رسانه عمومی

بررسی تفاوت های عسل گون و کنار

معیار های دیگری از جمله پرولین ، هدایت الکتریکی ، فعالیت انورتاز و … ساکارز، نوعی قند طبیعی است که در گیاهان مختلف، از جمله نیشکر و چغندرقند یافت میشود، مقدار این ماده در شهد گیاهان بسیار کم بوده و به همین دلیل است که معمولا پایین بودن ساکارز عسل را نشانهی طبیعی بودن عسل میدانند. از سرعت بالا و پایین رفتن حبابهای داخل شیشه میتوان میزان رطوبت آن را دریافت. با نگهداری عسل طبیعی در دمای عادی میتوانیم درصد ساکاروز موجود در آن را کاهش دهیم. از خواص عسل کنار کاهش کلسترول و چربی خون است. در نتیجه به هیچ وجه گول قیمت عسل کنار ارزان قیمت را نخورید که مضرات مصرف برخی از این عسل ها واقعا زیاد و غیرقابل جبران است.

1. میتوان شیشه عسل را بالا و پایین کرد. 3. یک ظرف شیشهای ساده مثل لیوان را پر از آب سرد کنید. عسل مرغوب، بهصورت یک رشته درون آب میریزد و مانند طناب در قاعده لیوان جمع میشود و مدت مدیدی به همان حالت باقی میماند و طعم آب سرد را شیرین نمیکند. یک ظرف همراه با عسل که مانند پارچ یا مجرای سرریز آن باریک و نازک باشد، و ظرف دیگر که عسل را در آن بریزید.

عسل آویشن با تمام ویژگی های خود، ممکن است مشکلاتی را نیز برای مصرف کنندگان ایجاد کند که البته این مشکل بیشتر به دلیل آویشن آن است و خود عسل معایب زیادی ندارد. علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان عسل تقلبی و عسل مصنوعی با دانش در مورد این روش ها، اقداماتی را انجام داده اند تا شرایط عسل طبیعی را در عسل غیرطبیعی خود ایجاد کنند.

البته نشانه ای شرکتهای مشهور لزوماً محصولات خوب عرضه نمیکنند، به علاوه بسیاری از محصولات طبیعی و خوب، نشان و علامت نهادهای مسئول یا تولیدکنندگان مشهور را ندارند، بنابراین اگر به فروشگاههای معتبر و افراد امین دسترسی دارید، برای تهیه عسل به آنها مراجعه کنید تا خودتان به شناسایی عسل خوب مهارت یابید.

طعم بسیار خوب، مزه مناسب و دیر رس بستن از ویژگی های مشتری پسند این عسل می باشد. از کبریت گرفته تا آب، وسایلی هستند که در بسیاری از سایت ها برای تشخیص عسل طبیعی مورد توجه قرار می گیرند. البته تولید کنندگان به دلیل این که مصرف کننده ها عسل مایع و شفاف را می پسندند، بعد از استخراج آن و عمل فیلتر کردن ، عسل را تقریباً ۳۰ دقیقه در دمای ۶۰ درجه ی سانتیگراد حرارت می دهند یا به عبارتی پاستوریزه می کنند که با این عمل دیاستاز موجود در عسل با حرارت از بین می رود و عسلی شفاف و روان به دست می آید.

ار فواید عسل کنار یا عسل صدر این موارد را می توان نام برد. امسال جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری در پنجمین جشنواره برداشت عسل کنار بوشهر به طور ویژه در کنار تولیدکنندگان عسل جنوب هستند. در نتیجه باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. یکی از اصلیترین شاخصه هایی که در آزمایش عسل مورد بررسی قرار میگیرد، مقدار ساکارز موجود در آن است.

عسلهایی که زنبور آن از گلهای معطر همانند گل محمدی، زعفران، اقاقیا تغذیه کردهاند، رایحه خوشبوتری دارند تا عسلهایی که زنبورهای آن از باغهای میوه یا گون تغذیه کرده باشند، کسی که شامهاش به بوهای طبیعی آشناست و رایحه گیاهان معطر را میشناسد بهراحتی از بوی انواع عسل، انواع گیاهانی را که زنبور از آن بهره برده شناسایی میکند؛ عسل گیاهان و میوههای معطر مانند گلمحمدی، زعفران و سیب شامهنواز است، عسل گون هم خوشبو است اما بوی آن بهاندازه مواردی که یاد کردیم، دلنواز نیست.

عسل بهاره؛ به عسلی میگویند که در اواخر فصل بهار به دست آمده باشد، مانند عسل مرکبات، اقاقیا و درختان میوهای مانند زردآلو، گلابی، بادام و … کنار درخت یا درختچه ای به ارتفاع تا 6 متر، همیشه سبز و از درختان ارزشمند مناطق جنوبی کشور و منطقه گرمسیری جنوب و جنوب غرب ایران است. با این حال در همین فرهنگ ها اشاره می شود که صدها سال پیش عسل کنار برای تشکر و اعلام وفاداری به عنوان هدیه ای به پادشاهان و شاهزادگان تقدیم می شد. طبع عسل کنار سرد و معتدل است و حرارت بدن را فرو می نشاند.

نکته: درصد ساکارز عسل بسیار وابسته به نوع گیاه است. دلیل این کف وجود مقادیر قابل توجهی از ساپونین گیاه می­باشد که در سفیده­ی تخم­مرغ نیز وجود دارد که باعث کف کردن آن می­شود. گزارش شده که در اهرام مصر، عسلهای بازمانده از هزاران سال پیش، همچنان سالم و قابل استفاده بودهاند. این روش ها هم به طور کلی قابل اتکا نیستند و هم قابلیت دور زدن دارند.

در نتیجه نمی توان به طور کلی این روش تشخیص خانگی عسل طبیعی را پذیرفت. در واقع نمی توان گفت که روش های تشخیص خانگی عسل طبیعی، یک مبنای کلی برای تشخیص انواع عسل طبیعی است و هر عسلی که از این آنالیزهای خانگی موفق بیرون آید، قطعا طبیعی است. تجربیات و نظرات شما قطعا می تواند به ما و بسیاری از خوانندگان این مطلب کمک کند. است بهبود نسبی می بخشد.

اگر چه این گونه آزمایشها برای مصرفکننده نهایی به خاطر هزینههایی که دارد به صرفه نیست اما کندوداران و خریداران عمده با داشتن برگه آزمایش عسل میتوانند این اطمینان را به خریداران خود بدهند که عسل آنها طبیعی است. اگرچه این ادعا ممکن است صحیح باشد؛ اما امکان تقلبی بودن این ادعا نیز وجود دارد.

خواص عسل آویشن: از مشخصات عسل آویشن، ضد سرفه بودن است. اگر تجربه کافی برای شناسایی عسل خوب ندارید، فعلاً به مشخصات و استانداردهایی که نهادهای مسئول برای تولیدکنندگان محصولات عمده، تعریف کردهاند اکتفا کنید. ممکن است برخی از عسلهایی که بدین نام در بازار فروخته میشود هم از این جنس نباشد به همین دلیل توصیه میکنیم در تهیه آن حتماً به افراد مطمئن مراجعه کنید.

اما هر عسل با توجه به نوع گیاهی که از آن تولید می شود خواص متفاوت و متنوعی دارد. غلظت و رنگ این محصول پس از گذشت مدت زمانی تغییر پیدا می کند. پس منتظر نظرات شما هستیم. پس از عملیات حرارتی، عسل تحت فیلتراسیون قرار می گیرد. میزان این پارامتر در عسل هایی که تازه برداشت شده اند کم است و با گذشت زمان مقدار آن افزایش پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید