرای بهمن و با شعرهای شهر فرهنگ و نمایش جاده تهران به مخاطبان ارائه می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل