انواع تلویزیون شهری کدامند؟

تلویزیون شهری چیست؟

به نقل از www.ledcontrollercard.com برای داشتن اطلاعات زمینه بهتر است ابتدا تعریفی از بیان کنیم تا یک زمینه ی ذهنی قبلی ایجاد شود. تلویزیون های شهری را میتوان به عنوان یک تابلو روان بسیار بزرگ دانست که قابلیت های بیشتری نسبت به تابلو روان دارد در ادامه به برخی از ویژگی های تلویزیون شهری اشاره خواهیم کرد.

برخی ویژگی های مشترک تلویزیون های شهری:

 ماژول:

پاور تلویزیون شهری: همانطور که پیش از این هم گفته شد تلویزیون های از ترکیب ماژول های کنارهم قرار گرفته ایجاد شده اند. ماژول به قطعات مکعبی گفته میشود که از کنارهم قرار گرفتن پیکسل ها ایجاد شده اند و در نهایت ماژول ها بوجود می آیند و وقتی ماژول ها با نظم کنارهم قرار بگیرند و بهم متصل شوند تلویزیون های شهری را بوجود می آورند.

انواع تلویزیون شهری و مشخصات فنی آن ها:

تلویزیون های شهری در انواع مختلفی در بازار تولید میشود ولی نوع و عملکرد آن را موارد زیادی تحت تاثیر قرار میدهدکه در ادامه به برخی از این انواع اشاره میکنیم.

ساختار پیکسلی

انواع تلویزیون های شهری و مشخصات فنی آن ها را عوامل مختلفی تعیین میکنند که یکی از مهمترین آن ها ساختار پیکسلی تلویزیون شهری است. ساختار پیکسلی تلویزیون شهری به دو دسته ی کلی طبقه بندی میشود.

حروف RGB: به نمایندگی از رنگ های قرمز، سبز و آبی است که در آن هر پیکسل از یک LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی ایجاد شده است. حالا هرچقدر فاصله پیکسلی بیشتر باشد وضوح کمتر و هرچقدر پیکسل ها به هم نزدیکتر باشند تصویر با کیفیت بالاتری نمایش داده خواهد شد.

حروف ۲RGB: در این مدل ها هر پیکسل را۲ LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی ایجاد کرده است.

 محل نصب:

تلویزیون های شهری فقط برای نصب در چهاراره یا ورزشگاه مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه میتوان از آن ها در محیط های سر بسته نیز استفاده کرد. مکان هایی مانند: سالن‌های کنفرانس، سالن فرودگاه‌ها، سالن‌های ورزشی بزرگ و مکان‌های سربسته عمومی…

پس میتوان تلویزیون های شهری را به دو دسته بندی کلی تقسیم کرد:

  1. Indoor (داخلی)
  2. Outdoor (خارجی)

Indoor (داخلی): در این سروی از تلویزیون ها چون در فضای بسته مورد استفاده قرار میگیرند تلویزیون های داخلی به حساب می آیند و مقاومتی در برابر آب یا رطوبت ندارند.

Outdoor (خارجی): در این مدل از تلویزیون ها مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات اب و هوایی وجود دارد و البته مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه.  جالب است بدانید در مدل های اوت دور برای هر پیکسل به طور جداگانه آفتابگیر تعبیه شده است.

نحوه ی راه اندازی:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تعریف انواع تلویزیون شهری و مشخصات فنی آن نحوه ی نصب و راه اندازی آن است. که بر این اساس میتوان تلویزیون های شهری را به دو دسته طبقه بندی کرد:

آنلاین: در این سیستم ها لازم است یک سیستم به طور دائم روشن باشد و کنترل با کامپیوتر صورت میگیرد.

آفلاین: در این سیستم ها ابتد فعالیت تلویزیون توسط سیستم طراحی میشود و به تلویزیون منتقل شده و در ادامه ی کار دیگر نیازی به سیستم کامپیوتری نخواهد بود و پخش تصاویر به صورت خودکار انجام میشود.

 ابعاد تلویزیون شهری

برای ابعاد تلویزیون های شهری هیچ معیار بخصوصی وجود ندارد و تولید کنندگان با توجه به نوع کاربری یا درخواست مشتری اندازه ی تلویزیون شهری را انتخاب میکنند. ولی در این میان معرفی دات پیچ ممکن است موثر باشد. اگر بخواهیم تعریفی از دات پیچ ارائه دهیم باید بگوییم به فاصله ای که بین پیکسل ها وجود دارد دات پیچ گفته میشود. که در واقع فاصله ی مرکز یه پیکسل تا مرکز پیکسل مجاور میباشد. این اندازه را بر اساس میلی متر محاسبه میکنند. برای مثال پنل هایی که دات پیچ ۱، ۵، ۲ و ۱۰ را داشته باشند در ابعاد ۶۴ در ۶۴ میسازند و باید نسبت ابعاد آنها حفظ شود.

ساخت تلویزیون شهری

برای ساختن تلویزیون شهری پیکسل ها را به صورت مربع یا مستطیل میسازند که در نهایت یک ساختار مکعبی ایجاد میشود و هرچقدر این پیکسل ها بهم نزدیک باشند کیفیت بهتر خواهد بود. ولی باید توجه داشته باشید که نحوه ی قرار دادن ماژول ها در کنار یکدیگر یک پروسه ی زمان بر و پیچیده است که از قواعد خاصی پیروی میکند که رعایت این نکات میتواند در کیفیت ساختار تلویزیون شهری تاثیر بسزایی داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل