آب معدنی چگونه تولید می‌شود؟

یکی از مواد مورد نیاز برای بدن که در کنار اکسیژن  نقش مهم و حیاتی در ادامه زندگی بدن انسان دارد ، آب است. این ماده در طبیعت با پیوند دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن ایجاد می شود و ضروری ترین ماده برای ادامه حیات جانوران و گیاهان بر روی کره خاکی است. برای استفاده راحت و بهتر آب خوراکی تجهیزات و وسایل گوناگونی از جمله آب سردکن اختراع شده اند.

مراحل ساخت و تولید آب معدنی

1. منبع آب معدنی را انتخاب کنید
چشمه های طبیعی: چشمه ها سیستم تصفیه خود طبیعت هستند. هنگامی که آب باران به داخل زمین نفوذ می کند، از لایه های سنگ عبور می کند و مواد معدنی را می گیرد. کیفیت و ترکیب معدنی آب چشمه بسته به سرزمین هایی که از آن عبور می کند و با توجه به دانش زمین شناسی که از آن عبور می کند می تواند متفاوت باشد. استفاده از این فنرها نیازمند تجهیزات پیشرفته است.

آب معدنی با بهره برداری از مخازن زیرزمینی تولید می شود، یعنی با دسترسی به چشمه های آب طبیعی که به مرور زمان به طور طبیعی فیلتر شده اند، به دست می آید. عمق، موقعیت و ساختار زمین در اطراف چاه یا چشمه بر ترکیب آب معدنی و کیفیت آن تأثیر می گذارد و اینجاست که کیفیت آب معدنی متفاوت است به عنوان مثال سال ها پیش خبری منتشر شد که یکی از آب معدنی و معروف است که آب معدنی پلمپ شده و به دلیل مواد بی کیفیت و ناسالم اجازه توزیع آب معدنی را نداده اند.

تولید آب معدنی در خانه | مضرات آب معدنی

2. استخراج چشمه آب معدنی.
تأسیسات مدرن از روش‌های پایدار برای استخراج آب استفاده می‌کنند که حداقل تأثیر زیست‌محیطی را تضمین می‌کند و امکان تجدید طبیعی را فراهم می‌کند.و مرحله بعدی نظارت بر استخراج آب معدنی است، نظارت مستمر بر میزان استخراج برای جلوگیری از استخراج بیش از حد و اطمینان از بقای منبع برای نسل های آینده ضروری است، آب معدنی کرست یکی از تولیدکنندگان آب معدنی و آب معدنی است. . مشخص است که زنده نگه داشتن محیط زیست برای این شرکت بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل با بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات زیر نظر متخصصان این حوزه فعالیت می کند.

3. فیلتراسیون اولیه
مرحله بعدی مرحله اول تصفیه آب معدنی است، آبی که هنوز معدنی نشده و آب چشمه ساکن، فیلترهای شنی مخازن بزرگی هستند که با ماسه طبقه بندی شده پر شده اند. با عبور آب از این فیلترهای شنی، ناخالصی های بزرگتری در لایه های ماسه به دام می افتد. مرحله بعدی فیلتر فیلترهای غشایی است، این فیلترها دارای منافذ کوچکی هستند که ذرات معلق را به دام می اندازند و در هنگام عبور از این مرحله آب شفاف استخراج می شود.

4. حفظ ترکیبات معدنی.
یکپارچگی طبیعی هدف این مرحله است، ماهیت آب معدنی در محتوای معدنی طبیعی آن نهفته است. برخلاف سایر روش های تصفیه آب که آب را از تمام اجزای آن پاک می کنند، تصفیه آب معدنی مواد معدنی مفید را حفظ می کند.انواع مختلفی از آب معدنی در بازار وجود دارد، آب معدنی حاوی مواد مفیدی مانند: منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن، فلوریت و نیتریت است که درصد و کمیت هر یک از این عناصر را در کیفیت ماده معدنی تعیین می کند. . . اب. . هدف از حفظ محتوا و ترکیب آب معدنی حفظ ترکیب و عناصر مهم آب چشمه و تعادل یا از بین بردن عناصر مضر آن است.

5. ضد عفونی آب
استفاده از اشعه ماوراء بنفش یک روش بدون مواد شیمیایی برای این مرحله است. اشعه ماوراء بنفش به پاتوژن های مضر در آب نفوذ کرده و آنها را بی ضرر می کند. راه حل دیگر ازن زنی است، ازن یک اکسید کننده قوی است که وارد آب می شود و در آنجا باکتری ها، ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا را خنثی می کند.

6. تصفیه آب پیشرفته
در این مرحله فیلتراسیون با کربن اکتیو وارد عمل می شود که در این روش از کربن اکتیو برای از بین بردن ترکیبات آلی و آثار ضدعفونی کننده و بهبود طعم و بوی آب استفاده می شود مرحله بعدی اسمز معکوس است که در برخی موارد معکوس می باشد. اسمز. . برای حذف هرگونه آلودگی باقیمانده با این حال، باید مراقب بود که مواد معدنی مفید از دست نرود.7. تنظیم مواد معدنی
این مرحله برای حفظ تعادل طبیعی آب است، اگر آب فاقد مواد معدنی خاصی باشد، دوباره به آن اضافه می شوند تا تعادل مورد نظر حاصل شود. این امر سازگاری بین مواد تشکیل دهنده را تضمین می کند و مزایای سلامتی آب معدنی را فراهم می کند.

8. مرحله کربناته شدن آب معدنی.
این مرحله مرحله کربنات طبیعی در مقابل کربنات افزوده است، برخی از آب های معدنی به دلیل شرایط خاص زمین شناسی به طور طبیعی در حال جوشیدن هستند و حاوی کربن هستند و برخی دیگر به صورت مصنوعی مقداری کربن اضافه می کنند. این فرآیند به این صورت است که آب سرد و تحت فشار می ماند و سپس CO2 وارد می شود. شرایط سرد و تحت فشار اجازه می دهد تا گاز در آب حل شود و گاز خاصی ایجاد کند.

9. کنترل کیفیت را جدی بگیرید
آزمایشات آزمایشگاهی با استفاده از امکانات آزمایشگاهی مدرن و تخصصی انجام می شود که به طور مداوم نمونه های آب معدنی را برای طیف گسترده ای از پارامترها تجزیه و تحلیل می کند و کیفیت آب معدنی ثابت را تضمین می کند. نکته مهم در اینجا این است که هر چقدر دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته تری داشته باشند، کیفیت آب معدنی بالاتر است، آب معدنی کرست یکی از آب های معدنی است که از پیشرفته ترین تجهیزات در زمان خود و مطابق با استانداردها استفاده می کند. بین المللی.و مرحله بعدی مرحله انطباق با مقررات است، تولیدکنندگان آب معدنی از مقررات سختگیرانه پیروی می کنند و باید از سالم بودن و مطابقت آب با محتوای معدنی یا ترکیبات آب معدنی ادعا شده اطمینان حاصل کنند تا آبی که به مشتریان تحویل می دهند کیفیت لازم را داشته باشد. و سلامتی داشتن

10. بطری آب معدنی
مرحله بطری شامل 2 مرحله استریل کردن و پر کردن بطری ها است که مرحله اول استریل کردن است، قبل از ورود آب معدنی به داخل بطری، بطری ها اغلب با استفاده از آب گرم یا با استفاده از اشعه ماوراء بنفش استریل می شوند تا از عاری بودن آنها از آلودگی اطمینان حاصل شود. مرحله بعدی پر کردن اتوماتیک بطری آب معدنی است، دستگاه های پیشرفته بطری ها را با حجم یکنواخت آب معدنی پر می کنند، یکی از نکات مهم در این مراحل این است که هر چه حداقل تماس انسان در این مرحله بیشتر باشد، میزان آب معدنی بیشتر است. نظر بهداشت بهتر و با کیفیت تر است.

11. برچسب زدن و بسته بندی آب معدنی.
این مرحله ادامه مرحله قبل است که شامل برچسب زدن بطری ها می شود. برچسب ها اطلاعات حیاتی از جمله منبع، محتوای مواد معدنی و تاریخ انقضا را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.بنابراین شفافیت در استیکرها و وضوح نوشته برای خریداران مهم است. بسیاری از خریداران از کیفیت آب معدنی که می نوشند اطلاعی ندارند زیرا برچسب را نمی خوانند یا برچسب آنقدر مات و دور از چشم مصرف کننده است که نمی توانند آن را بخوانند حتما مقاله تفاوت را مطالعه کنید. بین آب معدنی و آب آشامیدنی بسیاری از مصرف کنندگان برای خرید آب معدنی آب آشامیدنی می خرند زیرا بطری ها شبیه آب معدنی است اما آب آن آب معدنی نیست و فروشندگان عزیز یا این اطلاعات را ندارند یا ارائه نمی دهند.

آخرین مرحله بسته بندی سازگار با محیط زیست است: در مواجهه با نگرانی های زیست محیطی فزاینده، بسیاری از تولیدکنندگان بسته بندی های زیست تخریب پذیر یا قابل بازیافت را انتخاب می کنند. آب معدنی کرست در این مرحله نسبت به سایر آب های معدنی یک گام فراتر رفته و بطری های سازگار با محیط زیست و تجزیه پذیر را به بازار عرضه کرده است تا پلاستیک های موجود در آب معدنی کرست در محیط زیست تجزیه پذیر بوده و اثرات منفی بر آن نداشته باشد.

12. مرحله توزیع بطری های آب معدنی.
آب معدنی از همان ابتدا می تواند در سراسر قاره ها سفر کند و تشنگی را در سراسر جهان فرو نشاند.مرحله توزیع و انتقال آب معدنی باید منطقی و سالم باشد، مقداری از آب معدنی باید توسط یخچال حمل شود و گرما به آب معدنی آسیب می رساند و برخی نه، اما در هر صورت خورشید از بطری های آب معدنی است. پلاستیک را از بین می برد و آب سالم را تبدیل به آب سرطانی می کند. به طور کلی، هیچ بطری پلاستیکی را نباید زیر نور خورشید قرار داد، بنابراین توزیع آب معدنی در ون و زیر نور خورشید کاملاً بی اصول است، بنابراین:

اگر دیدید آب معدنی در وانت توزیع می شود، این برند آب معدنی را برای همیشه حذف کنید، زیرا نباید آب معدنی سرطان زا مصرف کنید. خوشبختانه آب معدنی کرست یکی از شرکت هایی است که حتی یک بطری آب معدنی را با خودروهای نظامی جابه جا نمی کند و همگی با خودروهای مخصوص ضد گرما حرکت می کنند.

کدام مرحله از تولید آب معدنی مهمتر است؟

تمام مراحل تولید آب معدنی بسیار مهم هستند، زیرا هر یک هدف خاصی را برای تضمین ایمنی، کیفیت و سلامت محصول نهایی دنبال می‌کنند. با این حال، اگر بخواهیم اهمیت برخی از مراحل را بر اساس پیامدهای احتمالی برای سلامتی و ماهیت آب معدنی برجسته کنیم، مراحل زیر برجسته می شود:

– انتخاب منبع آب معدنی:
منبع کیفیت ذاتی و ترکیب معدنی آب را تعیین می کند.انتخاب یک منبع بکر و بدون آلودگی برای کل فرآیند ضروری است. اگر منبع به خطر بیفتد، مراحل زیر ممکن است مشکلات را به طور کامل حل نکند و تعادل معدنی طبیعی آب تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین منبع آب معدنی تعیین کننده کیفیت آب معدنی است.

– ضد عفونی:
اطمینان از عاری بودن آب از میکروارگانیسم های مضر برای ایمنی مصرف کننده بسیار مهم است. پاتوژن ها می توانند طیف گسترده ای از بیماری ها را ایجاد کنند، بنابراین ضد عفونی موثر، چه از طریق درمان UV یا ازن، ضروری است.

-QA:
آزمایش و نظارت منظم تضمین می کند که آب تمام استانداردهای ایمنی و کیفیت را رعایت می کند. بدون کنترل کیفیت دقیق، ناسازگاری ها یا آلاینده ها می توانند شناسایی نشده و خطرات بالقوه سلامتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

– حفظ مواد معدنی:
ماهیت آب معدنی در ترکیب معدنی آن نهفته است. این فرآیند باید این مواد معدنی مفید را حفظ کند و آب معدنی را از سایر آب های تصفیه شده متمایز کند. در صورت به خطر افتادن این مرحله، ضریب فروش آب معدنی به افراد آگاه و سلامت دوست جامعه به خطر می افتد. فراموش نکنیم که اگرچه این مراحل بسیار مهم هستند، اما درک این نکته مهم است که فرآیند تولید آب معدنی یکپارچه است.هر مرحله، از استخراج تا بسته بندی، نقش خود را در ارائه محصول ایمن و با کیفیت به مصرف کنندگان ایفا می کند. نادیده گرفتن یا تضعیف هر مرحله می تواند یکپارچگی محصول نهایی را به خطر بیندازد.

خلاصه :
آب معدنی علاوه بر رفع تشنگی می تواند سلامت بدن و عملکرد بدن شما را بهبود بخشد. فراموش نکنید که فواید آب معدنی و تاثیر آب سالم مانند آب معدنی را بر تک تک سلول های بدن خود بدانید. آب سرشار از مواد معدنی است که بدن ما به آن نیاز دارد، فراموش نکنیم:

– اگر آب معدنی است، آب آشامیدنی را با آب معدنی اشتباه نگیرید.

– آب معدنی باید کیفیت خوبی داشته باشد، برند مناسب را با توجه به مراحل توضیح داده شده انتخاب کنید.

سفر آب معدنی گواهی بر تعادل بین حفظ ذات طبیعت با استفاده از فناوری پیشرفته برای تصفیه و بسته بندی است. هر قطره‌ای که مصرف می‌کنیم از لایه‌های زمین عبور کرده، با دقت استخراج شده، با دقت درمان شده و با دقت بطری شده است. از آنجایی که جهان بیش از هر زمان دیگری به سلامت نیاز دارد، تقاضا برای آب خالص و غنی از مواد معدنی همچنان در حال افزایش است و روند پیچیده و سالم تولید آن را حیاتی تر می کند.در این مقاله سعی داریم مراحل تولید و ساخت آب معدنی را شرح دهیم تا مردم عزیزمان ایران آب معدنی سالم را برای دنیایی با مردمی سالم تر و شادتر انتخاب کنند.